Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Sponsordugnad Sandar IL – mars 2009. Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Sponsordugnad Sandar IL – mars 2009. Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer."— Utskrift av presentasjonen:

1 Sponsordugnad Sandar IL – mars 2009

2 Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer betydelig vekst i medlemsmassen •Mange utfordringer på anleggssiden

3 Våre mål •Sponsormidler går utelukkende til: –Økt sportslig fokus! –Bedre baner –Drakter og utstyr –Bedre klubbhus og fasiliteter –Reisevirksomhet –Kunstgressbane –Og så videre.. •Resultatet er idrettsglede, sunne holdninger og integrering

4 Sponsor for Sandar IL Vi trenger deg!

5 Sponsorprogrammene GENERALSPONSOR 3-års sponsoravtale Lokale bedrifter med nasjonale ambisjoner Høy tilknytning til Sandarcupen/Sandefjord Open Stor eksponeringsflate (Norge og Sverige) GULLSPONSOR 1-års sponsoravtale Lokale bedifter med regionale ambisjoner Sentral eksponering på drakter (rygg/bryst), samt arena, stor annonse i trykte medier, web, m.v. SØLVSPONSOR 1-års sponsoravtale Fokusmarkedsføringspakke Lokale bedrifter med regionale ambisjoner Eksponering på drakter (skulder), samt arena, trykte medier, web, m.v. BRONSJESPONSOR 1-års sponsoravtale Lokale bedrifter Viktig bidragsyter til Sandarcupen LAGSPONSOR Lokale bedrifter med tilhørighet til eget lag 80% direkte til laget/20% til Sandar IL Lagbilde og anerkjennelse som bidragsyter for deltagelse i cuper og sportslige aktiviteter STØTTESPILLER Bedrifter og private som vil vil gi generell støtte til Sandar ILs viktige arbeid som breddeklubb med fokus på å gi barn og unge en sunn og god oppvekst

6 Hvorfor støtte Sandar IL •Gjør det mulig for oss å arrangere en av Norges største cup arrangement som et kjempeløft for Sandefjord –Dugnad og engasjement for breddeklubbene i Sandefjord •Fremmer idrettsglede, sunne holdninger og integrering for nye generasjoner, ungdom og hele familier •Direkte støtte til ditt/dine lag som lagsponsor –Sponsormidler går til breddeidretten og sportslig aktiviteter!

7 Merverdi ved å sponse Sandar IL •Vi setter Sandefjord på kartet! •Profilering gjennom cup arrangement når store grupper nasjonalt og internasjonalt –Mellom 10.000 og 15.000 barn, unge og foreldre på de cuper vi arrangerer i løpet av et år. •Store inntekter og markedsføring for Sandefjord kommune og andre idrettsklubber i Sandefjord: –Sandefjord kommune og næringsliv med sitt uteliv, overnatting, butikker, transport, kultur og så videre. –Store inntekter for alle fotball og håndballklubber i Sandefjord •Sponsorene vil få spesiell god markedsføring i 2009/2010 gjennom at de stiller opp for Sandar i en vanskelig situasjon

8 Intern arbeid Hva må på plass..? Vi trenger pågangsmot, dugnadsånd og kreativ initiativ!

9 Aktivitetsplan Dugnadsarbeid og innsats i mars: •Engasjere Lagledere og trenere •Engasjer alle spillere og kapteiner •Engasjer alle medlemmer og tidligere medlemmer •Engasjer foreldre •Engasjere bedrifter!

10 Aktivitetsplan (2) Vi er alle Prospektsøkere: Gj.snitt. kjenner alle 250 personer de kan påvirke! 1.Medlemmer som påvirker sitt nettverk 2.Henter inn aktuelle navn og selskaper 3.Videresender kontaktinformasjon eller registrere informasjon på sandaril.no.

11 Aktivitetsplan (3) •Ansvarshavende for lag og gren : –Asap engasjeres ansvarlige i sin gruppe –Bruk sandaril.no og sponsorgruppen for hjelp til dokumentasjon og spørsmål –Ansvarlig tar opp statusrapport på begynnelsen av hver trening/samling med laget

12

13 Dokumenter •Introduksjonsbrev: medlemssidene •Enkel presentasjon (pps): medlemssidene •Online presentasjon •Online kontaktskjema •Online kontaktinformasjon til Sponsorgruppen

14

15 Virkemidler •Pakkeløsninger med pris og innhold •ROI og markedsfordeler for sponsorer •Påvirke empati, følelser, patriotisme •Hva Sandar IL og Sandarcupen gir tilbake til Sandefjord Vi markedsfører sponsorer løpende på egne sider på sandaril.no!

16 NÅ KJØRER VI PÅ!! Lykke til! Pågangsmot Dugnadsånd Kreativ initiativ

17 Sponsorgruppen Ta kontakt med Sponsorgruppen: Espen Jensen, 90914805, espen@gurusoft.no (Sponsor ansvarlig)espen@gurusoft.no Jan P. Christoffersen, 92088027, (Sponsorgruppa) Helge Krossøy, 91849974, helge@gurusoft.no (leder)helge@gurusoft.no


Laste ned ppt "Sponsordugnad Sandar IL – mars 2009. Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google