Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertStina Borge Endret for 9 år siden
1
Strategiplan 2010 – 2020 Ole Petter Ottersen Rektor, Universitetet i Oslo 15.10.2009
2
STRATEGIPLANEN: Prosess •Strategien meisles ut i kontakt med dekaner og instituttledere •Åpner for innspill fra ansatte og studenter •Åpen prosess
3
STRATEGIPLANEN: Prinsipper •Tidshorisont: 2020 •Lages etter ”gjenbruksprinsippet” •Skal brukes eksternt så vel som internt •Utarbeides parallelt med prognoseutvikling •Desember: ”Omstilling i næringslivet – utfordringer for universitetene”
4
STRATEGIPLANEN: Faglig fokus (I) •Økt trykk på internasjonalisering •Definere aktivitet inn i en internasjonal kontekst: universitetenes globale ansvar • Økt internasjonal profilering av universitetet (inkl. menneskerettigheter, fredsarbeid) •”Fremragende undervisning og fremragende forskning er gjensidige forutsetninger” •”Det engasjerte universitet” •Faglig bredde > tverrfakultære satsinger > kvalitet som ”emergent property” •Rekruttering, mangfold, likestilling •Skal brukes internt så vel som eksternt •Utarbeides parallelt med prognoseutvikling •Desember: ”Omstilling i næringslivet – utfordringer for universitetene”
5
STRATEGIPLANEN: Faglig fokus (II) Forholdet til eksterne aktører •EU /ERC •Samordning Helse SørØst / Oslo universitetssykehus •Nasjonal/nordisk arbeidsdeling •Instituttsektoren/Kjellermiljøene HOVEDUTFORDRING: •Økonomisk handlingsrom
Liknende presentasjoner
© 2023 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.