Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet"— Utskrift av presentasjonen:

1 Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet
Ole Martin Kullberg Sikkerhetssjef forbrukertrygghet Marianne Solstad Kvalitetsansvarlig torget

2 FINN.no FINN.no er en komplett markedsplass for private og bedrifter innen jobb, motor, eiendom og torget. FINN.no har ca 1.3 mill unike brukere per uke med mer enn 150 mill sidevisninger og mer enn 4.6 mill brukersesjoner. Norges 5. største nettsted Hva er unikt med FINN.no? Brukerne er hos oss for å handle. Mulighetenes marked

3 Det ble lagt ut 1,3 millioner annonser på FINN. no i 2006
Det ble lagt ut 1,3 millioner annonser på FINN.no i 2006! Bil til salgs: annonser Bolig til salgs: annonser Jobb ledig: annonser Torget: annonser I 2007 blir det daglig lagt ut ca annonser alene på torget

4 Det ble omsatt varer til en samlet verdi på 387 milliarder kroner i 2006
Dette tilsvarer: 22% av Brutto nasjonalprodukt for 2006 56 % av Statsbudsjettet

5 Varemerkeprogrammet mot piratkopier og forfalskninger
Et program for å bekjempe annonsering av piratkopier og forfalskninger på FINN.no

6 Bakgrunn: FINN.no ønsker å ta ansvar overfor forbrukeren og varemerkeeiere. FINN.no har ikke kompetanse til å vurdere ektheten til de mange merkevarene som annonseres. FINN.no mottar daglig henvendelser fra folk som tipser om at varer er falske.

7 Om programmet: Ved signering av kontrakt sikrer varemerkeeiere seg retten til sitt varemerke på FINN.no. Varemerkeeieren vil kunne stoppe annonser for kopier og forfalskninger av sine merkevarer. Varemerkeeier vil få nødvendig informasjon fra FINN.no i en eventuell anmeldelse av straffbare forhold.

8 FINN.no vil: Informere brukerne om programmet på tjenesten.
Informere våre ”tipsere” om programmet. Gi deltagere av programmet verktøy for enkelt å plukke opp annonser av interesse.

9 Programmet i detalj: Kontrakt formaliserer samarbeidet.
FINN.no hjeper varemerkeeier å sette opp et fast søk slik at det blir enkelt å finn aktuelle annonser. Varemerkeeier melder fra til FINN.no på avtalt måte om annonser som inneholder produkter som bryter med varemerkeeiers rettigheter. FINN.no fjerner de aktuelle annonsene fra tjensten, og informerer annonsør om hvorfor dette skjer. FINN.no vil oppgi kontaktdetaljer til varemerkeeier slik at annonsør kan ta en eventuell diskusjon direkte med varemerkeeier. Varemerkeeier har all kompetanse om sitt varemerke, og det er derfor helt naturlig at varemerkeeier tar seg av dette. Om det viser seg at varemerkeeier har tatt feil, varsler varemerkeeier FINN.no slik at annonsen blir aktivert igjen. (Varemerkeeier må oppgi en e-post-adresse som all kommunikasjon mellom FINN.no og varemerkeeier skal skje på.)

10 Sikkerhetssjef forbrukertrygghet Telefon: 45 24 58 37 Marianne Solstad
Kontaktinformasjon: Ole Martin Kullberg Sikkerhetssjef forbrukertrygghet Telefon: Marianne Solstad Kvalitetsansvarlig torget Telefon:


Laste ned ppt "Varemerkeprogrammet Sikkerhet og forbrukertrygghet"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google