Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Forslag til tre forbedringstiltak for •Få flere til å besøke nettstedet Få flere besøk •Øk konverteringsraten Få flere kunder •Øke omsetningen pr transaksjon.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Forslag til tre forbedringstiltak for •Få flere til å besøke nettstedet Få flere besøk •Øk konverteringsraten Få flere kunder •Øke omsetningen pr transaksjon."— Utskrift av presentasjonen:

1 Forslag til tre forbedringstiltak for •Få flere til å besøke nettstedet Få flere besøk •Øk konverteringsraten Få flere kunder •Øke omsetningen pr transaksjon – merslag. Øke verdien av hver kunde Forslag til forbedringstiltak som raskt kan settes i gang med mål å øke salget. Karl-Johan Bruun-Olsen 20131

2 Tilnærmingsmetode for forbedringstiltak Karl-Johan Bruun-Olsen 20132

3 Forbedringstiltak nr 3 krever tre ulike grep – derfor kommer den på tre plasser i denne modellen. Karl-Johan Bruun-Olsen 20133

4 Tiltak 1: Få flere besøk Største potensialet for å få mer besøk på sidene er med hjelp av BliVakker.no sine fornøyde kunder. Bruk kr 1,- pr kunde dere har, og sett opp trekning av en premie på reisegavekort på kr ,- pr måned blant de som anbefaler nettsida til sine venner. Karl-Johan Bruun-Olsen 20134

5 Tiltak nr 2: Få flere kunder Eksemplet over kalles 300 $ millioner knappen. Bestbuy.com gjorde endringen, og det førte til: • Antall kunder som handlet økte med 45 %. • $ 15 million salgsøkning første måned etter endringen. • $ 300 million salgsøkning første året. Karl-Johan Bruun-Olsen 20135

6 BliVakker.no bør gjøre det samme: Karl-Johan Bruun-Olsen 20136

7 Tiltak nr 3: Øke verdien av hver kunde • Jf Kosmetikkleverandørenes forening (KLF), er totalsalget i 2012 av f.eks. dufter i 560 mill kroner. Damedufter 370 mill kroner (andel ca 66 %). Herredufter 190 mill kroner (andel ca 34 %). • Nettsida og nyhetsbrevene er ikke tydelig nok (uoversiktlige) for de som ønsker å kjøpe herreprodukter («til han»). • Målgrupper: hun, han og hun som kjøper til han. Karl-Johan Bruun-Olsen 20137

8 Øk verdien av å synliggjøre «til han» Nyhetsbrevene jeg har mottatt er ikke så direkte relevant for meg som mann eller «en hun» som ønsker å kjøpe produkter «til han». Selekter her: Lag avkryssing på kjønn ved påmelding av nyhetsbrev: 1.Til henne 2.Til han 3.Til henne og han Karl-Johan Bruun-Olsen 20138

9 Nyhetsbrev: Segmenter i forhold til mottaker: 1.Til henne 2.Til han 3.Til henne og han Nettside: Hva med blå logo og blånyaser i grafikken når man er inne på «Til han» produkter? Karl-Johan Bruun-Olsen 20139

10 Oppsummering: •Dine fornøyde kunder. •Premier tips om nettsida. Få flere besøk •300 $ millioner knappet. •Gjør dette nå! Få flere kunder •Hun som vil kjøpe til han. •Han som vil kjøpe til seg selv. Øke verdien av hver kunde Karl-Johan Bruun-Olsen Øk slaget nå! Start arbeidet med disse endringene i dag – ingen grunn til å vente!


Laste ned ppt "Forslag til tre forbedringstiltak for •Få flere til å besøke nettstedet Få flere besøk •Øk konverteringsraten Få flere kunder •Øke omsetningen pr transaksjon."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google