Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 ”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)

3 Culina Enor AS Forhandlere Sentrallager Key Accounts Markedsføring
Kjedeutvikling Forhandlere Salg og service Oppfølging Fagkompetanse Til stede for den lokale kunden Effektivt ordremottak

4 Logistikk Kolleksjon Verdidrivere Teknologi Nøkkelkunder

5 Den beste kolleksjonen

6 Solide merkevarer fra kjente produsenter

7 ConGusto® Egne merkevarer
ConGusto® betyr «med smak» og er vårt varemerke for god design Pris og kvalitet skal henge like nøye sammen som utforming og funksjonali-tet, egenart og stil ConGusto ® Alba - egenutviklet design

8 destino® Egne merkevarer
destino® er Culinas varemerke for produkter innenfor kjøkkenutstyr og arbeidsklær Kvalitet og funksjon til fornuftig priser kjennetegner produktene

9 2007 Nytt produktområde

10 SPG – Strategic Purchasing Group Vårt innkjøpssamarbeid - Kundens fordeler
Innovation Marketing >2.6 mrd NOK > 330 mill Euro bent brandt as ENOR AS

11 Culina - tilrettelagt for effektive innkjøp
1. Ordre via telefon, e-post, Culinaforhandler eller innkjøpsportal 4. Motta faktura som e-post eller e-faktura Forhandler: Track and trace! 2. Direkte til plukk i vårt WMS-system på sentrallager 3. Sendes med DHL neste dag

12 Culinaforhandlere Salg&service Fagkunnskap Til stede lokalt

13 13

14

15 Effektiv logistikk 2012: ordre rett til plukk på sentrallager
distribusjon direkte fra lager til sluttkunde 2012: ISO 9001 Kvalitetsstyring ISO Miljøstyring

16 Kvalitetsmål Ordre inn før 12.00 – sendes fra lager neste dag
Leveringsevne: >95 % Feil varelinjer : <0,2 %

17 Samfunnsansvar i Enor og Culina
“Vi skal lykkes forretningsmessig gjennom arbeidsmetoder som respekterer etiske verdier, mennesker, miljøet og naturen” Matsikkerhet Miljø Etisk handel

18 Markedsføring Culinaboka -450 sider Kampanjer til ulike segmenter
Annonser - magasiner Kundekonsept-kataloger Brosjyrer Messer Showroom Culina.no E-handelsløsninger Culinaboka på nettbrett

19 Dine behov – vår kompetanse
Hoteller Restauranter Kantiner Kaféer Institusjoner/Omsorg Båter Kjedekunder

20 Kundetilfredshet måles
EKSTERNT Spørreundersøkelse hvert år: - tilfeldig utvalg - 13 spørsmål (produkter, leveringsevne, service, selgere….) - karakter 1-6 , Mål: 80 % karakter bedre enn 4 - oppfølging, avvikshåndtering INTERNT - Utvikling leveranser til rett tid (f neste dag): - Utvikling kvalitet DHL ( lev rett tid ) - Feil m/ leveranse: (plukk, manko, knust) - Komplette etableringsleveranser

21 Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS
Etablert i 2009 Forhandler for Culina i Hedmark og Oppland Omsetning: 13 mill nok 3 ansatte Kontor og utstilling i Storgata 76, Lillehammer Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS

22 Kontaktpersoner/Adresser
Lillehammer Gausdal Gjøvik Hadeland Lasse Jensen Mobil: Epost: Øyer Mette Haugland Mobil: Epost: Valdres Hedmark Kristin Pettersen Mobil: Epost: Besøksadresse Storgata 76 2609 Lillehammer Telefon: Telefaks: Epost: Internett: Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS

23 Valgfrie bestillingsrutiner
Telefon E-post Personlig besøk Hele sortimentet på E-handelsplatformen for offentlige innkjøp Alle brukersteder vil få utdelt vår hovedkatalog etter behov, i følge deres brukerstedslister Culinaboka på internett Culinaboka som app for nettbrett Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS

24


Laste ned ppt "”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google