Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)"— Utskrift av presentasjonen:

1

2 ”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)

3 Culina • Enor AS – Sentrallager – Key Accounts – Markedsføring – Kjedeutvikling • Forhandlere – Salg og service – Oppfølging – Fagkompetanse – Til stede for den lokale kunden – Effektivt ordremottak

4 Verdidrivere Kolleksjon Logistikk Teknolog i Nøkkelkunder

5 Den beste kolleksjonen

6 Solide merkevarer fra kjente produsenter

7 • ConGusto ® betyr «med smak» og er vårt varemerke for god design • Pris og kvalitet skal henge like nøye sammen som utforming og funksjonali- tet, egenart og stil Egne merkevarer ConGusto ® Alba - egenutviklet design ConGusto ®

8 destino ® • destino ® er Culinas varemerke for produkter innenfor kjøkkenutstyr og arbeidsklær • Kvalitet og funksjon til fornuftig priser kjennetegner produktene Egne merkevarer

9 2007 Nytt produktområde

10 SPG – Strategic Purchasing Group Vårt innkjøpssamarbeid - Kundens fordeler bent brandt as • Purchasing • Innovation • Marketing  >2.6 mrd NOK > 330 mill Euro ENOR AS

11 1. Ordre via telefon, e-post, Culinaforhandler eller innkjøpsportal 2. Direkte til plukk i vårt WMS-system på sentrallager 3. Sendes med DHL neste dag 4. Motta faktura som e-post eller e- faktura Forhandler: Track and trace! Culina - tilrettelagt for effektive innkjøp

12 Culinaforhandlere Salg&service Fagkunnskap Til stede lokalt

13

14

15 Effektiv logistikk -ordre rett til plukk på sentrallager -distribusjon direkte fra lager til sluttkunde 2012: ISO 9001 Kvalitetsstyring ISO Miljøstyring

16 Kvalitetsmål • Ordre inn før – sendes fra lager neste dag • Leveringsevne: >95 % • Feil varelinjer :<0,2 %

17 Samfunnsansvar i Enor og Culina • “Vi skal lykkes forretningsmessig gjennom arbeidsmetoder som respekterer etiske verdier, mennesker, miljøet og naturen” – Matsikkerhet – Miljø – Etisk handel

18 Markedsføring • Culinaboka -450 sider • Kampanjer til ulike segmenter • Annonser - magasiner • Kundekonsept-kataloger • Brosjyrer • Messer • Showroom • Culina.no • E-handelsløsninger • Culinaboka på nettbrett

19 Dine behov – vår kompetanse • Hoteller • Restauranter • Kantiner • Kaféer • Institusjoner/Omsorg • Båter • Kjedekunder

20 Kundetilfredshet måles EKSTERNT Spørreundersøkelse hvert år: - tilfeldig utvalg - 13 spørsmål (produkter, leveringsevne, service, selgere….) - karakter 1-6, Mål: 80 % karakter bedre enn 4 - oppfølging, avvikshåndtering INTERNT - Utvikling leveranser til rett tid (f neste dag): - Utvikling kvalitet DHL ( lev rett tid ) - Feil m/ leveranse: (plukk, manko, knust) - Komplette etableringsleveranser

21 Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS • Etablert i 2009 • Forhandler for Culina i Hedmark og Oppland • Omsetning: 13 mill nok • 3 ansatte • Kontor og utstilling i Storgata 76, Lillehammer Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS

22 Kontaktpersoner/Adresser Telefon: Telefaks: Epost: Internett: Besøksadresse Storgata Lillehammer Kontaktpersoner Lillehammer Gausdal Gjøvik Hadeland Lasse Jensen Mobil: Epost: Øyer Mette Haugland Mobil: Epost: Valdres Hedmark Kristin Pettersen Mobil: Epost:

23 Valgfrie bestillingsrutiner • Telefon • E-post • Personlig besøk • Hele sortimentet på E-handelsplatformen for offentlige innkjøp • Alle brukersteder vil få utdelt vår hovedkatalog etter behov, i følge deres brukerstedslister • Culinaboka på internett • Culinaboka som app for nettbrett Culina Lillehammer Strand Storkjøkken AS

24


Laste ned ppt "”Culinahuset” Sentrallager og kjedekontor (Enor)"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google