Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertOddbjørg Nilsen Endret for 9 år siden
1
HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER
3
Pr. midten av juli 2012 2,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene 18-54 Ca. 50 % av brukere er innom daglig, ca. 35 % av brukerne benytter FB via mobilen. Gjennomsnittlig antall ”venner” for norske brukere er 248, gjennomsnittlig antall bedriftssider som vi følger er 80! Facebook brukere i Norge (jan. 2012)
4
Må min bedrift være på Facebook? Må jeg som privatperson være på Facebook?
7
Offshore.no – antall besøkte
8
Offshore.no – trafikk fra Facebook, % av totalt antall besøkte
9
Hva er essensen for bedrifter på Facebook? ENGASJEMENT Engasjer, Ikke publiser Snakk med, ikke til
10
• Plug-ins fra FB på egne nettsider • Lever godt og nyttig innhold over en lengre periode! • Inkluder adressen (ikke glem å velge en egen vanity-url på www.facebook.com/username når du får mer enn 25 tilhengere) til siden i altmarkedsmaterialewww.facebook.com/username • Promoter siden overfor eksisterende kunder og potensielle kunder • Venner og bekjente er en viktig del av dette Hvordan øke tilhengermassen
11
• Bestem hvor ofte det bør legges ut saker og hvilke typer saker som skal legges ut • For de aller fleste sider anbefales minimum 1 sak pr. dag • 40/60 balanse mellom promosaker og saker av generell interesse/Nytteverdi • Gjør sakene relevante/interessante,du ”slåss” om oppmerksomheten med andre saker, bilder etc. Prinsipper for innhold/saker som legges ut
12
Hvordan kommer man høyt opp i tilhengernes nyhetsfeed? Ved å score høyt på FBs algoritme EdgeRank! Share CommentsLike Click
13
• Timing • Prøv å holde teksten innenfor 80 tegn • Skap dialog på siden gjennom såkalt open-ended spørsmål, direkte ordbruk, meningsmålinger (Hvor, når, hvorfor, ville du…, trykk liker hvis…) • Aksepter og prøv å løs kundeinitiert dialog, IKKE slett! Hva annet bør man tenke på?
14
Anne Kristine Johansson TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.