Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli 2012 2,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene 18-54.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli 2012 2,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene 18-54."— Utskrift av presentasjonen:

1 HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER

2

3 Pr. midten av juli ,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene Ca. 50 % av brukere er innom daglig, ca. 35 % av brukerne benytter FB via mobilen. Gjennomsnittlig antall ”venner” for norske brukere er 248, gjennomsnittlig antall bedriftssider som vi følger er 80! Facebook brukere i Norge (jan. 2012)

4 Må min bedrift være på Facebook? Må jeg som privatperson være på Facebook?

5

6

7 Offshore.no – antall besøkte

8 Offshore.no – trafikk fra Facebook, % av totalt antall besøkte

9 Hva er essensen for bedrifter på Facebook? ENGASJEMENT Engasjer, Ikke publiser Snakk med, ikke til

10 • Plug-ins fra FB på egne nettsider • Lever godt og nyttig innhold over en lengre periode! • Inkluder adressen (ikke glem å velge en egen vanity-url på når du får mer enn 25 tilhengere) til siden i altmarkedsmaterialewww.facebook.com/username • Promoter siden overfor eksisterende kunder og potensielle kunder • Venner og bekjente er en viktig del av dette Hvordan øke tilhengermassen

11 • Bestem hvor ofte det bør legges ut saker og hvilke typer saker som skal legges ut • For de aller fleste sider anbefales minimum 1 sak pr. dag • 40/60 balanse mellom promosaker og saker av generell interesse/Nytteverdi • Gjør sakene relevante/interessante,du ”slåss” om oppmerksomheten med andre saker, bilder etc. Prinsipper for innhold/saker som legges ut

12 Hvordan kommer man høyt opp i tilhengernes nyhetsfeed? Ved å score høyt på FBs algoritme EdgeRank! Share CommentsLike Click

13 • Timing • Prøv å holde teksten innenfor 80 tegn • Skap dialog på siden gjennom såkalt open-ended spørsmål, direkte ordbruk, meningsmålinger (Hvor, når, hvorfor, ville du…, trykk liker hvis…) • Aksepter og prøv å løs kundeinitiert dialog, IKKE slett! Hva annet bør man tenke på?

14 Anne Kristine Johansson TAKK FOR OPPMERKSOMHETEN


Laste ned ppt "HVORDAN LYKKES MED SOSIALE MEDIER. Pr. midten av juli 2012 2,627 millioner brukere i Norge. (stagnasjon de siste mnd.) 74 % i alderssegmentene 18-54."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google