Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Tønsberg SK ønsker velkommen til konkurransesvømmere med foreldre.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Tønsberg SK ønsker velkommen til konkurransesvømmere med foreldre."— Utskrift av presentasjonen:

1

2 Tønsberg SK ønsker velkommen til konkurransesvømmere med foreldre

3 Tønsberg SK 24. November, Eikhallen Status TSK aktiviteter Konkurransesvømming •Bakgrunn, målsetninger, status, våre trenere og treningsopplegg... •Hva vil jeg...? Målsetninger...hva kreves...? •Trivselsregler & Personlig utstyr •Kosthold for unge idrettsutøvere •Konkurranser og terminliste Foreldre og Tønsberg SK

4 Trenere Konkurransetrenere  Vira Mykhaylivna Maksymenko Hovedtrener for Konkurransesvømmere  Kenneth Olsen Treningskoordinator  Monica Hines Anthonsen Trener  Jørgen Gallis Reserve trener  Vidar Hanto Reserve trener Rekrutttrenere  Helle Ragnes Hovedtrener for Rekruttsvømmere  Sondre Berg Trener  Sandra Markussen Trener

5 Vira Mykhaylivna Maksymenko Hovedtrener for Konkurransesvømmere  Gift med Kjetil  En sønn på 22år.  Bor i Hof.  Har jobbet som lærer og nå i barnehage, Re Kommune.  Har vært aktiv konkurransesvømmer på internasjonalt nivå - Landslagssvømmer for Sovjet(Ukraina).  Utdannet som idrettslærer, svømmetrener og massør fra idrettsuniversitetet i Ukraina.  Har vært svømmetrener for Ukraina Universitetslag

6 Kenneth Olsen Treningskoordinator  Gift med Karina.  En datter på 2 år.  Bor i Bærum.  Jobber som lærer på videregående skole.  Har jobbet som trener fra 1991 til 2008 i Norge, Sverige og Danmark.  Har trent deltagere til EM, VM og OL.  Landslagsoppgaver som trener.  Asker SK : 59 norske rekorder, 115 NM medaljer fordelt på 11 utøvere. 115 NM medaljer fordelt på 11 utøvere.

7 Se mulighetene…… Ingvild Snildal (f.1988): September 2002:  Drømmemål: delta i OL  100 butterfly: 1:20,54 (25m) August 2008:  OL deltaker for Norge i Beijing.  100 butterfly: 0:59,86 (50m)  26 norske rekorder individuelt (+ 25 norske junior rekorder)

8 Mine mål For de yngre:  Treningen skal bygges opp slik at utøverne senere selv kan velge om de vil bli topputøvere eller ikke. For de eldre:  Alle som vil, og som arbeider for det, skal få mulighet til å utvikle seg til sitt maksimale potensial som konkurransesvømmer.

9 Målsettingsprosessen Utøvere Mål  Kortsiktige mål  Langsiktig mål  Drømmemål Konsekvens  Prioritere  Planlegge  Sette av tid til trening Prosess  Svømmetrening  Basistrening  Restitusjon, ernæring Resultat  Konkurranser  Tester  Teknikkforbedring

10 Målsettingsprosessen  Informasjon om hvordan man setter seg mål.  Målsettingsskjema til utøvere (kortsiktige, langsiktige og drømmemål).  Kartlegging: hvor mye ønsker jeg å trene.  Utøver - trener samtale om mål og trening.  Treningsprosessen.  Konkurranser.  Evaluering.  Justering av mål, eller nye mål.

11 Målsettingsprosessen

12 De daglige prioriteringer Uken har 168 timer!  Finn AV knappen!  Dropp dårlige unnskyldninger!  Ikke utsett. Samvittigheten plager deg!  Prioriter! Gjør det viktigste først.  ting av gangen. Å bytte frem og tilbake stjeler tid!  En ting av gangen. Å bytte frem og tilbake stjeler tid!  Planlegg, sett av tid og ligg foran! Å ligge etter gir ofte bekymringer, stress og dårlig nattesøvn. God trening og resultater krever overskudd.

13 Kriterier for gruppeinndeling (Tilfeldig rekkefølge)  Motivasjon og fremmøte.  Innstilling og fokus på trening.  Treningsvilje i hverdagen.  Teknikk.  Konkurranseresultater i forhold til alder og modenhet. Det er ikke absolutte og objektive kriterier fordi vi må ta hensyn til bassengkapasitet og antall utøvere i gruppene.

14 Trivselsregler i Tønsberg SK  Vi er høflige og viser vanlig folkeskikk.  Vi aksepterer ikke mobbing.  Vi er gode forbilder for yngre utøvere.  Vi hjelper hverandre til å bli bedre.  Vi trener fordi vi vil utvikle oss til å bli bedre svømmere.  Vi er på trening for å trene, ikke for å bli trent.  Vi er fokusert og konsentrert.  Vi kommer tidsnok til trening og konkurranser.  Vi er forberedt og har med nødvendig utstyr og næring.  Vi retter oss etter det vår trener sier.  Vi gir alltid 100 %.

15 Personlig utstyr  Badedrakt/bukse.  2 badehetter.  Minst 2 par svømmebriller som fungerer.  Paddles(padlere) for styrketrening i vannet.  Zoomers(korte svømmeføtter) for flex. og styrke av ben  Frontsnorkel for bedre teknikkfokus.  Strikker for styrke på land. Utstyr tar vi med på trening, og legger klart på bassengkanten i god tid før treningen starter.


Laste ned ppt "Tønsberg SK ønsker velkommen til konkurransesvømmere med foreldre."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google