Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Fra bekymring til handling •Veiledning og hjelp fra kollegaer for å kunne konkretisere bekymringen •Samtale med foresatte •Rapport til drøftingsteam •Konklusjoner.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Fra bekymring til handling •Veiledning og hjelp fra kollegaer for å kunne konkretisere bekymringen •Samtale med foresatte •Rapport til drøftingsteam •Konklusjoner."— Utskrift av presentasjonen:

1 Fra bekymring til handling •Veiledning og hjelp fra kollegaer for å kunne konkretisere bekymringen •Samtale med foresatte •Rapport til drøftingsteam •Konklusjoner fra drøftingsteam •Henvisning til PPT med pedagogisk rapport, underskrifter fra foresatte

2 Pedagogisk psykologisk tjeneste •Innkaller foresatte/barn til samtale •Innhenter opplysninger fra barnehage •Tar egne tester •Sakkyndig utredning foreligger med funn og resultater og forslag til allmenn og spesialpedagogiske tiltak. •Ut fra sistnevnte skriver barnehagen plan for spesialpedagogisk hjelp

3 Bydelen •Sakkyndig utredning sendes foresatte, barnehagen og bydel •Med bakgrunn i spesialpedagogisk plan fra barnehagen skrives vedtaket, d.v.s. antall timer til spesialpedagogisk hjelp. •Denne hjelpen skal effektueres av barnehagen/fagsenteret, ikke av spesialpedagoger. •Logoped og spesialpedagog er veiledere på vedtaket

4 Videre arbeid •Planen skal evalueres i desember og i juni. •Skal vurderes om vedtakets størrelse skal endres. •Dersom det skal økes må barnet rehenvises til PPT •Dersom det skal reduseres må foresatte innkalles til møte. •Det bør være mer dynamikk i vurdering av størrelsen på vedtaket


Laste ned ppt "Fra bekymring til handling •Veiledning og hjelp fra kollegaer for å kunne konkretisere bekymringen •Samtale med foresatte •Rapport til drøftingsteam •Konklusjoner."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google