Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

KVU Voss-Gol Analyse og tilråding Sivilingeniør Helge Hopen

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "KVU Voss-Gol Analyse og tilråding Sivilingeniør Helge Hopen"— Utskrift av presentasjonen:

1 KVU Voss-Gol Analyse og tilråding Sivilingeniør Helge Hopen 5.9.2016

2 Tilnærming Prosjektanalyse - Analyse av Rv.52/Rv.7 opp mot fast referansealternativ Systemanalyse - Analyse av Rv. 52/Rv.7 som alternative utbyggingsstrategiar

3 Faktagrunnlag trafikk

4 Rv.52 bestRv.7 best Like Prissette konsekvensar Natur og miljø Regionale verknader, næringsliv ROS, trafikktryggleik, klima mv. Prosjektspesifikke verknader Ikkje-prissette Asplan Viak sin faglege vurdering «Dødt løp» - Ingen signifikante skilnader mellom alternativa Ikkje signifikant skilnad PROSJEKTANALYSE Villrein lite vektlagd

5 Ny utbygging kan påverke lønsemd for andre investeringar Ny utbygging kan skape behov for nye investeringar Systemanalyse: samla samfunnsøkonomiske verknader - utbyggingsstrategi basert på Rv.52 - utbyggingsstrategi basert på Rv.7 SYSTEMANALYSE

6 E16 Rv52 Rv7 E134 E39 Hovudvegsamband aust – vest som er bygd ut Aust-vest samband prioritert i NTP 2018-29 voss Hønefoss Sandvika Utgangspunkt Det er allereie investert store midlar i utvikling av E16 Nye, store prosjekt langs E16 er prioritert i NTP 2018-29: Bergen-Voss Sandvika-Hønefoss

7 E16 E134 Gjennomført/prioritert utbygging aust-vest Hovudvegsatsing aust-vest (første tilråding – E134) Statens vegvesen, 2015 E134 tilrådd som hovudvegsamband aust-vest Hordalandsdiagonal naudsynt dersom ein berre skulle satsa på E134

8 E16 E134 voss Gol Alternativ Rv.7 Rv.52 Gjennomført/prioritert utbygging aust-vest Hovudvegsatsing aust-vest (ny tilråding – to samband) Samferdselsdep. tilrår å byggje ut to hovudveg- samband: E134+ Rv.52/Rv.7 Rv. 52/Rv.7 vil dekkje trafikken mellom Bergensregionen og Osloregionen, dvs. den funksjonen som Hordalandsdiagonalen hadde med satsing på E134 aleine

9 E16 E134 voss Gol Gjennomført/prioritert utbygging aust-vest Hovudveg aust-vest, alt. Rv.7 Alternativ Rv. 7 Transportaksen mellom Bergensområdet og Osloområdet er løyst Ikkje behov for Hordalandsdiagonal Rv.7

10 E16 E134 voss Gol Rv.52 Alternativ Rv. 52 Transportaksen mellom Bergensområdet og Osloområdet ikkje løyst fullt ut. Sterkt signal om behov for ein Hordalandsdiagonal for å få eit meir direkte samband Bergen-Oslo Gjennomført/prioritert utbygging aust-vest Hovudveg aust-vest, alt. Rv.52

11 18 mrd. 19 mrd. 12 mrd. 9 mrd. ALTERNATIV E134 + Rv.52 + Hord.diagonal Investeringsbehov E134: 19 mrd. Investeringsbehov E16/Rv.52: E16, allereie gjort: 9 mrd. Ny veg E16 Bergen-Voss: 12 mrd. Konsept Rv.52: 19 mrd. SUM: 40 mrd. Hordalandsdiagonal: 18 mrd. Utbyggingsstrategi E134+Rv.52+arm til Bergen. Investeringsbehov (mrd. Kr.)

12 voss Gol ALTERNATIV: E134 + Rv.52 Trafikal effekt av Hordalandsdiagonal: Flytter trafikk fra E16/Rv.52 og E39/E134 til Haukeli Trafikken over Hemsedal vil bli halvert 100.000 innb. -1.800 Oslo- regionen + 3.000 -1.800 Endring i ÅDT som følge av Hordalandsdiagonal etter Rv.52 er bygd ut

13 voss Gol 100.000 innb. 2.000 ÅDT Bergens- regionen Samla investert vegkapital i Rv.52-alternativet: : 40 mrd. Oslo- regionen Effekt av Hordalandsdiagonalen i Rv.52-alternativet Alt. Rv. 52 med diagonal Det vil bli investert til saman 40 mrd. kr. På E16/Rv.52. Bygging av Hordalandsdiagonalen vil overlappe med Rv.52 og tappe E16/Rv.52 for trafikk Vil redusere samfunnsnytten av investeringane på E16/Rv.52

14 Konkusjon Jo fleire aust-vest samband, dess lågare samla samfunnsøkonomisk lønnsemd Val av Rv. 7 vil løyse sambandet Bergen – Oslo. Ikkje behov for Hordalandsdiagonal Val av Rv.52 kan utløyse behov for ein Hordalandsdiagonal som vil overlappe i funksjon med Rv.52 og svekke samfunnsøkonomien i investert kapital i E16/Rv.52 I eit val av Rv.7 vil dei same midlane kunne nyttast meir effektivt Rv.7 er den mest lønsame utbyggingsstrategien

15 Rv.52 bestRv.7 best Like Prissette konsekvensar Natur og miljø Regionale verknader, næringsliv ROS, trafikktryggleik, klima mv. Samfunnsøkonomi, utbyggingsstrategi Prosjektspesifikke verknader Systemverknader Ikkje-prissette Asplan Viak sin faglege vurdering SAMLA VURDERING AV ALTERNATIVA - TILRÅDING AV RV.7 Ikkje signifikant skilnad Villrein lite vektlagd


Laste ned ppt "KVU Voss-Gol Analyse og tilråding Sivilingeniør Helge Hopen"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google