Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Rådsmøte 26.10.2013 PRC Jostein. Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Rådsmøte 26.10.2013 PRC Jostein. Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale."— Utskrift av presentasjonen:

1 Rådsmøte PRC Jostein

2 Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale torg og sentre – Overalt hvor folk ferdes – Ikke noe vi skal eller må, men noe vi vil – Vi skal befeste posisjonen som den mest foretrukne humanitære organisasjon

3 Lions Club’s egen 17. mai Aksjonen gir over 8,5 millioner kroner netto Klubbene disponerer nesten 6 millioner kroner – Øvrige midler går til større prosjekter Med smil og glede skal vi få det til Hvis din sone vil Hvis din lokale lionsklubb vil Hvis du vil - så får vi det til

4 Alle blir med Hvordan skal vi få dette til ? Hvem skal gjøre dette da ?

5 Vi må utfordre oss selv Lage grunnlaget for å kunne lykkes – Starter nå Få presseomtale som understøtter aksjonen – Lokale tiltak Sett i gang å kartlegg hva sonen har gjort av rusforebyggende/ holdnings skapende aktiviteter lokalt – WEB/ filmprosjekter – Rusfrie konserter og sportsaktiviteter – Støtte til ungdomsklubber – Innkjøp av narkohunder – Terminalvakt – Det er mitt valg En sikker vinner hvis vi vil

6 ”Det er mitt valg” 75 % av Lion’s Tulipanfond, tilsvarende 1,5 millioner kroner, går til å arrangere kurs i Det er mitt valg. Lionsklubbene bidrar med 2 millioner kroner til kursavvikling – Barnehage ansatte, lærere, skoleledere,osv – barn får undervisning i DMV årlig – Det arrangeres 200 kurs i løpet av et år – av Norges grunnskoler har deltatt på kurs siden 2000 – lærere inkl bare & ungdomsarbeidere har deltatt på kurs siden1990 – Kostnadsfritt for skolene – Anbefales av utdanningsdirektoratet som et ”program med dokumentert effekt.”

7 Annonsering I lokalpressen eller Bergens Tidende ? – Understøttende annonsering ”salgsutløsende vs profilerende” annonsering Skal vi betale eller skal vi prøve å få inn sponsorer? – ”Annonsen er støttet av …. ” – Klubbene må også bidra med midler.

8 Organisering og budsjett Arbeidsgruppe består av Ola, George, Kjell og Jostein Budsjett – Vi må regne på alt – Det må understøtte målet Vil involvere aktuelle ressurspersoner – Kom gjerne med forslag

9 Tulipanaksjonen 2014 Går av stabelen Dette skal bli gøy å lykkes med !

10 Men vi trenger ….. Hjelp Engasjement Lyst Positivitet


Laste ned ppt "Rådsmøte 26.10.2013 PRC Jostein. Tulipanaksjonen 2014 Felles løft mot nye høyder Skal bli et fyrverkeri av en aksjon – I din bydel – I sentrum – På lokale."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google