Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon

2 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper interesse for naturvitenskap og teknologi Er synlig med godt omdømme FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

3 3 Mai 2013

4 4 Allmennrettet formidling Kategori200820102012 Populærvitenskapelige artikler 326212227 Kronikker243197193 Populærvitenskapelige foredrag 968790861 Populærvitenskapelig bok20 14 Mediebidrag122124882635 Kunstnerisk og museal presentasjon 60100124 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

5 5 Mai 2013 Allmenne arrangement Allmenne arrangement (2012) Totalt 72 publikumsarrangement 13 000 besøkende på Forskningstorget og Researchers’ Night 21 000 artikler i norske og utenlandske medier med omtale av NTNU 11 000 følgere på NTNUs Facebook-side 6 500 følgere på NTNUs Twitter-konto Egne populærvitenskapelige tidsskrift: Gemini og Spor og bidrag i www.forskning.no www.universitetsavisa.no FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

6 6 Mai 2013 Brukerrettet formidling Kategori201020112012 Vitenskapelig oversiktsartikkel 10193103 Artikkel i bransjetidsskrift 585266 Lærebok212918 Fagbok283031 Rapport146174 Kompendium131612 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

7 7 Mai 2013 Kunstnerisk og museal presentasjon Kategori20082009201020112012 Museumsutstilling2331241527 Kunstutstilling1337222539 Arkitektutstilling021810 Filmproduksjon21121 Teaterproduksjon12810129 Musikkinnspilling63625 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

8 8 Mai 2013 Kulturavtaler – Faste samarbeidspartnere TrondheimSolistene Trondheim Jazzfestival Trondheim Kammermusikkfestival Dokkhuset (gjennom leieavtale) Pstereofestivalen Trøndelagsutstillingen Team NTNU (langrennsteam) Enkeltaktører / CD-utgivelser FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

9 9 Mai 2013 Kunnskapsbyen FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

10 10 Mai 2013 NTNU mars 2010 NTNU Vitenskapsmuseet - I Et av Norges ledende på sikring, bevaring, tilgjengeliggjøring og forskning på natur- og kulturhistorisk materiale Årets museum i Norge 2010 Samlingene omfatter 960 000 planter, dyr og insekter 8000 fossiler, bergarter og mineraltyper 500 000 arkeologiske og kulturhistoriske gjenstander FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON www.ntnu.no/vitenskapsmuseet

11 11 Mai 2013 NTNU Vitenskapsmuseet - II FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

12 12 Mai 2013 Omdømme – nasjonalt Omdømme: NTNU har best omdømme blant folk flest av de norske universitetene. Vi scorer spesielt høyt på kompetanse, fagkunnskap og samfunnsansvar. Kvalitet: 92 % av de ferdige masterstudentene fra NTNU er fornøyd med lærestedet. Trivsel: Trondheim har de mest fornøyde studentene i hele Norge. Troverdighet: NTNU har de beste relasjonene til norske journalister, av alle universitetene. Topplederfabrikk: NTNU har utdannet nesten 20 % av topplederne i Norges 500 største bedrifter. Verdiskaper: NTNU utvikler attraktiv kompetanse, har et rikt studentliv, bidrar til nasjonal verdiskaping og er ledende på forskning. FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

13 13 Mai 2013 Digitalt fotavtrykk (Januar 2013) Universitet Websideranking (ut fra besøk) Facebook- likere Twitter- følgere # visninger YouTubevideo NTNU16 18911 5906 639429 004 UiO10 9545 4467 45334 759 UiB13 27613 9543 132422 684 UiTø53 2944 8002 99634 790 KTH15 1715 5012 43554 989 Chalmers72 6725 39571145 515 Delft32 96411 72910 424766 143 ETH9 9354 1442 95956 205 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

14 14 Mai 2013 Dekning i utenlandske medier 3896 3589 1707 Nettaviser. (For Sverige er også papiraviser inkludert i tellingen.) FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

15 15 Mai 2013 GEMINI – i alle kanaler Gemini.no – forskningsnytt nesten daglig Tilgjengelig for alle lesebrett og smarttelefoner Utgis også på papir 2 ganger årlig Lages av NTNU og Sintef i fellesskap NTNUs største formidlingstiltak FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON


Laste ned ppt "1 Mai 2013 Formidling og kommunikasjon. 2 Mai 2013 Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google