Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 Formidling og kommunikasjon April 2012. 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 Formidling og kommunikasjon April 2012. 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 Formidling og kommunikasjon April 2012

2 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper interesse for naturvitenskap og teknologi Er synlig med godt omdømme FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

3 3

4 4 Allmennrettet formidling Kategori Populærvitenskapelige artikler Kronikker Populærvitenskapelige foredrag Populærvitenskapelig bok Mediebidrag Kunstnerisk og museal presentasjon FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

5 5 Allmenne arrangement Allmenne arrangement (2011) Totalt 79 publikumsarrangement (utenom «India 2011») «India 2011»: 100 konserter, forestillinger, foredrag, filmvisninger besøkende på Forskningstorget og Researchers’ Night omtaler i norske og utenlandske aviser/nettsteder Egne populærvitenskapelige tidsskrift: Gemini og Spor Nettpublikasjonene og bidrag i FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

6 6 Brukerrettet formidling Kategori Vitenskapelig oversiktsartikkel Artikkel i bransjetidsskrift-5852 Lærebok Fagbok Rapport Kompendium April 2012 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

7 7 Kunstnerisk og museal presentasjon Kategori Museal presentasjon Kunstutstilling Arkitektutstilling0218 Filmproduksjon2112 Teaterproduksjon Musikkinnspilling6362 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

8 8 Kulturavtaler – Faste samarbeidspartnere TrondheimSolistene Trondheim Jazzfestival Trondheim Kammermusikkfestival Dokkhuset (gjennom leieavtale) Pstereofestivalen Trøndelagsutstillingen Team NTNU (langrennsteam) Enkeltaktører / CD-utgivelser FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

9 9Kunnskapsbyen FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

10 10 NTNU mars 2010 NTNU Vitenskapsmuseet - I Universitetsmuseum som driver forskning, forvaltning og formidling i natur- og kulturhistorie Omfattende vitenskapelige natur- og kulturhistoriske samlinger av nasjonal og internasjonal betydning Botaniske hager på Lade og Dovre Radiologisk dateringslaboratorium Mer enn besøkende årlig Årets museum i Norge FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

11 11 NTNU Vitenskapsmuseet - II FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

12 12 Omdømme – nasjonalt Kvalitet: 41 % av norske studenter mener NTNU gir utdanning med høyest kvalitet. Topplederfabrikk: NTNU har utdannet 15,6 % av topplederne i Norges 500 største bedrifter. Trivsel: Trondheim har de mest fornøyde studentene i hele Norge. Troverdighet: NTNU har jevnlig pallplass mht. troverdighet og mediehåndtering. Godt drevet: NTNU tar mest samfunnsansvar, driver mest effektivt, viser størst åpenhet og holder høyest faglig nivå i Norge. Verdiskaper: NTNU utvikler attraktiv kompetanse, har et rikt studentliv, bidrar til nasjonal verdiskaping og er ledende på forskning. FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

13 13 Digitalt fotavtrykk (April 2012) UniversitetVerdensplass - websider Facebook- likere Twitter- følgere # visninger YouTubevideo NTNU UiO UiB UiTø KTH Chalmers Delft ETH FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

14 14 Dekning i utenlandske medier April 2012 Nettaviser. (For Sverige er også papiraviser inkludert i tellingen.) FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

15 15 GEMINI – en suksess Lages av NTNUs og Sintefs infoavdelinger i fellesskap NTNUs største formidlingstiltak Seks numre i året (4 norsk, 2 engelsk) Opplag ca (norsk) og (engelsk) Mest siterte forskningsmagasin i Norge Fra 2012 også på Ipad FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012


Laste ned ppt "1 Formidling og kommunikasjon April 2012. 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google