Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

1 Formidling og kommunikasjon April 2012. 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "1 Formidling og kommunikasjon April 2012. 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper."— Utskrift av presentasjonen:

1 1 Formidling og kommunikasjon April 2012

2 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper interesse for naturvitenskap og teknologi Er synlig med godt omdømme FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

3 3

4 4 Allmennrettet formidling Kategori2008200920102011 Populærvitenskapelige artikler 326282212220 Kronikker243221197252 Populærvitenskapelige foredrag 968897790 Populærvitenskapelig bok20192025 Mediebidrag1221340524883746 Kunstnerisk og museal presentasjon 6011810081 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

5 5 Allmenne arrangement Allmenne arrangement (2011) Totalt 79 publikumsarrangement (utenom «India 2011») «India 2011»: 100 konserter, forestillinger, foredrag, filmvisninger 13 000 besøkende på Forskningstorget og Researchers’ Night 18 500 omtaler i norske og utenlandske aviser/nettsteder Egne populærvitenskapelige tidsskrift: Gemini og Spor Nettpublikasjonene www.universitetsavisa.no og bidrag i www.forskning.no FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

6 6 Brukerrettet formidling Kategori200920102011 Vitenskapelig oversiktsartikkel 10910193 Artikkel i bransjetidsskrift-5852 Lærebok202129 Fagbok202830 Rapport176146174 Kompendium121316 April 2012 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

7 7 Kunstnerisk og museal presentasjon Kategori2008200920102011 Museal presentasjon23312415 Kunstutstilling13372225 Arkitektutstilling0218 Filmproduksjon2112 Teaterproduksjon1281012 Musikkinnspilling6362 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

8 8 Kulturavtaler – Faste samarbeidspartnere TrondheimSolistene Trondheim Jazzfestival Trondheim Kammermusikkfestival Dokkhuset (gjennom leieavtale) Pstereofestivalen Trøndelagsutstillingen Team NTNU (langrennsteam) Enkeltaktører / CD-utgivelser FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

9 9Kunnskapsbyen FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

10 10 NTNU mars 2010 NTNU Vitenskapsmuseet - I Universitetsmuseum som driver forskning, forvaltning og formidling i natur- og kulturhistorie Omfattende vitenskapelige natur- og kulturhistoriske samlinger av nasjonal og internasjonal betydning Botaniske hager på Lade og Dovre Radiologisk dateringslaboratorium Mer enn 110 000 besøkende årlig Årets museum i Norge 2010 www.ntnu.no/vitenskapsmuseet FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

11 11 NTNU Vitenskapsmuseet - II FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

12 12 Omdømme – nasjonalt Kvalitet: 41 % av norske studenter mener NTNU gir utdanning med høyest kvalitet. Topplederfabrikk: NTNU har utdannet 15,6 % av topplederne i Norges 500 største bedrifter. Trivsel: Trondheim har de mest fornøyde studentene i hele Norge. Troverdighet: NTNU har jevnlig pallplass mht. troverdighet og mediehåndtering. Godt drevet: NTNU tar mest samfunnsansvar, driver mest effektivt, viser størst åpenhet og holder høyest faglig nivå i Norge. Verdiskaper: NTNU utvikler attraktiv kompetanse, har et rikt studentliv, bidrar til nasjonal verdiskaping og er ledende på forskning. FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

13 13 Digitalt fotavtrykk (April 2012) UniversitetVerdensplass - websider Facebook- likere Twitter- følgere # visninger YouTubevideo NTNU19 3326 3864 938346 949 UiO10 7072 1785 45522 466 UiB12 1578 6501 958379 140 UiTø87 1752 8042 10231 419 KTH10 8084 4311 73622 851 Chalmers45 4513 65551436 955 Delft31 1904 4407 189559 952 ETH8 3831 1241 70315 334 FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012

14 14 Dekning i utenlandske medier 2597 1762 839 April 2012 Nettaviser. (For Sverige er også papiraviser inkludert i tellingen.) FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON

15 15 GEMINI – en suksess Lages av NTNUs og Sintefs infoavdelinger i fellesskap NTNUs største formidlingstiltak Seks numre i året (4 norsk, 2 engelsk) Opplag ca. 90 000 (norsk) og 10 000 (engelsk) Mest siterte forskningsmagasin i Norge Fra 2012 også på Ipad FORMIDLING OG KOMMUNIKASJON April 2012


Laste ned ppt "1 Formidling og kommunikasjon April 2012. 2Kommunikasjonsmål Aktiv bidragsyter i den offentlige debatten Bistår med forskningsbasert kompetanse Skaper."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google