Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007."— Utskrift av presentasjonen:

1 Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007

2 Fra fagplanen ”I studiet blir det lagt spesiell vekt på å være ute i naturen og nærmiljøområdene, både når det gjelder by og land. Samtidig vektlegges de kulturelle møtene. Ved å bruke disse læringsarenaene vil studentenes læringsprosesser bli erfaringsbaserte. ”

3 ”Målområdene i fagene er tredelt: faglig kunnskap, pedagogisk arbeid med barn og samhandling og refleksjon. Studiet skal være en møteplass som er preget av en utforskende tilnærming, der studenten skal skaffe seg kunnskaper og forståelse for hvordan de kan legge til rette et pedagogisk miljø for å stimulere barns utforskertrang og lærelyst.” ”Opplevelsene i studiet vil være et viktig redskap for sansing, opplevelse, tenkning og kommunikasjon.”

4 Fagsammensetningen Disse fagene er styrket: Naturfag med miljø 30 stp Fysisk fostring 30 stp Disse fagene har ikke studiepoeng: Drama Forming Samfunnsfag De øvrige fagene har departementet bestemte antall studiepoeng.

5 Fag123456Sum Pedagogikk Norsk Matematikk 10 KRL 10 Musikk 10 Nat.fag.m miljø Fysisk fostring Fordypning30 Sum30 180

6 Praksis i studiet Totalt 20 uker praksis er fordelt med Semester 1 2 uker (uke 38,39) Semester 2 5 uker (uke 3-7) Semester 32 uker grunnskolepraksis Semester 45 uker Semester 53 uker Semester 63 uker fordypning

7 Arbeidsmetoder Erfaringslæring –Bruk av ulike læringsarenaer –Ekskursjoner og obligatoriske moduler Utprøving i praksis Samarbeidslæring – arbeid i grupper Mapper – hvor vi vektlegger variasjon i dokumentasjonsformene

8


Laste ned ppt "Praksisforum F1d 6 september 2006 Presentasjon av Natur og friluftslinjen 2006/2007."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google