Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15. Hermund Haaland Leder - Tankesmien Skaperkraft Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15. Hermund Haaland Leder - Tankesmien Skaperkraft Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

2 Hermund Haaland Leder - Tankesmien Skaperkraft Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

3 En frivillig organisasjon – et liv i motvind? Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

4 Gründer av:

5 Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15 Min første gründerbedrift - 1985:

6 Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

7 Tankesmien Skaperkraft har som formål å stimulere til refleksjon, bidra til debatt og engasjere til aktiv samfunnsbygging. Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

8 Resultater: Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15 2011201220132014 Ant debattinnlegg på trykk: 1439*54 73 Ant debattmøter/events:511* 1215 Ant redaksjonelle oppslag:25 2855

9 1. Levèr kvalitet i ALLE ledd! Tenk på medlemmer, leverandører/partnere og myndigheter som om de var din eneste KUNDE. Uten dem – ingen mat på bordet! Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

10 ”Før man aktivt forsøker å bygge et sterkere merkenavn, må man levere det essensielle: substans og kvalitet i det man driver med. Ellers er merkevarebygging fånyttes.” Magne Supphellen, prof i merkevarebygging, NHH Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

11 2. Tren opp/ansett eksperter – og finn ut hvor du er best selv: - Sosiale medier - Innsalg av saker - Kronikker Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

12 Noen passer i Bergensavisen:

13 Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15 Mens andre kommer på trykk i…

14 Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15 3. Bygg uventede allianser

15 4. Bygg relasjoner; - Nøkkeljournalister – finn ut hvem som tenner på din sak - Debattredaktører Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

16

17 5. Ha klare mål – og hiv deg rundt når du ser en mulighet! ”Synlighet er ikke en 8 til 4 jobb”. Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

18 6. Våg å feile!! Nivået er høyt – men plutselig kommer du på trykk! Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

19 Hvordan skrive en god og relevant kronikk Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

20 Generelt: - Mange skriver for kjedelig/saklig - Mange skriver uten et klart budskap - Nordmenn er konfliktsky! Ergo – vi blir for runde i vendingene og skaper ikke god debatt Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

21 1. Ha et klart og tydelig poeng Start med det viktigste!! Tren på å lese både nyhetssaker og kronikker 2. Skriv godt! Gramatikken må være korrekt. 3. Vit hvem din målgruppe er – og skriv deretter (avhengig av medium) 4. Finn en nyhetsknagg å henge saken på – om mulig 5. Skriv personlig (jeg vs vi) og bruk personlige eksempler Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

22 6. Tittel uten spørsmålstegn er best 7. Send bare til en avis om gangen!! 8. Be om tilbakemelding fra debattredaktør om og når den kommer på trykk 9. Bruk ”peer-review”! Til slutt: Vær to hakk frekkere enn du er komfortabel med. Du skal svette litt når du sender den inn. Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15

23 Oppgave: –Velg et tema som engasjerer deg. Skriv tittel og ingress/innledning til kronikk Skal besvare spørsmål som hvem, hva, (hvor), når, hvorfor Max 25 ord! Angrip GJERNE regjeringen! Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15


Laste ned ppt "Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15. Hermund Haaland Leder - Tankesmien Skaperkraft Kommunikasjonskurs NRF 12.5.15."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google