Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Innovasjon, planlegging og tenesteforsking i helse og omsorg Norsk helse og velferdsforum Landskonferanse 2015 Ålesund 1. og 2. juni Roar Amdam

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Innovasjon, planlegging og tenesteforsking i helse og omsorg Norsk helse og velferdsforum Landskonferanse 2015 Ålesund 1. og 2. juni Roar Amdam"— Utskrift av presentasjonen:

1 Innovasjon, planlegging og tenesteforsking i helse og omsorg Norsk helse og velferdsforum Landskonferanse 2015 Ålesund 1. og 2. juni Roar Amdam

2 Bodskap og litt reklame: Lever kvalitet eller forsvinn!

3 3

4 4 Innovasjon er systematisk hardt arbeid over tid for å fremme noko som er nytt, nyttiggjort og nyttig

5 Schumpeter: Innovasjon som kombinasjonar drivne fram av entreprenøren Utnytting av ein ny type råvare Introduksjon av eit nytt produkt eller teneste Introduksjon av ein ny produksjonsmetode Inntrenging i ein ny marknad (produktet kan vere gamalt) Ny organisering Entreprenøren er aktøren som gjennomfører innovasjonane Kontekstuavhengig og instrumentell 5

6 Den lineære modellen – mode 1 Forskardriven innovasjon Framstiller innovasjon som ein stegvis prosess der foretaka hentar idear og konsept frå forskinga, bruker denne kunnskapen til å utvikle nye produkt og eigna produksjonsprosessar, og til å produsere og marknadsføre produktet. Bygger på spesialisering og arbeidsdeling

7 Den interaktive modellen – mode 2 Samarbeidsdriven innovasjon Framstiller innovasjon som ein læringsprosess mellom produsentar, kundar, offentlege styresmakter m.m. der design og prøveproduksjon inngår som ein integrert del av produksjonen. I denne modellen inngår også lokalisert uformell og såkalla taus kunnskap som ein vesentleg del av innovasjonsprosessen.

8 Kjelde: Helseomsorg21

9 Seks sentrale tema for innovativ forvaltning Teigen 2007:14 i Rønning og Teigen: En innovativ forvaltning ProduksjonOrganiseringPolitikk Innovasjon i den offentlege sektor Offentleg produksjon av tenester, elkraft, olje, gass m.m. Talet på adm forvaltningsnivå, funksjonsdeling, samarbeid m.m. Oppdeling i departement, forvaltningsnivå, arbeidsdeling, privatisering m.m. Den offentlege sektor som innovasjons- fremmar i den private sektor Etablering av høgskuler, støtte, infrastruktur, endringsagent - Innovasjon Norge m.m. Næringsdeparte -menta, korporativisme, segmentering, Innovasjon Norge m.m. Insitament, subsidiar, skatte- og avgiftspolitikk, skattefunn m.m. 9

10 Fremmarar av innovasjon i offentleg sektor (European Union, 2013) Store nasjonale institusjonar er innovasjonsleiande Statlege sentrale institusjonar er like innovative som uavhengige desentraliserte institusjonar Introdusering av nye lover og regelverk, reformer (mest innovasjonsrivande) Deretter budsjettkutt

11 Hemmarar av innovasjon i offentleg sektorer (European Union, 2013) Ressursmangel når det gjeld pengar og personar Manglande regulerande verktøy/politikk Manglande støtte og stimulans til medarbeidarane frå leiinga

12 Andre funn i undersøkinga (European Union, 2013) Undersøkinga viser høg innovasjonstakt i offentleg sektor Innovasjon i offentlig sektor har positive effektar på: brukartilgangen til informasjon, betre brukartilfredsheit, raskare levering av tenester, og på bedrifters vilje til å vere innovative.

13 Vellykka offentleg innovasjon Mulgan og Albury (2003:3) Vellykka innovasjonar i offentleg sektor er å skape og å sette i verk nye prosessar, varer og tenester, og å sette i verk nye leveringsmetodar som fører til vesentleg forbetring i produktivitet, effektivitet og kvalitet.

14 14www.hivolda.no

15 Kva er kvalitet Evens, J.R. 2011(6): Quality management, organization, and strategies Kvalitet blir ofte definert som det å ha gode brukseigenskapar og det å tilfredstille kundane/borgarane sine behov. Men konkurransekrafta ligg ofte i å overskride brukarane sine forventingar. Kan vi då seie at kvalitet er å tilfredstille føremålet og samtidig gi noko ekstra.

16 Modernisering og NPM NPM inneber både oppgradering av tilsette leiarar og indirekte folkevald styring noko som medfører eit rigid og stort kontrollsystem med m.a.: – Overmåling og målforskyving – Einingsegoisme framfor samhandling – Standardprosdyrar framfor fagleg skjønn? – Lite læring, innovasjon og svekka leitimitet ? 16

17 GOSNOS/NPMNOF TeorigrunnlagPolitisk teoriØkonomisk teoriDemokratiteori AtferdsmodellAdm. menneskeØk. menneskePol. menneske Idé om allmenne interesser Politisk og lovfestetAggregering av ind. interesser Strategisk rasjonalitet og mange tester Off. tjenestemenns lojalitet Klienter og velgereKunderBorgere Forvaltningens rolleIverksetteStyreTjene IverksettingProgrammerKontrakterNettverk Sikring av ansvarHierarkietMarkedetMangesidig Adm. handlefrihetBegrensetVidVid men begrenset OrganiseringByråkratiskDesentralisertSamarbeid Forvaltningsmenns motivasjon Lønn og goder, trygghet Nyskaping og liberalisme Tillit(sverv), bidra til samfunnet Kilde: Denhardt og Denhardt (PAR 2000, tabell 1)

18 Sitat frå HelseOmsorg21 Det må utvikles et innovasjonssystem for hele bredden av kommunenes virksomhet… Det må utvikles nye regionale samarbeidsorganer for forskning mellom kommunene og forsknings- og utdanningsinstitusjonene…. Det etableres nye samarbeidsorganer for forskning mellom kommuner og forsknings- og utdanningsinstitusjoner på regionalt nivå. De regionale helseforetakene og UoH-sektoren bør bygge opp felles forskningsadministrasjoner og -infrastruktur, og forskningsgrupper med felles ansatte og felles/nærliggende arealer for best utnyttelse av offentlige bevilgninger.

19 19 Verktøy i utviklingsarbeid – planlegging og leiing

20 Legitimitetstrappa Amdam, R. 2010: Kommuneplanleggingas institusjonelle legitimitet. 20 Former for legitimitet Former for planlegging/ leiing Rettsleg legitimitet, arbeidet er i tråd med lov og regelverk. Normativ legitimitet, arbeidet er (verdimessig) akseptert. Kognitiv legitimitet, arbeidet er (fagleg/politisk) erkjent. Pragmatisk legitimitet, arbeidet er nyttig for meg/oss. Institusjonell ! ?! ? Strategisk ? Taktisk ? Operativ ! ? EEE Eg må kome meg lengre opp i trappa!

21 Kompetent praksis, dvs kunnskap, ferdigheiter pluss verdiar i ein bestemt kontekst Fagfolks erfaringskunnskap; behov, oppfatningar, verdiar kapasitet m.m. Kontekst med gjeldande lov- og regelverk, mål og verdiar, standardprosedyre m.m. Lekfolks erfaringskunnskap; behov, oppfatningar, verdiar, kapasitet m.m. Fagpersonens kunnskap, ferdigheiter og verdiar/holdningar Forskingsbasert kunnskap

22 22 Fragmentering

23 Systematisk innovasjonsarbeid Oppsummering Innovasjon er systematisk hardt arbeid over tid for å fremme noko som er nytt, nyttiggjort og nyttig 23www.hivolda.no

24 Takk for meg! Du finn meir om meg her: … og om Master i samfunnsplanlegging og leiing her: Ds[]=10&SearchButtonhttp://hivolda.studiehandbok.no/categorysearch/search/25062?SelectedI Ds[]=10&SearchButton=


Laste ned ppt "Innovasjon, planlegging og tenesteforsking i helse og omsorg Norsk helse og velferdsforum Landskonferanse 2015 Ålesund 1. og 2. juni Roar Amdam"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google