Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten"— Utskrift av presentasjonen:

1 Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten
Verdien av å frembringe kunnskap og kompetanse Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten

2 HVA ER XXLOFOTEN DMC Arrangement Aktiviteter og opplevelser
XXLofoten er et Destination manangement company(DMC) som har spesialisert seg på planlegging, organisering og gjennomføring av arrangementer Arrangement Vi organiserer events og arrangementer rettet mot bedriftsmarkedet, grupper og individuelle. Aktiviteter og opplevelser Vi tilbyr et spennende utvalg av opplevelser og aktiviteter til alle årstider. Research & Development Forskning og utvikling i bedriften for å oppnå profesjonalitet = lønnsomhet.

3 Organization XXLofoten DMC Destination Mangament Company Themed event
Adventure Research and development - Management - Advisery board

4

5 Hva er verdien av økt kunnskap og kompetanse?
Økt kunnskap og kompetanse = Profesjonalisering og bedre lønnsomhet

6 Sentrale punkter for å oppnå økt kunnskap og kompetanse i næringen:
Strategisk arbeid Innovativ Arbeidsmetoder Samhandling (Bedrifts-, Arena –og Nasjonale prosjekter) Verdisetting Utholdenhet Hovedyrke og ikke bigeskjeft/hobby Forvalte FoU arbeid Krav sertifiseringer

7 NETTVERK Produkter Førjulseventyret i henningsvær Lofoten sjømatteater
Stedsutvikling steder/destinasjon Bedriftsprosjekter Arena prosjekter Nasjonale prosjekter

8

9 XXLofoten presenterer Lofoten Sjømat-Teater® ”Fra hav til bord på èn dag”
1 Akt: Ikledd varmedresser og mens kaffen trekker på gassblusset, tar vi oss ut i storhavet. Alle tar del i fisket, juksahjulene går varme! Garn og egnede liner har vi satt dagen før. Nå skal redskapen dras om bord, og kveldens måltid skal sikres. Vi ønsker deg Velkommen til en forestilling helt utenom det vanlige! Lofoten Sjømat-teater omhandler fangst, mottak, foredling og matopplevelse, iscenesatt så autentisk og ”ekte” som praktisk mulig. Du som vår gjest spiller hovedrollen! Rammen for det hele, er den ”nasjonale scene” Henningsvær, kanskje verdens mest sagnomsuste fiskevær. Gled deg til en spennende og annerledes festforestilling! 2. Akt: Etter endt fiske legger vi kursen mot Henningsvær. Her venter en kulturell og spennende omvisning på et aktivt fiskemottak, selve navet i hjulet for lofotfisket. Dyktige, lokale ledsagere forteller alt du ikke visste om skreiens mange skjebner. Saltfisk- og tørrfiskproduksjon er bare noe av alt du får lære om. 3 Akt: Etter noen begivenhetsrike timer på havet og på mottaket, vil vertskapet på kjøkkenet ta vel i mot oss. Deres høyt profilerte kjøkkensjefer tryller frem en egen femretters meny av fangsten du selv har halt ombord. Her blir stemningen høy og nordnorsk uhøytidelig! Kanskje blir du bedt om å ta i et tak på kjøkkenet..

10 MARKEDSKOMPETANSE Mulighetsperspektiver Tenk stort Ta styring selv
langsiktig trender

11 Salgskompetanse Lokal forankring Business orientert Nasjonalt
Internasjonalt Struktur

12 Økonomi Lønnsomhet Langsiktighet Forutsigbarhet Hvert prosjekt lønnsom
Bygge egenkapital Bygge humankapital Konkurransedyktige lønnsvilkår

13 Overtagbar Kombinasjoner små/store aktører
Eierskapet/roret må kunne overlates Verdiskapning Kontinuitet

14 FoU God forskning Ivareta og tilrettelegge dokumentasjon
Forvaltning Fou arbeid Realisering

15 Utdanning Skoler, Videregående, høgskole, universitet
Utveksling Utland Næring + utdanningsinstitusjoner Yrkesstolthet Best i verden - Rammen er tilstede

16 Samspill Fiskeri Havbruk Kraft Energi Gass Olje Turisme Finans
Industri Samspill

17 Juryens begrunnelse årets reiselivsbedrift
«Bedriften har vist at det er mulig å utvikle en lønnsom bedrift ved å være en profesjonell opplevelsesleverandør. De skaper bærekraftige konsepter for meningsfylte opplevelser basert på et stedlig ressursgrunnlag. De er en inspirasjon for sine kolleger og omgivelser ved å ha en åpen og inkluderende holdning til samarbeid med andre bedrifter i regionen. De vektlegger et kompetent «hands on» vertskap og en 100% kvalitetssikret og profesjonell gjennomføring. Dette er opplevelsesøkonomi i praksis, utviklet gjennom kunnskap, samarbeid, kreativitet og innovativ tenkning.»

18 PS! Gå ikke glipp av Nordnorsk Opplevelseskonferanse i Svolvær
Takk for meg PS! Gå ikke glipp av Nordnorsk Opplevelseskonferanse i Svolvær 5.-7. november 2013


Laste ned ppt "Geir Martin Arrangementsansvarlig XXLofoten"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google