Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Regional areal- og transportplan for Bergensområdet

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Regional areal- og transportplan for Bergensområdet"— Utskrift av presentasjonen:

1 Regional areal- og transportplan for Bergensområdet
Tiltak i handlingsprogrammet

2 Innhald i planen Overordna mål
Mål og retningsliner knytt til følgjande tema Senterstruktur og utbyggingsmønster Regionalt transportsystem Bustadområde Næringsareal og arbeidsplassar Natur, kulturmiljø og landskap Handlingsprogram med tiltak Dersom kommunale arealplanar er i strid med mål og retningsliner i regional plan, er det grunnlag for motsegn frå statlege og regionale forvaltningsnivå.

3 Handlingsprogram med tiltak
Det skal bli utvikla målindikatorar for å vurdere om måla for arealdisponering vert nådd. Byvekstavtale. Fagleg grunnlag for parkeringspolitikk i Bergensområdet. Mogelegheitsstudie på massehandtering i Bergensområdet. Fortetting med kvalitet – mogelegheitsstudie/eksempelsamling. Regionalt bustadbyggeprogram. Kartlegging av infrastruktur for sykkel

4 Byvekstavtale

5

6 Tilskotsordninga til KMD
Arealtiltak i byvekstavtalene/regionale planar for dei 9 største byområda Prosjekta skal bidra til nullvekstmålet og gode heilskaplege løysingar Fått støtte til Kartlegging av sykkelinfrastruktur Arbeid med sykkelstrategiar i kommunane Fagleg grunnlag for parkeringspolitikk Regionalt bustadbyggeprogram

7 Kartlegging av sykkelinfrastruktur
Tilskot på ,- frå Kommunal- og moderniseringsdepartementet i 2017 (…) et forprosjekt for kompetanseheving innan sykkelplanlegging i Bergensområdet (…), departementet meiner dette må sjåast som eit forprosjekt til utarbeiding av felles sykkelstrategi. Prosjektgruppa: Lindås, Os, Askøy, Fjell og Bergen kommune, Hordaland fylkeskommune og Statens vegvesen Multiconsult fekk oppdraget med å kartlegge sykkelinfrastruktur i Bergensområdet sommaren 2018, og å komme med tilrådingar Rapporten blei overlevert oktober 2018. For å forsterke den faglege kompetansehevinga utarbeida prosjektgruppa ei sluttrapport med generelle tilrådingar for vidare arbeid med sykkelstrategiar i kommunane.

8 Utarbeida kart over sykkelvegtilhøva rundt regionsentera
Kostnadsestimat for utbetring av sykkelvegnettet i kortsiktig og langsiktig perspektiv Tilrådingar for kor ein bør prioritere utbetring av anlegga Basert på kvalitativ kost/nytte-anslag Befolkningstettleik i høve potensiale for fleire syklistar

9 Tilsegn frå KMD hausten 2018
Kva kan støttast? Utarbeiding av analyser og data som grunnlag for utvikling av kommunale sykkelstrategiar Medverknadsprosessar for involvering av befolkninga og ulike interessegrupper Finansiere prosjektstilling til å utarbeide sykkelstrategi i kommunane Lista er ikkje uttømmande og fylkeskommunen er opne for andre forslag som stør opp om utviklinga av kommunale sykkelstrategiar. Vi oppmodar om å utvikle prosjekt med overføringsverdi til andre kommunar. Krav om 50 % eigenfinansiering

10 Felles grunnlag for parkeringspolitikk
Tilskot på ,- frå Kommunal- og moderniseringsdepartementet i 2017 (…) til utarbeiding av felles fagleg grunnlag for parkeringspolitikk i regionsenterkommunane (…) parkeringsutredning bør også omfatte ei kartlegging av parkeringssituasjonen i regionsenterkommunane. Gjeld Bergen, Lindås, Askøy, Fjell og Os kommune. Hordaland fylkeskommune har vore sekretariat. Asplan Viak har utarbeidd rapport med faglege tilrådingar for felles parkeringspolitikk, samt kartlegging av parkeringssituasjonen Med bidrag frå kommunane Registrering av parkeringsplasser og vilkår Intervju med kommunane og felles workshop

11 Kartlegging av parkering i senterområda
Parkeringskartlegging Åsane - figur: Asplan Viak

12 Differensiering av parkeringspolitikk
Asplan Viak tilrår differensiering av parkeringspolitikk Basert på kollektivtilgjengelegheit Senterstruktur og moglegheit for gang- og sykkeltrafikk til kollektivknutepunkt Figurar: Asplan Viak

13 Regionalt bustadbyggeprogram – støtte frå KMD
Gjennomført eit forprosjekt som vart støtta med i 2017. Hovudprosjektet støtta med i 2018.

14 Innhald i forprosjekt Ei kartlegging av eksisterande bustadplanlegging og utfordringar i kommunane Ein case-studie av vekstsona Kleppestø – metode for å kartlegge fortettingspotensiale i kommunane sine vekstsoner Å avgrense innhald og tema for regionalt bustadprogram

15 Utfordringar identifisert i kartlegginga:
Rambøll: Kartlegging av boligplanlegging i regionsenterkommunene Utfordringar identifisert i kartlegginga: Utbyggingsmønster og fortetting Overgangen frå spreidd bustadbygging til eit meir konsentrert utbyggingsmønster Teknisk og sosial infrastruktur Ønske om sterkare kopling mellom bustadpolitikken og økonomiplanarbeidet Kvalitet i fortettingsområda Vanskar med å nå ønska kvalitetar i sentrums- og fortettingsområda, både med omsyn til mangfald, kvaliteten i bustadene og i bustadområda Eigarskap til planar Vanskeleg å sikre eigarskap til planar og kontinuitet i arbeidet gjennom valperiodar, og samordning mellom fagavdelingar lokalt Kommunen si rolle som grunneigar Kommunane bruker i liten grad grunneigarrolla strategisk, gjennom kjøp av tomter for å sikre areal til bustader og ønska utvikling i utvalde område Bustadfeltet er komplekst Mange omsyn og aktørar skal helst samordnast. Kompleksiteten og samordningsbehovet aukar med graden av fortetting

16 Bustadbyggeprogram - tema
Lokalisering og utbyggingsmønster Bustadkvalitetar Bustadbehov Bustad for alle Den tredje bustadsektor Prosjektet har tidsramme ut 2020.

17 KMD-midlar i 2019 Fått tildelt midlar til følgjande prosjekt:
Utarbeide målindikatorar for areal- og transportutvikling i Bergensområdet – Differensiert standard for gang- og sykkelinfrastruktur – Nyttevurdering av framkomsttiltak for kollektivtransport –

18


Laste ned ppt "Regional areal- og transportplan for Bergensområdet"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google