Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Organisering av support for nasjonale eCampus-tjenester

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Organisering av support for nasjonale eCampus-tjenester"— Utskrift av presentasjonen:

1 Organisering av support for nasjonale eCampus-tjenester
UNINETT-konferansen 2013: Fra skyen og rett i lomma eCampus-seminar, 1. oktober 2013 Simon Skrødal, UNINETT eCampus

2 Produksjon Oppstart Piloter Etablere Kartlegge Tilrettelegge
Erfaringer Support Produksjon Formalisere Synliggjøre 25. desember 2018

3 Produksjon Oppstart Piloter Etablere Kartlegge Tilrettelegge
Erfaringer Support Produksjon Formalisere Synliggjøre 25. desember 2018

4 Formalisere Pilot -> gratis -> pragmatisk -> kom-i-gang
Produksjon -> investering -> forutsetninger -> forutsigbarhet -> kvalitet Databehandleravtale + tilslutningsavtale for alle eCampus-tjenester Bedre oversikt for oss og abonnenter Konkretiserer roller og ansvarsområder Setter apparat rundt brukerstøtte på dagsorden Forenkler utrulling, integrasjonsarbeid og synliggjøring Konsolidere informasjon/nettsteder iht. målgrupper 25. desember 2018

5 UNINETT eCampus Support
Påkrevd bonus for alle eCampus-abonnenter Brukerstøtte (hjelp til selvhjelp) Tilrettelegge for 1. linje; de som yter brukerstøtte (ref. avtaleverk) Innsikt i tjenesteabonnenter og individuell tilgang (Feide) Forum for samhandling og diskusjon (åpent/Feide) Støttetjenester for eCampus-produsenter (Feide) Tjenesteovervåkning og drift/varslingssentral Synliggjøring og krysspollinering av våre tjenester Administratorverktøy, f.eks. statistikk (stay tuned…) 25. desember 2018

6 Feide muliggjør integrasjoner og tilpasset innhold
25. desember 2018

7 Oversikt over abonnenter
25. desember 2018

8 Forum 25. desember 2018

9 Min Relay 25. desember 2018

10 Min Connect 25. desember 2018

11 Programinteressenter (eks. råd, kontaktpersoner)
Sett ovenfra Tjenester Sluttbrukere 1. linje Programinteressenter (eks. råd, kontaktpersoner) Organisatorisk support.ecampus.no ecampus.no uninett.no «Magi» support.ecampus.no : for sluttbrukere av tjenester ecampus.no : for råd/arbeidsgrupper/kontaktpersoner/ ildsjeler uninett.no : organisatorisk, avtaleverk, bestillinger o.l. Interne systemer 25. desember 2018

12 Synliggjøring nå, fordi vi har ERFART PRODSATT FORMALISERT TILRETTELAGT
25. desember 2018

13 Forenklet syn på dagens situasjon, slik vi ser det
Sluttbrukere 1. linje Programinteressenter (DERE SOM ER HER I DAG) Organisatorisk Forenklet syn på dagens situasjon, slik vi ser det «Vi oppfatter det som en del av vårt mandat (og ansvar) å bistå lærestedene med synliggjøring av tjenester de etterhvert begynner å betale for. Til dels for å forsvare deres investering, men aller mest for å senke terskel for bruk av IKT i undervisning og læring. For å få til dette må ansatte og studenter først og fremst være bevisst på hvilke tjenester de har umiddelbar tilgang til.» ..altså, vi må nå ut til disse her: 25. desember 2018

14 Fokus framover Synliggjøring
Ivareta det gode forholdet vi har med dere og jobbe sammen mot felles mål Omsorg for eksisterende tjenester og skape merverdi gjennom integrasjoner Fortsette etableringsjobben med UNINETT eCampus Support Formidle funksjon til 1. linje Synliggjøring Her er vi avhengige av innspill fra dere 25. desember 2018

15 25. desember 2018


Laste ned ppt "Organisering av support for nasjonale eCampus-tjenester"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google