Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

NFF Trondheim 3. november 2014

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "NFF Trondheim 3. november 2014"— Utskrift av presentasjonen:

1 NFF Trondheim 3. november 2014
Praktisk bruk av PhD on Track i kurssamanhang Gunhild Austrheim NFF Trondheim 3. november 2014

2 Agenda Våren 2014 har PhD on Track vore grunnlag for ei kursrekkje ved Odontologisk fakultet ved UiO. I etterkant av kursa gjennomførte ein fokusgruppeintervju med nokre av deltakarane. Føredraget løftar fram funn og erfaringar frå denne kursrekkja. Erfaringar frå andre er verdifullt, samstundes er det utfordrande å utvikla eigne kurs. Ved Høgskolen i Bergen er ein no i utviklingsfasen av eige kurstilbod til ph.d.-kandidatane og eg vil vise korleis PhD on Track brukes i planlegginga.

3 Utviklinga av PhD on Track starta med prosjektet Information Management for Knowledge Creation i Støtte frå Nasjonalbiblioteket. Prosjektet har hatt 5 medlemsinstiutsjonar Norges handelshøyskole, Høgskolen i Bergen, Universitetsbiblioteket i Bergen, Universitetsbiblioteket i Oslo, Aalborgs universitetsbibliotek. Fase 1 i prosjektet var ei kartlegginng av phd.d.-kandidaters vaner og arbeidsmetoder rundt informasjonsinnhenting og publisering. Resutatet av denne kartleggingen er tilgjengelig i rapporten Ph.d.-kandidater og forskningsprosessen – bibliotekets bidrag. Fase 2 er utviklinga av sjølve nettstaden. Produksjon og brukartesting. Sjølve nettstaden blei lansert mai 2013 med eit seminar på Gardemoen. Fase 3 er Formidling og marknadsføring I etterkant av lanseringa viste det seg at me hadde pengar igjen på bevilgninga og søkte Nasjonalbiblioteket om å få behalda midlane og bruka dei til utviklingsprosjekt. Og no er me i gang med vidareutvikling av innhald og funksjonalitet.

4

5 Restmidler Vidareutvikle nye element og funksjonalitet for PhD on Track Prosjekt ved Odontologisk fakultet ved UiO Kursrekke og fokusgruppeintervju Workshop om tenestedesign (service design) Bestilling av nye element

6 Prosjekt ved UiO Prosjektleiar: Jessica Lönn-Stensrud
Gjennomført februar – mai 2014 Reading a journal article critically and effectively Finding literature and organizing your references Make yourself heard (SNL) Manage your academic career

7 Fokusgruppeintervju Forventning til kursa: Relevansen av kursa:
Effektivisering av lesing, referanser, kartlegging av litteratur Relevansen av kursa: Lesing, søking og referansehantering for ferske ph.d.-kandidatar Synleggjering og copyright – viktig seinare i studiet Men óg viktig for nye kandidatar Positivt å møta erfarne forskarar og sjå konkrete eksempel rundt ResearcherID, h-index og impact

8 Fokusgruppeintervju Utdelt materiale på kursa: Effektive arbeidsmåtar
Korleis lese artiklar Databaseoversikt Eksempler til diskusjon Konkrete tips Ønsker til PhD on Track: Meir om lesing av artiklar Sjekklister ifht copyright

9 Nye element og funksjonalitet
Tenestedesign (Service design) - workshop Brukerreiser og kontaktflater (touchpoints) Utgangspunkt i funn frå fokusgruppeintervjuet Opphavsrett Kritisk lesing av artiklar Handtering av eigen impact Ny funksjonalitet Samlekurvfunksjon Maler for kursmateriell

10 Med biblioteket på laget - HiB

11 Et ph.d.-program har bestilt undervisning av oss!
Hva skal vi undervise i? Et ph.d.-program har bestilt undervisning av oss! Hva må vi kunne? Dette biletet har me brukt mange gonger i PhD on Track samanhang og no er turen kommen til Høgskolen i Bergen.

12 Danning og didaktiske praksiser
HiBs første ph.d.-program Akkreditert i 2014 Oppstart våren 2015 Opplæringsdel 30 studiepoeng 3 obligatoriske kurs – 25 studiepoeng Danning og didaktiske praksiser Vitenskapsteori, etikk og akademisk tekstarbeid Forskningsmetode og - design Minst 1 valgfritt kurs på 5 studiepoeng f.eks Barnehagen som danningsarena, Lærerprofesjonen

13 PhD-kurs frå biblioteket
”Attention to conveying information to reserchers during training session rather than to construct learning experiences…” Streatfield, Allen & Wilson (2010) ”Bibliotekene bør vurdere hvordan kurs og veiledningstilbud kan styrke arbeids- og læringsfellesskap for kandidatene. ” Gullbekk, E., Rullestad, T., & Torras i Calvo, M.-C. (2012)

14 Kursskisser Søking Referansehandtering Cristin og tellekantsystemet
Forskaren som forfattar Rettleiing eller undervisning??? Verktøykurs Før: Lær å bruke vårt bibliotek Fremtiden? Organisering av eget forskningsbibliotek?

15

16 “I would like to see some practical examples of search strategies carried out.
If you can follow the search strategies, you can apply your own strategy according to the strategy that you can see as an example. That would be really helpful. And it should be a real strategy, not a hypothetical example but an example that is complex. “ phd-kandidat, s.79 Gullbekk, E., Rullestad, T., & Torras i Calvo, M.-C. (2012). Ph.d.-kandidater og forskningsprosessen. Bibliotekets bidrag. Oslo: Universitetsbiblioteket i Oslo.

17 Systematisk litteratursøking
Mål og innhold: Kurset retter seg mot kandidater som skal skrive kunnskapsoppsummeringer, eller deltar i tverrfaglige forskingsprosjekt. Litteratursøking som del av forskningsmetoden krever at en følger protokoll for utføringen av kunnskapsoppsummeringer, for eksempel fra Campbell Collaboration eller EPPI-centre. Utvikle og gjennomføre et godt utarbeidet søk i flere søkekilder. Forkunnskaper: PhD on Track Systematic searching Læringsutbytte: Ph.d.-kandidaten skal: kunne benytte seg av protokoller og metodebøker for utføringen av systematiske søk Kunne bruke rammeverk for oppstilling av søk, som SPICE Gjennomføre og tilpasse søk i flere databaser Lese og vurdere andres systematiske søk Bruke aktuelle søkefiltre tilpasset problemstillingen Dokumentere søk i hht protokoll Undervisningsform: Kurs og/eller veiledning, i noen fagmiljø er bibliotekar med i forskergruppen på denne typen arbeider. Om dette skal gis som veiledning må en ha et godt utviklet systematisk opplegg for dette. Innplassering i studieforløpet: vanskelig å si, når en starte arbeidet med kunnskapsoversikten

18 Referansehåndtering – flere tilbud
Undervisnings- og veiledningstilbudet ved biblioteket er i dag utelukkende knyttet til programvaren EndNote. Dette er nok for snevert for ph.d.-kandidater. De vil ha behov for et eget referansebibliotek, et felles bibliotek med forskergruppen og muligheten til å dele med andre forskere. De ulike verktøyene for referansehåndtering Veiledning og informasjonsmateriell fra kontaktbibliotekar Referansestiler og tilpassing av manuskript for innsending til tidsskrift eller forlag. Veiledning fra kontaktbibliotekar, eller at kontaktbibliotekar utfører tilpasning av referansestil.

19 Takk for meg!


Laste ned ppt "NFF Trondheim 3. november 2014"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google