Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Kalender 2016/2017. VI SOM JOBBER I HOFMOEN BARNEHAGE Hege Rasmussen Styrer Aneta Krupa Pedagog Anita Ringsby Pedagog Nina Lunder Pedagog Trine Mikkelsen.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Kalender 2016/2017. VI SOM JOBBER I HOFMOEN BARNEHAGE Hege Rasmussen Styrer Aneta Krupa Pedagog Anita Ringsby Pedagog Nina Lunder Pedagog Trine Mikkelsen."— Utskrift av presentasjonen:

1 Kalender 2016/2017

2 VI SOM JOBBER I HOFMOEN BARNEHAGE Hege Rasmussen Styrer Aneta Krupa Pedagog Anita Ringsby Pedagog Nina Lunder Pedagog Trine Mikkelsen Pedagog Lill Bjerkreim Fagarbeider Ken Roger Moe Fagarbeider Martha Arnesen Fagarbeider Ann Helen Jenssen Fagarbeider Siw Finden Fagarbeider Wenche Hauer Fagarbeider Ann Kristin Fallet Assistent Linda Olaisen Assistent Anne Grethe Nilssen Assistent

3 VELKOMMEN TIL OSS Barnehagens kontakt informasjon: Mobil telefon: Sol :46909593 Måne: 45434085 Mail: styrer@hofmoen.nostyrer@hofmoen.no Sol: sol@hofmoen.nosol@hofmoen.no Måne: maane@hofmoen.nomaane@hofmoen.no Hjemmeside: hofmoen.barnehage.no hofmoen.barnehage.no Styrer: Hege Rasmussen Mobil telefon: 97661154 VI ØNSKER Å GI BARNA TROEN PÅ SEG SELV OG SINE MEDMENNESKER 06.30 Barnehagen åpner Felles frokost 06.30 – 08.00 Aktiviteter, humor og glede Turer Pedagogisk innhold Omsorg 17.00 Barnehagen stenger

4 DU OG JEG OG VI TO Sosial kompetanse Tema: I barnehagen for første gang Hensikt: Barna skal lære å vise omtenksomhet ovenfor andre Dimensjon: Å hjelpe, dele med, vise omsorg for og inkludere andre Område: Prososial adferd ALLE SKAL HA EN VENN

5 AUGUST UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 31 1 2 3 4 5 6 7 32 8 9 10 11 12 13 14 33 15 16 17 Plandag barnehagen stengt 18 19 20 21 34 22 23 24 25 26 27 28 35 29 30 31

6 DU OG JEG OG VI TO Brannvern uke 38 Kampanje uke mot mobbing uke 36. Sosial kompetanse: Tema: Da ryddingen gikk som en lek Hensikt: Barna skal lære og gjenkjenne når andre er glade, og at det kan variere avhengig av person og tid Dimensjon: Å gjenkjenne og være i stand til å sette ord på egne og andres følelser Område: Empati og rolletaking Sosial kompetanse: Tema: Da ryddingen gikk som en lek Hensikt: Barna skal lære og gjenkjenne når andre er glade, og at det kan variere avhengig av person og tid Dimensjon: Å gjenkjenne og være i stand til å sette ord på egne og andres følelser Område: Empati og rolletaking 110

7 SEPTEMBER UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 35 1 2 3 4 36 5 Kampanjeuke mot mobbing 6 7 8 9 10 11 37 12 13 14 15 16 17 18 38 19 Brannvernuke Eldar og Vanja 20 21 Foreldermøte i barnehagen 18.00 – 19.30 22 23 24 25 39 26 27 28 29 30

8 HØST I NÆRMILJØET Sosial kompetanse: Tema: Endelig skinner sola igjen Hensikt: Barna skal lære og gjenkjenne når andre er lei seg, og at det kan variere over tid og gjelde forskjellige personer. Dimensjon: Å gjenkjenne og være i stand til å sette ord på egne og andres. Sosial kompetanse: Tema: Endelig skinner sola igjen Hensikt: Barna skal lære og gjenkjenne når andre er lei seg, og at det kan variere over tid og gjelde forskjellige personer. Dimensjon: Å gjenkjenne og være i stand til å sette ord på egne og andres. FN DAGEN Elgjakt i skogen.

9 OKTOBER UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 39 1 2 40 3 4 5 6 7 8 9 41 10 11 12 13 14 15 16 42 17 18 19 20 21 Høst suppe i barnehagen. 22 23 43/ 44 24 Fn - dag 31 Halloween 25 26 27 Plandag barneahgen stengt 28 Plandag barnehagen stengt 29 30 Sommerti d slutt

10 HØST I NÆRMILJØET Sosial kompetanse Tema: Kosedyrgjemsel. Hensikt: Barna skal lære å gjenkjenne når andre er sinte og at det kan variere avhengig av tid, situasjon og person. Dimensjon: Å gjenkjenne og være i stand til å sette ord på egne og andres følelser. Område: Empati og rolletaking Høst- messe

11 NOVEMBER UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 44 1 2 3 4 5 6 Allehelgen s-dag 45 7 8 9 10 11 12 13 Farsdag 46 14 15 16 17 18 19 20 47 21 22 23 24 25 26 27 1. søndag i advent 48 28 29 30

12 Å GJØRE ANDRE GLAD Mål: I vår barnehage skal personalet bidra til at barn får oppleve respekt, nestekjærlighet og solidaritet. Metode: Personalet skal ta barns følelsesmessige uttrykk på alvor. Rammeplanen sier: Gjennom arbeid med etikk, religion og filosofi skal barnehagen bidra til at barna utvikler toleranse og interesse for hverandres bakgrunn, uansett kulturell, religiøs eller livssynsmessig tilhørighet. Mål: I vår barnehage skal personalet bidra til at barn får oppleve respekt, nestekjærlighet og solidaritet. Metode: Personalet skal ta barns følelsesmessige uttrykk på alvor. Rammeplanen sier: Gjennom arbeid med etikk, religion og filosofi skal barnehagen bidra til at barna utvikler toleranse og interesse for hverandres bakgrunn, uansett kulturell, religiøs eller livssynsmessig tilhørighet.

13 DESEMBER UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 48 1 2 3 4 49 5 6 7 8 9 10 11 50 12 13 Luciadagen 14 15 16 Nissefest 17 18 51 19 20 21 Julemiddag 22 23 24 Julaften 25 1. juledag 52 26 2. juledag 27 28 29 30 31 Nyttårsaft en

14 VINTER OG SNØ Sosial kompetanse: Tema: Det er jo bare en hund. Hensikt: Barna skal lære og gjenkjenne når andre er redde, og at det kan variere avhengig av person og tid Sosial kompetanse: Tema: Det er jo bare en hund. Hensikt: Barna skal lære og gjenkjenne når andre er redde, og at det kan variere avhengig av person og tid Dimensjon: Å gjenkjenne og være i stand til å sette ord på egne og andres følelser. Område: Empati og rolletaking

15 JANUAR UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 52 1 Nyttårsda g 1 2 Plandag barnehagen stengt 3 4 5 6 7 8 2 9 10 11 12 13 14 15 3 16 17 18 19 20 21 22 4/5 23/ 30 24/ 31 25 26 27 28 29

16 VINTER OG SNØ Karneval Vi feirer samefolkets dag. Karneval Vi feirer samefolkets dag. Sosial kompetanse: Tema: Sirkusdirektøren uten sirkus Hensikt: Barna skal få innblikk i hvordan egne handlinger kan virke på andre, og hva det innebærer å samarbeide. Dimensjon: Å sette seg inn i andres roller, intensjoner, tanker og motiver. Virkningen av ens egne handlinger på andre. Kontrollere egne impulser Område: Empati og rolle – taking og selvkontroller

17 FEBRUAR UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 5 1 2 3 4 5 6 6 Samefolkets dag 7 8 9 10 11 12 Morsdag 7 13 1415 16 17 18 19 8 20 21 22 23 24 Karneval i barnehagen. 25 26 Fastelavn 9 27 28

18 VÅR Sosial kompetanse: Tema: Kattungene til Kristian Hensikt: Barna skal lære å lytte til andre. Dimensjon: å lytte og være innfølende. Område: Empati og rolle-taking

19 MARS UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 9 1 2 3 4 5 10 6 7 8 9 11 12 11 13 14 15 16 17 18 19 12 20 21 22 23 24 25 26 Sommerti d start 13 27 28 29 30 31

20 VÅR – OG PÅSKE Husk ferie lapper Sosial kompetanse: Tema: «Den største gleden man kan ha..» Hensikt: Barna skal lære å gi bort, dele med og trøste. Dimensjon: - å hjelpe, dele med, vise omsorg for og inkludere andre - Føle glede gjennom å vise omtanke for andre Område: Prososial adferd Vi sår i drivhuset Hvilke blomster kommer frem

21 APRIL UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 13 1 2 14 3 4 5 6 7 Påskefrokost 8 9 Palme- søndag 15 10 11 12 Barnehagen stengt 13 Skjærtorsdag 14 Langfredag 15 Påskeafte n 16 1. påskedag 16 17 2. påskedag 18 19 20 21 Frist for å levere ferielapper for sommerferien 22 23 17 24 25 26 27 28 29 30

22 VI UTFORSKER KOMMUNEN VÅR NÆRMILJØ & SAMFUNN ● Barnehagen skal bidra til at barn møter verden utenfor familien med tillitt og nysgjerrighet. ● Barnehagen skal legge vekt på å styrke kunnskap og tilknytning til lokalsamfunnet. ● Barn skal utforske og oppdage nærmiljøet sitt. Sosial kompetanse: Tema: Kanskje i morgen Hensikt: Barna skal lære å inkludere andre i sin lek. Dimensjon: å hjelpe, dele med, vise omsorg for og inkludere andre Område: Prososial adferd Sosial kompetanse: Tema: Kanskje i morgen Hensikt: Barna skal lære å inkludere andre i sin lek. Dimensjon: å hjelpe, dele med, vise omsorg for og inkludere andre Område: Prososial adferd

23 MAI UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 18 1 Offentlig høytidsdag 2 3 Vi markerer den polske nasjonaldagen 4 5 6 7 19 8 9 10 11 12 13 14 20 15 16 17 Grunnlovsdag 18 19 20 21 21 22 23 24 25 Kristi himmelfartsdag 26 Plandag barnehagen stengt 27 28 22 29 30 31

24 VI UTFORSKER KOMMUNEN VÅR Felles sommeravslutnings tur for Sol og Måne. De aller minste og stjerneklubben blir igjen i barnehagen Sommeravslutning 07.juni, for barn og foresatte. Sosial kompetanse: Juni tema: Pappa,n til Pelle kan visst alt Hensikt: Barna skal unngå unødig argumentering og krangling med andre Dimensjon: å sette seg inn i andres roller, intensjoner, tanker og motiver Område : Selvkontroll og empati og rolletaking Sosial kompetanse: Juni tema: Pappa,n til Pelle kan visst alt Hensikt: Barna skal unngå unødig argumentering og krangling med andre Dimensjon: å sette seg inn i andres roller, intensjoner, tanker og motiver Område : Selvkontroll og empati og rolletaking

25 JUNI UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 22 1 2 3 4 1. Pinsedag 23 5 2. Pinsedag 6 7 Sommer avslutning 17.00 – 1900. 8 9 10 11 24 12 13 14 15 16 17 18 25 19 20 21 Midtsommer/ Sommersolverv 22 23 24 25 26 27 28 29 30

26 SOLA ER GOD, SOLA ER TOPPEN GODSOMMERGODSOMMER Sommer aktiviteter og hyggelige dager for de som er i barnehagen

27 JULI UKEMandagTirsdagOnsdagTorsdagFredagLørSøn 26 1 2 27 3 4 5 6 7 8 9 28 10 11 12 13 14 15 16 29 17 18 19 20 21 22 23 30/ 31 24/ 31 25 26 27 28 29 Olsokdage n 30


Laste ned ppt "Kalender 2016/2017. VI SOM JOBBER I HOFMOEN BARNEHAGE Hege Rasmussen Styrer Aneta Krupa Pedagog Anita Ringsby Pedagog Nina Lunder Pedagog Trine Mikkelsen."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google