Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innføring av vurderingsmodulen ved Høgskulen i Volda (HVO)
Advertisements

Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
IT-konferansen 2013 Mobiltilpassing av UiOs nettsider Even Halvorsen Webseksjonen.
Organisering og standardisering av universitetets IT-virksomhet Bjørn Ness, assisterende IT-direktør Fellesmøte m/lokal IT 13. desember 2012.
Ny UiO-web og webarbeid ved fakultetssekretariatet.
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2011 Kommunikasjonsavdelingen.
Tilstandsrapport: Hvem er brukerne og hva trenger de? Bidrar uio.no til å oppnå UiOs strategiske mål?
Allmøte 25. oktober 2013 Ny organisering av Sentraladministrasjonen Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
IT-direktørmøte m/seksjonssjefene 11. desember 2013 Årsplaner på USIT.
Sjefersamling og videre ledersamlinger/-opplæring
Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.
Elektronisk saksbehandling og arkiv
Elektronisk saksbehandling og arkiv
IHR – Studier Forum for studiespørsmål, SV-fakultetet 10. november 2011 – Jenny Nornes.
STUT møte 16. mai 2014 Mastersøkere med internasjonal utdanning.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
1 1 Informasjonstiltak fra Studieavdelingen Tilbakemelding etter innspill fra studieveiledersamlingen 16. mai 2006 Studiedirektør Hilde Skeie Studieveiledersamling.
Grunnleggende opplæring i nettpublisering Innføring ved tildeling av publiseringsrettigheter 2015 Seksjon for kommunikasjon og studentinformasjon.
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Forskningsadministrativ avdeling Prosess faglig prioritering Plan for fase 3 (Aktiviteter på UiO-nivå) Oppdatert
Seksjonssjef Hege Bolstad Pettersen
TAKK!. Hvorfor blir Lokal-Sentral innlemmet i IHR?
IHR – Studier EVU -ISP Bakgrunn for IHR Strategisk plan: “Universitetet i Oslo skal forvalte sine samlede ressurser offensivt, slik at de bidrar.
Strategisk næringsplan for Rana Kommune SATSNINGSOMRÅDE MARKEDSFØRING OG OMDØMME PROSESSEN OG FREMDRIFTEN.
Seksjon for forskning og kommunikasjon Presentasjon for Programråd for Ph.d.- programmet 11. februar 2016 Johannes Elgvin.
12. mai 2016 Allmøte USIT.
Det integrerte universitetssykehuset
Top 10 IT Issues Årsplan USIT IT-direktør Lars Oftedal
IT-investeringer i et femårsperspektiv
NOKUTs evaluering av UiOs kvalitetssystem 2013
Skoleruta 2016 – 2017 Elever - Mindre grupper
Sidene for 1935 fra bestefars første dagbok,
Utdanningskomiteen og LMU 28. mars 2017
arbeidsmiljøundersøkelsen ved NTNU
Felles Studentsystem FS- nettverket
Seksjonsmøte SKS 6. april
Top 10 IT Issues Strategisk retning IT-direktør Lars Oftedal
Nettredaksjonen 20. januar 2016
Skoleruta mindre grupper
Nye for ansatte-sider: Status og tidsplan høsten 2015
Internkommunikasjon på nett: Status, tidsplan,
Instituttledermøte 5. desember 2017
Skoleruta mindre grupper
Oppsummeringer fra arbeidsgruppene
Evaluering av PK-nettverket
Organisasjonsjustering hos USIT Allmøte 01. juni 2017
Møte i IT-ledernettverket 18. januar 2017
Revidert reglement for elektronisk kommunikasjon
Prosjektgruppemøte 5. januar 2017
Nye personvernregler i Norge EUs personvernforordning - General Data Protection Regulation (GDPR) Maren Magnus Jegersberg Seniorrådgiver IT-direktørens.
Avdeling for fagstøtte
Standardisering av IT-virksomheten
Oppstartsmøte Prosjektcontrollernettverk Terje Bakke og Thomas Kjensli
Margaret Louise Fotland, AF Elin Stangeland, Universitetsbiblioteket
– hvilke spørsmål skal de svare på?
Etablering av program for antikorrupsjon i Helse Midt-Norge
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Konsept for nytt nettsted for Høgskolen i Østfold
Prosjekt internasjonalisering
Administrativ organisering -
Avdeling for studieadministrasjon
Styringsgruppemøte Allforsk 20. Mai 2019
Program for administrativ forbedring og digitalisering
Programkontoret.
Utskrift av presentasjonen:

Ph.d.-prosjekt våren 2015 SKS v. Linn (+Hildegunn)

Bakgrunn Vedtak om ambisjoner og prioriteringer Resultater fra gjennomføringsundersøkelsen Brev sendt ut til enhetene med planer i april 2014 (der nevnes ph.d.-gjennomgang) Sak diskutert med FFF vår og nettredaktører 2014 Planer forankret på direktørmøte 5. november 2014 Styresak fra 2014: Bedre synlighet for ph.d. på uios nettsider. Lettere å få oversikt over relevante kurs.

Bakgrunn Nettsidene (på noen av enhetene) virker ikke optimalt - for mange sender e-post og ringer Noen enheter i FFF har ønsket å få standard for programsider, andre er fornøyde med dagens løsning Unngå dobbeltpublisering, lettere å sammenligne programmene

Det alle spør om… Nettprosjekt, ikke et standardiseringsprosjekt Forskning eller studier? Hvor skal dette bo i IA? Hva inngår? Sentrale og lokale sider: –Eksterne sider –Interne sider (internkommunikasjonsprosjekt) –Norsk og engelsk Skal vi få en mal? –Teknisk utvikling av mal eller bruk av andre systemer (f.eks. Mine studier) – avsjekkes ifht. reelle behov

Tidsløp: januar – sommer 2015 Planleggingsfase Kartlegging og analyse Hva skal vi lage? –Redaksjonell evt. teknisk plan Produksjonsfase

Planleggingsfase Januar 2015 Møtevirksomhet, innhente informasjon, planlegge prosess og forankring –USIT –Seksjon for forvaltning av forskning og utdanning (SFFU) –Seksjon for forsknings-, utdanningsstøtte og internasjonalisering (SFUI) –Forum for forskerutdanning (FFF) –Avdeling for personalstøtte (AP)

Kartlegging og analyse Februar/mars 2015 Kartlegging mål, målgrupper og brukeroppgaver –Strategi uio.no –Statistikk –Dokument fra FFF med mål, målgrupper og brukerbehov –Styresak –Workshop med UiO Docs –Tilbakemeldingsfunksjon

Kartlegging og analyse Analyse av innhold –Februar: Lokale møter mellom nettredaktører og egne ph.d.-ansvarlige på enhetene –Kartlegging egne sider –Hva har vi/har vi ikke? –Hva får dere spørsmål om på e-post/telefon om ph.d.? –Februar/mars: Workshop 3 timer med nettredaktører og ph.d.-ansvarlige på enhetene Forankring mål, målgrupper og brukeroppgaver Svarer egne nettsider på brukeroppgaver?

Hva skal vi lage? Mars, før påske Redaksjonell + evt. teknisk plan utarbeides –Dette skal vi lage –Forankring LOS, nettredaksjon, USIT og FFF

Produksjonsfase Gjøre jobben Nettredaktører med støtte fra ph.d.- ansvarlige Sett av tid i april og mai Evt. brukertesting Kvalitetssikring og lansering før sommeren

Spørsmål og kommentarer?