| tel: 94052662 | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr. 914387353 | Side 1 UiO Vi er pedagoger og utviklere Vi kan både teknologi.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Stressmestring & Mindfulness i skolen
Oslo Software Developer House et prosjekt i regi av Stiftelsen for fremme av programvareutvikling i Norge.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Bruk av velferdsteknologi – Hvor trykker skoen?
Mature and empower the Norwegian software market En kort introduksjon til Cantara AS og Stiftelsen for fremme av programvareutvikling i Norge
1 March, 2004 Kommentar til Forskningsmeldingen NHO’s forskningspolitiske konferanse, 7.april 2005 Per Ola Ulseth Direktør Teknikk, Skanska Norge AS.
F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G 1Rogaland II7/5/2014 Kilde: Aftenposten.no/reise.
NEVU a.s - Lærende arbeidsliv.
Teori og Praksis Hvordan kobler vi pedagogikk, fagdidaktikk og fag med erfaringer fra og virkeligheten i skolen?
Jonas Bakken EdTech, UiO,
Gruppe for digitale medier i læring «DML-gruppen tilbyr IT-støtte til utdanning ved UiO. Målsetningen vår er å legge til rette for god og fleksibel undervisning.
Innlegg på arbeids- og temamøte Thon Hotel Oslo Airport ved Anders Tveit Innlegget finnes i sin helhet på:
Den digitale skole - Et prosjekt fra utdanningsdirektoratet.
Fusjon HiO/HiAk - utfordringer og erfaringer
Møte i Nasjonalt Råd for Teknologisk utdanning - Høgskolen i Oslo oktober 2007 Tiltaksplan for å styrke realfagene 2007/2008 Geir Anton Johansen.
Naturfagsenteret NRLU Levanger 2. februar 2006
Senter for omsorgsforskning ved Høgskolen på Gjøvik Prosjektbasert fra 2005 Offisielt åpnet høsten 2006 Viktigste oppgaver –Et større forskningsprosjekt.
Digital kompetanse for alle. Forord (utdrag) Departementet definerer digital kompetanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese,
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
Mature and empower the Norwegian software market En kort introduksjon til Cantara AS og Stiftelsen for fremme av programvareutvikling i Norge
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Elin Brenna, bioingeniør Blodbanken i Oslo
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
Tittel Molent lam aut que et auditas perorum voloremo ommodis ant ommod ut aturiatas et officiaspe rerum voluptat. Digital tilstand 2014 på vei mot kvalitet…
Trust Solutions Hvordan illustrere bruk av elektronisk ID?
Til første foil Læring 9. oktober 2002 Sluttkonferanse LAVA Læring n Helhet rundt dataprogrammer og innhold i prosjektbasert læring Bent Foyn Norsk Regnesentral.
EN ARENA FOR DIGITAL UTVIKLING
Kildesystem – dataflyt - oppvekst
Jump to first page Lava Læring En introduksjon. Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - Innhold InnholdSkoler Aschehoug Del.
Østlandet. Hvem er CONNECT? Hvorfor oppsto CONNECT? Hva er spesielt med CONNECT? Hva kan dere bruke CONNECT til?
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
MONESA Modelldrevet nettverkssamarbeid
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
LAVA Læring Prosjektbasert læring med IKT støtte i skolen I PERSPEKTIV Bent Foyn, Prosjektleder Ass. forskningssjef Norsk Regnesentral.
Resultater Målsetning Visjon Deltagere Infrastruktur Teknologi Innholdstjenester og resultater LAVA Undervisning.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Farmasøytisk institutt 2005 Velkommen til nye studenter 15. august 2005 Instituttdirektør Karen Marie Ulshagen.
Bruk av IT og digitale medier i undervisning og læring Digitale løsninger for feedback og vurdering Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT.
Høgskolen i Oslo Oslomodellen: IKT integrert i allmennlærerutdanninga IKT’s rolle i lærerutdanningen, og spesifikt om IKT-faget Studiebesøk fra Göteborg.
informasjon fra Haugesund kommune1 Bjørgene omsorg- og utviklingssenter.
SAMSPILL SOM GIR ENERGIGEVINST Østfoldkonferansen Quality Hotell, Grålum 19. januar 2012 Erlend Ystrøm Haartveit, VRI-Østfold.
IKT og ledelse Hva trengs for å bli en god IKT-leder? Helga Bognø.
Foto: Jo Michael Nasjonalt program for leverandørutvikling Innovative offentlige anskaffelser Dialogkonferanse Sør-Trøndelag fylkeskommune, ,
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg August 2001 Visjon Et Lærende Lokalsamfunn.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i den 5-årig lærerutdanning Digital kompetanse-søylen Louise Mifsud og Tonje Hilde Giæver.
DISEN SKOLE STRATEGISK PLAN INNLEDNING Strategisk plan viser våre satsingsområder for Oslo kommune legger føringer for hovedområder Osloskolen.
Ny læreplan Bygger som L97 på et sosial konstruktivistisk læringssyn Større metodefrihet.
Tips og råd Til hva dere bør tenke på når dere setter samme et business case (basert på innspill fra seminar )
Velkommen til sommerfest 14. juni
Informasjonsmøte FAU Kirkevoll skole desember 2016
MARKOM2020 Et langsiktig utviklingsprosjekt for maritim professjonsutdanning Norge skal ha maritim profesjonsutdanning i verdensklasse.
Realfagskommunen Asker
Selvkjørende minibusser Oslo
Senter for læring og utdanning
Drupal Utvikling Spesialist
Utdanning som sprenger grenser
Årsplan siste mulighet for å nå målene
Digitalisering og digital kompetanse
Events by Knutepunktet
TID Hva er TID? Kort introduksjon av modellen
Dagfinn Bergsager Universitetet i Oslo SMIDIG 2016
FoU-/forskergrupper Forslag kommet inn pr
Miljø for Masteroppgaven?
SLU blir LINK Læring, Innovasjon, Nettverk og Kompetanse - Læring og innovasjon (konsultasjon i forhold til fakultetene) - Nettverk (møteplass for hele.
Utdanning som sprenger grenser
Utskrift av presentasjonen:

| tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 1 UiO Vi er pedagoger og utviklere Vi kan både teknologi og mennesker Vi utfyller lærerutdanningene

UiO | tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 2 FoU (forskning og utviklingsmiljø) Tilrettelegger og gjennomfører større forskningsprosjekter i krysningen med skole og teknologi sammen med våre partnere. Utviklingsprosjekter Digital ringperm, prosjektbasert læring, digital dømmekraft Omvendt undervisning, MinecraftEDU. Programvareutvikling Digitalisere tradisjonell metodikk, og utvikling av skreddersydde løsninger som passer kundens mål og visjoner. Event Arrangerer Teachmeets. Kurs Tradisjonell undervisning for skolefolk.

| tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 3 UiO Mysteriet med den forsvunne lagringsknappen

| tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 5 UiO

| tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 10 UiO

| tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 11 UiO Samarbeid Selvregulering Problemløsing Kritisk tenkning «Tjueførste århundrets ferdigheter»