I løpet av 15 min: Egeninnsats Vise min egen læringsutvikling og forhold til pensum gjennom: mappeoppgave 1 og mappeoppgave 2 samt erfaringer fra praksisperioden.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
”Jakten på det gode liv går via selvfølelsen
Advertisements

Vi ser hverandre og erfarer at i Guds rike hører vi sammen
I.
”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut”. ”Fra utsiden og inn, og innenfra og ut” Galaterne 6.
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
- Et samtaleverktøy for styrking av sosial og emosjonell kompetanse
Mestring og forebygging av depresjon
Samspill og Samhandling
Les meilleures photos de L'année 2005 D'après NBC Livet fortjener virkelig en kjærlig omtale, slik at vi strekker oss mot himmelen, ser hvor godt vi har.
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
Mål: Samle bibliotekressursene i kommunen min Hvordan skal jeg få til det?
Bli bedre på internett Edgar Valdmanis, NettCoach.no Uranienborg Rotary, 9.januar 2014 Edgar Valdmanis Tlf
Hvordan overbevise velgerne? Hvordan vinne de mange og små debattene? Kvinnenettverket Sogn og Fjordane juni 2007.
Inn i læringens landskap.... Elever skal lære på skolen, men elever må også lære å lære.
Dine sterke sider – slik andre ser dem
LEDELSE.
- handlinger og holdninger
Forunderlige nåde. Du gråter med De gråtende. Himmelens konge
- roller og forventinger
Inspirert, motivert og kompetent i jobben – hva er nøkkelen?
FORTSETT SETNINGENE. 1. Hun har et hus For fire måneder siden
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Kjære Pappa. Rart å tenke på at du startet på bunnen en gang du også.
ELEVMEDVIRKNING.
LÆR DEM Å LEDE. LÆR DEM Å LEDE TROSLINJE FØDSEL Guds skaperverk For du har skapt mitt indre, du har vevd meg i mors liv. Jeg takker deg fordi jeg.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
VERDIGHET av sykehusprest Håvard Ervik, Molde sykehus
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
SiO-Læringsmiljøs lederkurs - Modul 5 Roller, krav og ansvar 1 Lederstil - situasjonen avgjør.
1 Lederstil - situasjonen avgjør 2 Din rolle som leder Hvordan vil du beskrive din rolle som leder? Hvorfor har du valgt å ta den rollen?
Et sjeldent kurs for mennesker med en sjelden sykdom
Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  Epost til foreldre  På ”classfronter” eller.
Lindås ungdomsskole v/ Anne Julie Hetland
Å komme til seg selv og til Gud. Den yngste sønnen solgte alt sitt og dro til et land langt bort. Der sløste han bort alle pengene i et vilt liv.
Språk ”En rekke barn har et annet morsmål enn norsk og lærere norsk som andrespråk i barnehagen. Det er viktig at barna blir forstått og får mulighet.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
STILLE BØNN Takk Gud, Han som er din Far
For at denne skal virke må den brukes som fremvisning Klikk her.
Hvilken del av “vær stille” forstod du ikke??
Det er viktig å strekke seg etter nye utfordringer i løpet av livet, å ville mestre større utfordringer, å alltid ville nå det grønnere gresset på den.
ELEVENS RETT TIL ET GODT PSYKOSOSIALT MILJØ OPPLÆRINGSLOVEN §9A.
Bokollektivet Målgruppe:
Mål og læring hos elever
Opprettholdende faktorområder
IKT som verktøy i lærerutdanningen Gevinster og utfordringer Eli Kari Høihilder Høgskolen i Vestfold KVALITETSVURDERING FOR LÆRING OG UTVIKLING Hafjell,
Disippel-overføring.
Eksamen i pedagogikk og elevkunnskap
Pedagogikk og elevkunnskap
Hvordan skape et godt læringsmiljø?
PEL-eksamen Glu 5-10.
Cecilie Gangsø GLU EKSAMEN I PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP.
EKSAMEN I PEL Marthe Gangsø,
Eksamen Hva har jeg lært?.
Caseoppgave 3 Gruppeledernes presentasjon.
PEL eksamen Av Sindre Gusfre Berge Lærerrollen - motivasjon
Individuell fagtekst fra praksis.
Hvordan gjøre gode karrierevalg
Relasjonsbasert klasseledelse Haugalandet
Klasseledelse med sosialpedagogisk fokus Av Solveig Roth Høgskolen i Vestfold 2009.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
KLASSELEDELSE.
KLASSELEDELSE MI-teorien og læringsstiler
Prosessorientert skrivepedagogikk Astrid Granly
YrkesetikkYrkesetikk Førstelektor Knut-Rune Olsen Undervisning A1ab høst 2008.
La oss lage mennesker i vårt bilde, fiskene i havet og fuglene under himmelen, over feet og alle ville dyr og alt krypet som det kryr av på jorden så.
Vurdering for læring Camilla Wiig, 3.nov.2011.HIVE.
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
Gruppeoppgave 1 semester 2
Finsk lærer i svensk skole
LUT- Praksisseminar Stavern august 2008
Utskrift av presentasjonen:

I løpet av 15 min: Egeninnsats Vise min egen læringsutvikling og forhold til pensum gjennom: mappeoppgave 1 og mappeoppgave 2 samt erfaringer fra praksisperioden mappeoppgave 1mappeoppgave 2 Min WorldPress -side Eksamensforedrag Vegard Aas, GLU semester, 2010 Høgskolen i Vestfold Eksamensforedrag Vegard Aas, GLU semester, 2010 Høgskolen i Vestfold Link til WP-siden min

Pensum Min leseloggleselogg Kollokviearbeid Egeninnsats

– hvordan ser du/dere på deg seg selv som leder og hvilken lederstil har du? – Hvilken lederstil har du som ideal? Beskriv den perfekte lederen og hva hun/han gjør konkret. Mappeoppgave 1 ”Det får da være grenser” ”Hvordan kan jeg som lærer skaffe meg kontroll og varme, og i hvilken grad har dette betydning for meg som klasseleder? ”

”Gjør rede for betydningen av lærer-elev relasjonen. Drøft hvordan arbeid med relasjoner kan styrke din rolle som klasseleder?” Førsteutkast Vurdering og feedback Erfaring fra praksisperioden Ferdige relasjonsoppgaven Mappeoppgave 2 ”Lærer-elevrelasjoner” RELASJONSARBEID KLASSELEDELSEFAGLIG KUNNSKAP Kunnskapsløfet: Det er skolens mål å utvikle sosial kompetanse blant elevene. Livet i skolen 2: Sosial kompetanse er avhengig av relasjoner.

Litteraturliste Mappeoppgave 1: Mappeoppgave 2: Praksisoppgaven: Relasjonsoppgaven, 1. utkast: Relasjonsoppgaven, 2. utkast: Øhra, M. (2010) Caseoppgave 3: Det får da være grenser [internett]. Tilgjengelig fra: lu.hive.no/ansatte/moh/caseoppgave3.htmhttp://www- lu.hive.no/ansatte/moh/caseoppgave3.htm [lest ].