I løpet av 15 min: Egeninnsats Vise min egen læringsutvikling og forhold til pensum gjennom: mappeoppgave 1 og mappeoppgave 2 samt erfaringer fra praksisperioden mappeoppgave 1mappeoppgave 2 Min WorldPress -side Eksamensforedrag Vegard Aas, GLU semester, 2010 Høgskolen i Vestfold Eksamensforedrag Vegard Aas, GLU semester, 2010 Høgskolen i Vestfold Link til WP-siden min
Pensum Min leseloggleselogg Kollokviearbeid Egeninnsats
– hvordan ser du/dere på deg seg selv som leder og hvilken lederstil har du? – Hvilken lederstil har du som ideal? Beskriv den perfekte lederen og hva hun/han gjør konkret. Mappeoppgave 1 ”Det får da være grenser” ”Hvordan kan jeg som lærer skaffe meg kontroll og varme, og i hvilken grad har dette betydning for meg som klasseleder? ”
”Gjør rede for betydningen av lærer-elev relasjonen. Drøft hvordan arbeid med relasjoner kan styrke din rolle som klasseleder?” Førsteutkast Vurdering og feedback Erfaring fra praksisperioden Ferdige relasjonsoppgaven Mappeoppgave 2 ”Lærer-elevrelasjoner” RELASJONSARBEID KLASSELEDELSEFAGLIG KUNNSKAP Kunnskapsløfet: Det er skolens mål å utvikle sosial kompetanse blant elevene. Livet i skolen 2: Sosial kompetanse er avhengig av relasjoner.
Litteraturliste Mappeoppgave 1: Mappeoppgave 2: Praksisoppgaven: Relasjonsoppgaven, 1. utkast: Relasjonsoppgaven, 2. utkast: Øhra, M. (2010) Caseoppgave 3: Det får da være grenser [internett]. Tilgjengelig fra: lu.hive.no/ansatte/moh/caseoppgave3.htmhttp://www- lu.hive.no/ansatte/moh/caseoppgave3.htm [lest ].