Lenny, en robot som lærer å snakke Pierre Lison University of Oslo.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Innflytterkvinners fortellinger om ”De viktige kvinnfolkan”
Advertisements

Demens - Test.
Vurdering og IKT Egenvurdering i matematikk med
Teknologi i klasserommet
Organisering og roller i Lp modellen PPT sine roller
BARNS SPRÅKUTVIKLING Test deg selv!
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Ledere for LP 7-skoler Gardermoen Torunn Tinnesand
Sommervikar i Blend.
Kommunikasjon og anerkjennende samtaler
To kjerneferdigheter Lytte Stille spørsmål
Veiledning av elever / lærlinger
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
Jesus – kilden til glede
Trygge foreldre – trygge barn
ZIPPYS VENNER Et program fra Organisasjonen Voksne for Barn.
Veiledet lesing Mørkved skole
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
Kan de - og vil de? Seniorers forutsetninger for læring Per Erik Solem NOVA Foredrag på seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet,
Pedagogisk utviklingsarbeid
Ammerud skole Dokumentnavn 4/4/2017.
Hva er Fronter.
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
6 Kulturmøter.
Bokpresentasjon Oslo.
FORSKJELLIGE LÆRINGSSYN
Noen undervisningsprinsipper laget på basis av uttalelser av
Opplæring: PC-er Programvare DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore Jo NilsenOpprettet.

Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Statistikk på 20 2 timer PSY-1002
Trinn 3 Bruke vurdering for læring for å fremme elevenes skriveutvikling.
Kvalitet og brukermedvirkning
Den digitale leken -bare utenfor eller også innenfor barnehagen?
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Oppgave 44 Preposisjoner og uttrykk.
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
ZIPPYS VENNER Et program fra Organisasjonen Voksne for Barn.
Hobby Handball.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE 1. og 2. MARS 2004
100 lure ord å lære.
Eiklisangen 1. Det ligger en skole ved Kvernbergsundbro, den er så fin, ja det kan du tro. Vær glad og aktiv er vår parole, og navnet det er Eikli skole.
Peace Research Institute Oslo Fordommer Fordummer Oslo, 23. november 2010 Rojan Ezzati.
PRINSIPPER FOR FORELDREVEILEDNING
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
TANKENS MAKT DET UMULIGE - MULIG KFL/04
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
SUVITEK gameguard. T / RH 7,6C 55%RH Teller 1 24 DG.
Skole. Hvorfor har vi så mye lekser?
1 Johannes brev Gud er kjærlighet Om å ta imot og gi kjærlighet:
LEK OG SOSIALE FERDIGHETER
Åpne læringsmiljøer- kunnskapskonstruksjon mellom verktøy, elever og lærere. Resultater fra LAVA Læring Ingvill Rasmussen, InterMedia, UiO.
Bakgrunn for kloke valg Kjenne sine sterke og svake sider
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
Hafjellseminaret våren 2012
KOMMUNIKASJON MED SPILLERE OG MEDIA. PÅ BANEN…OG UTENFOR BANEN AKTØRER Spillere, lagledelse, publikum, media DOMMEREN Ærlig, blid, tydelig, seg selv,
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
”Rettferdiggjørelse” Romerne 3, Romerne 3,20-28 For ikke noe menneske blir rettferdig for Gud på grunn av gjerninger som loven krever. Ved loven.
God morgen! Tanker etter i går?
Er det nokke da? Brit Steinnes Krøvel
1 Utforskningsverksted i snøen LUB, Elise Klaveness Høgskolen i Vestfold.
KLASSELEDELSE.
Om å lære innenfor og utenfor rammen
PEL EKSAMEN Hvordan kan jeg som lærer jobbe opp en klasse der elevene vil føle seg trygge sosialt, og at de selv føler at de mestrer det faglige?
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Tema: endringsledelse Verktøykasse for ledere på NTNU.
Læringsstrategier & lesefaser SELVHJELP TIL LÆRING.
Verbal og ikke-verbal kommunikasjon
Utskrift av presentasjonen:

Lenny, en robot som lærer å snakke Pierre Lison University of Oslo

Eksempel på interaksjon

Læring under tilsyn Robot, vennligst ta koppen! Ja, jeg gjør det med en gang! ? Her må du si: «Ja, jeg gjør det med en gang», gå i retning av koppen, og grip den

Erfaringsbasert læring Jeg er ikke sikker på Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre.... men jeg prøver noe likevel! OK, jeg henger opp klesvasken! Nei! Det er ikke det du skulle gjøre! du skulle gjøre! Robot, vennligst ta koppen!

Utfordringer Støy og feil Flertydigheter Ikke-verbale signaler (gest, holdning, blikk) Generalisering av erfaring og kunnskap

Konklusjon I stedet for å kreve at mennesker blir stadig mer datakyndige, bør vi prøve å bygge maskiner som er mer menneskekyndige Og for å få til dette, må disse maskinene forstå vårt eget språk