1 Kontakt på lærestedet 8. 2 Kontakt på lærerstedet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvorfor skal du stemme? Skrevet av Hallvar Furø, Digital Medieproduksjon i Halden
Advertisements

1 Kontakt på lærerstedet Kontaktgrad per lærested – minst 2 ganger per måned •Tabellen viser andelen av alle studentene på lærestedene som har.
1 Læringsmiljøundersøkelse Om undersøkelsen 1.
© Synovate Leserundersøkelse for Museumsnytt •Utarbeidet for: ABM media •Utarbeidet av: Bente Håvimb •April 2011.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Medievaneundersøkelse for Mediastud, 2001 Undersøkelsen er gjennomført i form av 301 personlige intervu med studenter på NTNU og HiST i perioden 2. mai.
Forum for Fagskoler Database for statistikk om fagskoleutdanning – forventninger fra privat sektor Knut Erik Beyer-Arnesen Forum for fagskoler - medlem.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
1 Læringsmiljøet for studenter med nedsatt funksjonsevne Presentasjon på nasjonal konferanse om inkluderende læringsmiljø, Trondheim, 15. okt Truls.
1 Konkurranseforhold mellom studentene 9. 2 •Få mener at det er negativ e konkurranseforhold mellom studentene, med unntak for UiO, der 15% har en slik.
Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo andre kvartal 2006.
1 Sosialkonsulenten Tilrettelegging av velferdstiltak/informasjon for internasjonale studenter.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
1: Gjengs leie Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
”Forskningsbaserte studieprogram: fakta, fiksjon og/eller floskel?” Dag L. Aksnes.
Profil- og brukerundersøkelse Studentenes kjennskap til - og oppfatning av SiO Studentenes tilfredshet med SiO Oktober/november 2007.
Individuell bevisstgjøring Dine styrker – slik andre ser dem
Grunnskolelærer-utdanningene GLU 1-7 og GLU 5-10
Markedssituasjonen for drift og vedlikehold, funksjonskontrakter
”Nettvett - digital mobbing”
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
Studieportalen Mine Studier – overgang til UiOs fellesløsninger.
Sjekk om din bedrift betaler for mye per kopi
Frafalls-og mobilitetsundersøkelsen En undersøkelse blant bachelorstudenter ved Universitetet i Oslo Møte i Læringsmiljøutvalget 22. september 2011 Studieavdelingen/Helge.
1: Markedsleie Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo første kvartal 2007.
1: Gjengs leie er på vei opp. Fortsatt økt markedsleie vil presse gjengs leie ytterligere opp.
Folkehelseinstituttet Hege Bøen november 2008 Hvem er brukere av eldresentrene ? En sammenligning av hjemmeboende over 65 år som er brukere av eldresentrene.
PRESENTASJON KARRIERESTART -en del av Nye StudentTorget.no.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
Seminar Dagkirurgi i Norge 7 februar 2014: Finansieringsordninger som fremmer utvikling av dagkirurgi Tor Iversen.
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
1 Læringsmiljøundersøkelse Om undersøkelsen 1.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
UiO-kandidatenes jobbmuligheter: Hva slags informasjon trenger vi for å kunne svare godt på studentenes spørsmål? Kristin Midttun Nestleder og ansvarlig.
1 1 Informasjonstiltak fra Studieavdelingen Tilbakemelding etter innspill fra studieveiledersamlingen 16. mai 2006 Studiedirektør Hilde Skeie Studieveiledersamling.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Samlinger november 2014 Før inntaket 2015/16 Søknadsfrist 1.februar Meldingsskjema 1.mars Spesialundervisning.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Skatteetaten.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Hjemmesykepleie.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Helsestasjon.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Fastlege Fastlege.
Veiledningsprosjektet Anne Eilen Temte rådgiver Helse- og sosialavdelingen Fylkesmannen i Østfold.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Innbyggerundersøkelsen 2014/15 Brukerdelen Plan- og bygningskontoret.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
Innledning om implementering av nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk ved Høgskolen i Sør-Trøndelag Studiekvalitetsdagen 7. april 2011 Gun Svartaas.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Statistikk Forkurs Hva er statistikk? undersøke registrere lage oversikt→ Presentasjon av informasjon formidle Arbeidet med statistikk kan vi dele.
Uttrekk fra Studiekvalitetsundersøkelsen 2012 og Studentenes helse og trivselsundersøkelse 2010 (SHOT)
Statens Vegvesen 20 mai 2009  Felles bransjemøte  Kapasitet og hvordan møte økt omsetningsvolum  Trond Johannesen  Adm. direktør  Maskinentreprenørenes.
1 Konkurranseforhold mellom studentene 9. 2 Få mener at det er negativ e konkurranseforhold mellom studentene, med unntak for UiO, der 15% har en slik.
Eg ser at du e trøtt men eg kan ikkje gå alle skrittå for deg Du må gå de sjøl men eg vil gå de med deg Eg vil gå de med deg.
Kjennskap til etablering av «Innbyggerservice» og inntrykk av informasjon fra kommunen generelt Bergen omnibus Januar 2017.
NYTT RUNDSKRIV OM FRAVÆR!
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Kontakt på lærerstedet
Kartlegging av tilretteleggingsfeltet ved UiO
NAV og brukere med nedsatt arbeidsevne
Læringsmiljøundersøkelse 2012
Undersøkelse gjennomført for Kommunenes Sentralforbund (KS)
Kostnadsutvikling fosterhjem
Forbruker- og Finanstrender 2019
Sykefraværsstatistikk for Det medisinske fakultet 2018
Utskrift av presentasjonen:

1 Kontakt på lærestedet 8

2 Kontakt på lærerstedet

3 Kontaktgrad per lærested – minst 2 ganger per måned Tabellen viser andelen av alle studentene på lærestedene som har kontakt minst 2 ganger per måned. Fargekodene angir fra et relativt høyt nivå (grønt) til et relativt lavt nivå (rødt) per spørsmål, og trenger ikke å ha noe normativt innhold ut over dette. Merk at disse andelene på flere av områdene ikke kan ses uavhengig av forskjeller i behovene blant studentene på de ulike lærestedene. I tillegg vil selvsagt det faktiske tilbudet spille inn.

4 Kontaktgrad per lærested – minst 1 gang per semester Tabellen viser andelen av alle studentene på lærestedene som har kontakt minst 1 gang per semester. Fargekodene angir fra et relativt høyt nivå (grønt) til et relativt lavt nivå (rødt) per spørsmål, og trenger ikke å ha noe normativt innhold ut over dette. Merk at disse andelene på flere av områdene ikke kan ses uavhengig av forskjeller i behovene blant studentene på de ulike lærestedene. I tillegg vil selvsagt det faktiske tilbudet spille inn.

5 De neste sidene viser kontakt hhv. minst 2-4 ganger per måned og minst i løpet av semesteret i undergrupper på UiO.

6 Forelesere/lærere

7 Annet undervisningspersonell (øvingslærere, hjelpelærere, undervisningsassistenter o.l.)

8 Studieveiledere

9 Dine medstudenter

10 Studenttillitsvalgte

11 Karriererådgivingen

12 Informasjonsskranke/studenttorg o.l.

13 De psykososiale rådgivningstjenestene fra samskipnaden

14 Tilretteleggingstjenestene for studenter med nedsatt funksjonsevne

15 Studentprestene

16 Internasjonalt kontor

17 Tilstrekkelig kontakt Spørsmålet er stilt til alle unntatt de som tidligere har sagt at det ikke er relevant for dem, eller at de ikke kjenner til tjenesten. Disse er lagt inn i figuren, slik at den viser fordelingen basert på alle studentene.

18 Tilstrekkelig kontakt per lærested – i stor grad Tabellen viser andelen av alle studentene på lærestedene som sier at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig ift. deres behov. Fargekodene angir fra et relativt høyt nivå (grønt) til et relativt lavt nivå (rødt) per spørsmål. Merk at disse andelene på flere av områdene ikke kan ses uavhengig av forskjeller i behovene blant studentene på de ulike lærestedene. I tillegg vil selvsagt det faktiske tilbudet spille inn. Som det fremgår av tabellen er det store forskjeller mellom lærestedene. Som dokumentert annet sted er HiNesna avvikende med mange studenter som i liten grad er på campus, og det gir seg også utslag i denne oversikten.

19 Tilstrekkelig kontakt per lærested – i liten grad Tabellen viser andelen av alle studentene på lærestedene som sier at kontakten i liten – eller meget liten grad er tilstrekkelig ift. deres behov. Fargekodene angir fra et relativt høyt nivå (rødt) til et relativt lavt nivå (grønt) per spørsmål. Merk at disse andelene på flere av områdene ikke kan ses uavhengig av forskjeller i behovene blant studentene på de ulike lærestedene. I tillegg vil selvsagt det faktiske tilbudet spille inn.

20 Tilstrekkelig kontakt med forelesere/lærere Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

21 Tilstrekkelig kontakt med annet undervisningspersonell (øvingslærere, hjelpelærere, undervisningsassistenter o.l.) Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

22 Tilstrekkelig kontakt med studieveiledere Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

23 Tilstrekkelig kontakt med dine medstudenter Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

24 Tilstrekkelig kontakt med studenttillitsvalgte Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

25 Tilstrekkelig kontakt med karriererådgivingen Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

26 Tilstrekkelig kontakt med informasjonsskranke/studenttorg o.l. Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

27 Tilstrekkelig kontakt med psykososial rådgivningstj. fra samskipnaden Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

28 Tilstrekkelig kontakt med tilr.tjenestene for studenter med nedsatt funksjonsevne Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

29 Tilstrekkelig kontakt med studentprestene Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

30 Tilstrekkelig kontakt med internasjonalt kontor Andel av alle studenter i gruppene som sier hhv. at kontakten i stor – eller meget stor grad er tilstrekkelig, og at den i liten – eller meget liten grad er det ift. deres behov

31 Tilfredshet Basene for disse spørsmålene er de som har brukt tjenestene/tilbudene. Dette omfatter også de som bruker dem sjeldnere enn hvert semester, som dermed vurderer en tjeneste på bakgrunn av en erfaring de har gjort for lenge siden. På den andre siden vil i utgangspunktet misnøye nettopp medføre at færre bruker tjenesten.

32 Tilfredshet blant de som bruker tjenesten minst 1 gang per semester 14% av brukerne i semesteret er misfornøyde med tilretteleggingstjenesten, og 9% er misfornøyde med den psykososiale rådgivningstjenesten til samskipnaden.

33 De neste sidene viser tilfredsheten med tjenestene blant brukere (uavhengig av når), samt i undergrupper på UiO. Dette er vist i form av skalagjennomsnitt 0 – 100, og gir en oversikt over likheter og forskjeller i tilfredshet mellom gruppene. Merk at basene for HiNesna er små (der de vises).

34 Studieveiledere Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne

35 Karriererådgivingen Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne

36 Informasjonsskranke/studenttorg o.l. Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne

37 De psykososiale rådgivningstjenestene fra samskipnaden Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne

38 Tilretteleggingstjenestene for studenter med nedsatt funksjonsevne Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne

39 Studentprestene Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne

40 Internasjonalt kontor Basestørrelsene ligger i tabellen bak grafikken. Dobbeltklikk for å åpne