Bilskadekontoret 14. oktober 2014 Arne Solum 09.04.2017.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Mekaniske -/automatiske parkeringsystemer
Advertisements

Argumentliste for at våre kunder skal akseptere NSAB som en del av kontraktsforpliktelsene NSAB er en avtale der kundene er part. Det er viktig å fremheve.
CE-merking av byggevarer
Det nye børslandskapet - hvordan sikre beste pris?
Business og elektronisk signering i Gassco Booking System
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Analyse utleiebransjen. Målsetting  Samle alle aktører som opererer innen bransjens definerte virksomhetsområde inn under èn felles næringskode for derved.
Kjøpe bolig – noen kjøpsråd fra en selger. Generelle erfaringer med transaksjoner i eiendomsmarkedet •Transaksjonskostnadene er høye •Eiendomsmeglere.
Medlemsmøte i OOBF Tirsdag 25. februar 2014.
Anleggsinnehavers sjekkpunkt Ark 1 av 4 JANEIMå utføres innen Merknader Lokalitetsklassifisering 1. Er det utført en lokalitetsklassifisering (ihht til.
Verkstedet som ”bank og pengeinnkrever”
Lagring, presentasjon og rapportering av vannkvalitetsdata
Mobilitet Fordeler / ulemper Maximo Høstmøte - Oslo 5-7 oktober 2010
Defo – Distriktenes energiforening1 Erik Winther Innspill fra Defo for drøftinger i samarbeid med NVE, Konkurransetilsynet, Forbrukerombudet.
NY PKK Tor Simonsen.
Heidi Arnesen Austlid IKT-Norge
Tidplusstid OPPLÆRING
Intranettløsning for små og store organisasjoner.
Prosjekt 56E - Videreutvikling av Intranett hos Riis Bilglass AS
Kap 03 Beskrivende statistikk
1 Forholdet mellom Operativ Leder og Teknisk Leder S/NLF/NAK seminar for Operative Ledere Geir Raudsandmoen.
Orientering om automatisk tilgangsstyring
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Brann og branntilsyn Hva er et brannforebyggende tilsyn?
1 Oslofjordkonferansen 18. juni 2012 Likebehandling av innleide – om de nye tariffbestemmelsene og forutsetningene for at de skal fungere forbundssekretær.
TEKO - bransjen IT som strategisk virkemiddel
Ny Fronterinnstallasjon
Professional Warranty - konsept for økt kundelojalitet!
Dokumentasjon av rettslige beslutningssystemer Dag Wiese Schartum, AFIN.
Standardisering av IT-virksomheten. Bakgrunn Lokal – sentral, arbeidsgruppe under IHR IT Kartlegging høsten 2011 Diskusjonsnotat februar 2012 Høringsnotat.
Farlig avfall 2010 Nye krav til farlig avfallsbransjen og andre viktige budskap til de frammøtte 14. September 2010 Rica Nidelven Hotel i Trondheim Harald.
GÅ UT PRISEN 2014 Et samarbeid mellom Sterk Reklame og JCDecaux.
Båtbrann Skadesak for retten - I forbindelse med klargjøring av stedet for reparasjonsarbeidet hadde det dagen før vært benyttet varme arbeider i forbindelse.
Orienteringsmøte for foreldre/føresette til elevar på Vg1
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
Samarbeid K/M-speidere og Y’s Men Region Norge Svend B. Jacobsen Stavanger St. Svithun Y’s Men’s Club Regionsleder 2016/ K/M-speidernes kretsting.
SKADE/LAKK KONFERANSEN 12 MARS 2015
Orientering om vidaregåande opplæring, 13. og
Om forsikringen Den eneste innboforsikringen i Norge uten øvre forsikringssum Kun kr ,- i egenandel Dersom flere i husstanden har forsikringen, betaler.
Orientering om barnevernet
SCANNERBONUSER. Scanneroperatørbonus Bonus for første scanning: €10 En bonus p å €10 betales til scannerleietaker når en kunde scannes for første gang.
Evaluering av utbruddsvarslingssystemet Berit Tafjord Heier Avdeling for infeksjonsovervåking, FHI Smitteverndagene 2007.
Helsefremmende arbeid – vårt største helsepotensial
Bachelorstudiet i økonomi og administrasjon Kort presentasjon for studieveiledere V 09
Dokumentasjon av rettslige beslutningssystemer Dag Wiese Schartum, AFIN.
HOVEDPROSJEKT 28e HiST2003/2004. Om oss Tor Arne Hammervik, 21 år Tor Arne Hammervik, 21 år Thomas Lund, 24 år Thomas Lund, 24 år Geir Magne Nilsen, 24.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Sykefravær PSU 3.februar kvartal
blid å le glad å smile lei seg.
Om skolekonkurranser i Nordland Informasjon ved koordinator seniorrådgiver Gunnar Pedersen
Interkommunalt samarbeid-en røverhistorie
Ole Kr. Fauchald Kort om oppgaven n Oppsummering av fase 1 ä Hva har vi lært (utover kunnskap om investeringsavtaler)? ä Forhandling av avtaler.
Status for Samhandlingsreformen –
Ole Kr. Fauchald Noen studietips I n Valg av litteratur ä Viktig at boka er best mulig oppdatert ä Kjøp traktatsamling og bruk den aktivt! n.
Tematisk oversikt 9/8: Målsetninger, opplegg og studiemetode for 2. avdeling + Om overgangen fra privatrett til offentlig rett v/ Ole Kristian Fauchald.
Holth, Solstad, Skolem og Oksholen Oksholen og Holth1.
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Norsk Finansbarometer 2016
INMA Performance Awards
Dokumentasjon av rettslige beslutningssystemer
Sett inn bilde av produktet her
Gjennomgang av forslag til
Evaluering av USITs organisering, USIT 3.1
INMA Performance Awards
Aktivitetsappen Utvidelser :45 1.
Aktivitetsappen Presentasjon :28 1.
Utskrift av presentasjonen:

Bilskadekontoret 14. oktober 2014 Arne Solum 09.04.2017

Forsikringsselskapenes ”finn.no” Bilskadekontoret Forsikringsbiler.no Markedsplassen DBS-M Forsikringsselskapenes ”finn.no” Eies og driftes av PB Consulting (Paul Brøndum) Tilsvarende løsning benyttes i Danmark 09.04.2017

Om systemet Internettbasert løsning. Bilskadekontoret Om systemet Internettbasert løsning. Tilgangskontroll etter kategorier/ type virksomhet. Selskapene kan styre hvem de gir tilgang som kjøpere. Det er opp til hvert enkelt forsikringsselskap å velge om man ønsker å benytte løsningen. (ikke krav) Gir en oversiktelig og transparent salgsprosess for forsikringsselskapene. Størrelsen på budene er ikke tilgjengelig for kjøperne. Det gis ikke adgang til å besiktige objektene. Intensjonen er at systemet ikke skal være prisdrivende. Det oppnås flere bud pr. objekt. 09.04.2017

Effektivt system for brukerne Bilskadekontoret Effektivt system for brukerne Effektiv salgsprosess for alle parter. Enkelt å gi bud. Arbeidseffektivt for takstapparatet hos forsikringsselskapene. All data føres automatisk over fra DBS. Alle bud håndteres av systemet. Verkstedene /kjøperne får tilgang til hele markedet. Kjøpere kan by på et ubegrenset antall objekter. 09.04.2017

Krav til selskapene Objektet skal være fritt for heftelser. Bilskadekontoret Krav til selskapene Objektet skal være fritt for heftelser. Objektet skal beskrives i forsikringsbiler.no. Selskapene skal kunne følge opp objektet under oppbyggingen. 09.04.2017

Bilskadekontoret Krav til kjøpere Kjøper må være offentlig godkjent for den type kjøretøy de får tilgang til å by på. Må i tillegg godkjennes av minst ett selskap. Budet gjelder i ”10” dager. Objektet skal håndteres /repareres hos den virksomheten som har kjøpt objektet. Prosessen /reparasjonen skal dokumenteres. Kjøper skal kunne legge frem dokumentasjon for benyttede deler ved oppbygging. Objektet kan ikke videreselges. Kjøper plikter å avskilte kjøretøyet og levere inn skiltene. 09.04.2017

Statistikk 12 måneder Totalt solgte objekter 7305 stk. Bilskadekontoret Statistikk 12 måneder Totalt solgte objekter 7305 stk. Til oppbygging 5352 stk. Til hugging 1891 stk. Annet 62 stk. 09.04.2017

x = samlet antall objekter y = gjennomsnitt antall bud pr. objekt Bilskadekontoret Kode x/y/z x = samlet antall objekter y = gjennomsnitt antall bud pr. objekt z = antall objekter uten bud 09.04.2017

Utvikling av forsikringsbiler.no Bilskadekontoret Utvikling av forsikringsbiler.no Løsningen er tilpasset nytt DBS system. Nytt brukergrensesnitt vil trolig komme. 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017

Bilskadekontoret 09.04.2017