Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Viktige transportutfordringer i Ringeriksregionen
Advertisements

Grenlandsbanen E18 Tvedestrand
Brannene i Oslofjordtunnelen
Strategiplan trafikksikkerhet i Agderfylkene
Arbeidsoppgaver, markedssituasjon Anlegg Lars Aksnes Bransjemøte 4. mars 2005.
E16 Sandvika – Hønefoss Strategier og planer
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
FoU-strategi Hensikten med strategien er bl.a. •å gi bedre overordnet styring •målrette FoU-arbeidet mot formål og fokusområder •utnytte gode.
Modum Næringsråd 5. mars 2014 Rv. 35.
Anleggsbransjen Frokostmøte 5. desember 2013 Fakta og analyse Stein Gunnes, sjeføkonom Tore A. Larsen, næringspolitisk rådgiver Håvard Almås, næringspolitisk.
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
Felles leverandør- og bransjemøte veg og bane Terje Moe Gustavsen 28. april 2010.
Randi G. Trøan Prosjektleder Statens vegvesen
NÆRINGSAREALER/INFRASTRUKTUR Viktigheten av å se etablering av næringsarealer og planlegging av infrastruktur i sammenheng. Distriktssjef Johan Mjaaland.
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Nasjonal Transportplan
Samrådsmøte for Hamarregionen, 28. mai 2013
Fossumdiagonalen, Trondheimsveien
Kommunal planlegging Vi er her nå.
Fv. 108 Tangebekken-Skjærhalden - tiltak for myke trafikanter Åpent møte Hvaler rådhus 11. desember 2012.
Status handlingsplan for Drammen sentrum
Egil Evensen, Statkraft Varme AS
Klassifisering av vegnettet ut fra risikoen for saltskader på vannmiljøet Kjersti Wike (Statens vegvesen) Paul Andreas Aakerøy (Bioforsk) Stein Turtumøygard.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
Geir Refsdal Dekkeprosjektet Veg- og trafikkavdelingen, Region øst
Krødsherad kommune TRAFIKKSIKKERHETSPLAN
Utdrag fra presentasjon E16 Sandvika - Skaret
Stor-Oslo Nord Felles vilje for felles mål
Vi skal bygge videre på det vi har!
LANGSUNDFORBINDELSEN NÆRINGSEFFEKTER OG FINANSIERING – Alternative title slide.

Barnehagereformen gjennomføres i Trondheim! Sluttspurten, Gardermoen
Referanseliste Barnehagemøbler 2013
Tromsø 1.juli 2014 Regiondirektør Marit Helene Pedersen
100 lure ord å lære.
Videokonferanse som miljø- og kostnadsbesparende tiltak GRIP Forum 5. Juni 2003 Carsten Skog Coop Norge AS.
Telenor Miljøkalkulator
Kjerringsundet Ny veg mellom Otrøy og gossen
Prosess skolestruktur Handlingsprogrammet Vedtaket: For fortsatt å kunne ha skoler med høy kvalitet i en virkelighet med mindre økonomiske.
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
FoU-dag 4.juni 2014 Copyrights prosjektleder Gunnbjørg Furuset 2013.
Nasjonalt sykkelarbeid Foto: Knut Opeide.
TRAFIKKSIKKERHETSTILTAK LANGS AVLASTNINGSVEI I BYGGEPERIODEN FOR FIREFELTS E6 - Sikring av myke trafikanter gjennom Steinsvingen.
FOKUS PÅ TRAUMER Forståelse og behandling av PTSD og komplekse traumer.
Vannkraft i forhold til Vannforskriften
E 16 / Rv. 2 Kongevegen – Tjernsbergs veg v/ prosjektleder Amund Sjøvik Norsenga bru.
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Informasjonsmøte i Ytrebygda barnehage
Fasene i sykehusplanlegging – nå konseptfase
Riksveg 23 i bru eller tunnel? Ikke-prissatte konsekvenser
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
Tilbudskonferanse 29 mai 2013 Rehabilitering av tunneler i Akershus (Follo)
Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – Byggetrinn 2 Tilbudskonferanse 25. september 2012.
Rv 509 Transportkorridor vest Olav Andreas Sagen Statens vegvesen Risavikadagen
ANSKAFFELSE AV ENTREPRENØR FOR UTBYGGING AV HOLMENKOLLEN TILBUDSKONFERANSE OG -BEFARING ​ 130-BYM-2013.
Statens vegvesen Ny organisasjon fra 1. januar 2010.
Forvaltningsreformen 8.september 2010 Dialog, samhandling og nasjonale føringer Ved Olav Sætre.
SVV 2010 Forvaltningsreformen Overordnet organisering.
Tilbudskonferanse 4. juli NTP «Trafikkutviklingen på E6 mellom Trondheim og Stjørdal har ført til økt behov for utbygging til firefelts.
Møte GNA strategisk nettverk og Operative nettverk Felles funksjonskrav drift og vedlikehold København 2. Februar 2010 Odd Barstad Vegdirektoratet.
Hønefoss – Gardermoen –Gavle (Sverge) E 16 også europaveg mellom Bergen og Gavle Ny tverrforbindelse Nymoen-Eggemoen gir gode effekter Fv33 Bjørgo-Gjøvik.
Verdensarven Buffersoner og oppsluttende verdier
Fv. 704 Prosjektet Referansegruppemøte
Fv Bustneslia Rana kommune
Reguleringsplan for nytt næringsområde med tilhørende adkomstveg på Ausenfjellet Informasjonsmøte
DET KAN VÆRE MULIG Å HA HELE STREKNINGEN FERDIG BYGD I 2023
E10/rv. 83/rv. 85 Evenes–Harstad-Sortland
Nordhordlandspakken- orientering
Status i arbeidet nå E6 Sørfoldtunnelene. Utredning september 2013 Arbeidsgruppe i Statens vegvesen.
Utskrift av presentasjonen:

Rv. 23 Oslofjordforbindelsen – byggetrinn 2 v/prosjektleder Anne-Grethe Nordahl

23. Juni 2011- brann i et vogntog

Nytt løp i Oslofjordtunnelen I januar 2012 ble det derfor besluttet at: Det skulle etableres rømningsveier for hver 250 meter, slik kravet er til nye tunneler. Løse dette med å bygge et nytt løp i Oslofjordtunnelen og så etablere tverrforbindelser mellom de to løpene for hver 250 meter. På den måten vil det ene tunnelløpet kunne nyttes som rømningsvei for det andre Derfor er også det nye løpet planlagt med en stigning på 7 % Det samme skulle gjøres for Frogntunnelen, og derfor også nødvendig samtidig å utvide fra to til fire felt mellom Måna og Vassum i Frogn.

Trafikkvekst I Stortingsproposisjon 87 (1995-1996) der det ble vedtatt at Oslofjordforbindelsen skulle bygges, lå det en forutsetning om at forbindelsen skulle bygges ut i takt med trafikkutviklingen. Byggingen ble derfor planlagt gjennomført i to byggetrinn.

Prosjektmål animasjoner | Statens vegvesen Effektmål = effekter vi oppnår ved å gjennomføre prosjektet Ingen alvorlig skadde eller omkomne som følge av brann i tunnelene Trafikkulykker på rv. 23 redusert med 50 % Oppfylt kravene i tunnelsikkerhetsforskriften Oppetiden i Oslofjordtunnelen økes fra 90 % til 99 % Øke andelen gående og syklende animasjoner | Statens vegvesen

Utfordringer Massetransport på eksisterende vegnett Arbeide inntil eksisterende veg og tunnel Gode rutiner for å opprettholde trafikkflyt og trafikksikkerhet  tillit fra trafikantene Få rømningsvegene operativ så tidlig som mulig Arbeide nær skole Det er utført omfattende grunnundersøkelser for Oslofjordtunnelen, men vil likevel være et spenningsmoment

Fremdrift Våren 2015: Vedtatt reguleringsplan Mulig byggestart: 2017 Åpning nytt løp 2021 Rehabilitering av eksisterende løp Åpning av hele prosjektet 2022.