Jump to first page Lava Læring En introduksjon. Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - Innhold InnholdSkoler Aschehoug Del.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NOFA 2011 Tonje Hilde Giæver Bård Ketil Engen Leikny Øgrim
Advertisements

Idrettshall og uteanlegg Kantine
Nettskolen i Nordland Geir Hareide Hansen, leder 27. Februar 2014 Foto: Crestock.
Det digitale læringsmiljø – for alle?
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Bård Ketil Engen & Leikny Øgrim
Senter for IKT i utdanningen Sylvi Barman-Jenssen.
Lektor-2 Innlandet. Seminar GLT-regionen, Ingunn Hermansen, prosjektkoordinator i Innlandet.
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
IKT og læring 1 for TOS Fagvalgspresentasjon januar 2013 Tonje Hilde Giæver/ Louise Mifsud.
Oslo kommune Utdanningsetaten. Oslo kommune Utdanningsetaten Delprosjekt 1: Anvendelse og spredning av eksisterende digitale læringsressurser i realfag.
MØTE FOR SKOLELEDERE TEMA: REKTOR OG SKOLELEDELSENS ROLLE I PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID – MED UTGANGSPUNKT I VURDERING FOR LÆRING.
Høgskolen i Sør-Trøndelag Avdeling for informatikk og e-læring IKT og undervisning Geir Ove Rosvold Avdeling for informatikk og e-læring Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Lektor 2 på Vardal ungdomsskole 5. mars Lektor 2 - ordning Fagpersoner fra industri og øvrig arbeidsliv utenfor skolen deltar aktivt i undervisningen.
Mot bedre bestillings- og utviklingskompetanse Animasjoner til parAbel ImageIn Mathematics Norway & China. Et prosjekt under CONTEXT-paraplyen Heidi M.
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Presentasjon av ”Overhallaprosjektet” Bredbåndskrevende læringsmetoder i Namdalen NVU konferansen 2005 Håvard Sørli
Digital kompetanse for alle. Forord (utdrag) Departementet definerer digital kompetanse som den kompetansen som bygger bro mellom ferdigheter som å lese,
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Fleksibel læring for straffedømte IKT som verktøy, læringsmiljø og sosialiseringsfaktor i utdanning av straffedømte Foreløpig evaluering Leikny Øgrim Høgskolen.
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim, Monica Johannesen IT-seksjonen Personalseminaret, LU
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Fagenhet for IKT, Avd. for LU, Høgskolen i Oslo Digitale mapper og mappevurdering – muligheter og begrensninger A05 allmennlærerutdanninga 28. oktober.
Organisering og arbeidet i kommunene
1 Erfaringer fra skoleeier (Trondheim kommune) Rapporter fra/samtaler med skoleledere Hva lærerne rapporterer PPU−studentenes FoU-arbeid Vurdering for.
IKT i undervisningen Science camp Halmstad 12. april 2011 Torgeir Selle.
Til første foil Læring 9. oktober 2002 Sluttkonferanse LAVA Læring n Helhet rundt dataprogrammer og innhold i prosjektbasert læring Bent Foyn Norsk Regnesentral.
Tromsø, september 2014 Harald Eikaas, prosjektleder
Til første foil Læring 9. oktober 2002 Sluttkonferanse LAVA Læring n Teknologivalg og støttesystemer for prosjektarbeid med nettbasert multimedialt innhold.
EN ARENA FOR DIGITAL UTVIKLING
Forskingsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Kommentar Dekan Kristin Barstad Høgskolen i Buskerud.
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
LAVA Læring Prosjektbasert læring med IKT støtte i skolen I PERSPEKTIV Bent Foyn, Prosjektleder Ass. forskningssjef Norsk Regnesentral.
Skole - pedagogikk Innovasjonsprosjekter hvor pedagogikken har vært førende Opptatt av institusjonelle endringer Suksessfaktor: Lage substans Har en del.
Resultater Målsetning Visjon Deltagere Infrastruktur Teknologi Innholdstjenester og resultater LAVA Undervisning.
Høgskolen i Oslo Videre om Oslomodellen Integrering av IKT i allmennlærerutdanninga med vekt på flerfagsdidaktikk IKT-utvalget ved LUI Vibeke.
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Utvikling av digitale læremidler LAVA-LU prosjektet høst98- vår 99.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo A03 – våren 2004.
Cecilie Gangsø GLU EKSAMEN I PEDAGOGIKK OG ELEVKUNNSKAP.
| tel: | Gaustadalléen 21, 0349 Oslo | Org.nr | Side 1 UiO Vi er pedagoger og utviklere Vi kan både teknologi.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet LUT Mattias Øhra 2008.
Ungdomsfilm!!! - et samarbeidsprosjekt på mange nivåer.
Jr. FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
1. Bruk konserten! - en praktisk inspirasjonsbok om: 2 Samspillet mellom opplevelse og læring Samspillet mellom kunst og pedagogikk Samspillet mellom.
Studenters forventninger til IT og E-læring Rica Hell
ITU Monitor ”På vei mot digital kompetanse i grunnopplæringen” Forskings- og kompetanse- nettverk for IT i utdanninga (ITU)(ITU)
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
Finsk lærer i svensk skole
Den teknologiske skolesekken og fagfornyelsen

Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Miljø for Masteroppgaven?
Tospråklige lærere i Asker Kommune
VELKOMMEN TIL NETTVERSSAMLING!
Utskrift av presentasjonen:

Jump to first page Lava Læring En introduksjon

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - Innhold InnholdSkoler Aschehoug Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - distribusjon InnholdSkoler Forskningsnettet MoNett - Mo i Rana ItIt nettet - Tromsø Oslo-skolene Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - brukermiljøer InnholdSkoler Oslo-skolene Høgskolen i Oslo, LU/PUS Skolene i Troms Skolene i Mo i Rana Hole Ungdomsskole Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 1. Partnere - forskning InnholdSkoler Teknologisk forskningPedagogisk forskning Høgskolen i Oslo Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte Pedagogisk forskning n Prosjektdeltakere fra Pedagogisk Forskningsinst. og ITU n Samarbeid med prosjektet “Ny teknologi nye praksisformer” n Pedagogisk Forum n LU/PUS Høgskolen i Oslo - Utprøving av pedagogikk n “Digitale læringsrom” n Hovedoppgaver veiletet av ITU/NR Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte Teknologisk forskning n Multimedia databaser og videoserver teknologi n Teknologi for håndtering av opphavsrett n Ny distribusjonsteknologi mot skolene n Nettbasert multimedia innen tema- og prosjektbasert læring n Dataverktøy for nettbasert multimedia editering Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 2. Forskningsagenda Pedagogikk og læring n Utforming av elevenes arbeidsprosess n Verktøy støtte for mest mulig læringsutbytte n Lærerens rolle i forberedelse og undervisning innen tema- og prosjektarbeid n Hvordan sikre fokus på fagstoff og ikke teknologi? n Hva skal til for at distribuert multimedia skal bli egnet til bruk i prosjektbasert læring n Kort sagt: Utforming av det “digitale læringsrom” Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 2. Forskningsagenda Rettighetshåndtering n Rettighets håndtering og registrering av bruk når det benyttes proxy servere. n Hvordan ivareta opphavsrettslige spørsmål og samtidig gjøre multimedia innhold praktisk brukbart i undervisning og prosjektarbeid? Multimedia objekter og arkitektur n Utforming av teknologistøtten til det digitale læringsrom n Hvordan gjøre multimedia objektene søkbare n Objektarkitektur for håndtering av ulike datatyper n Hvordan tilby elevene å inkorporere mediamaterialet i egne presentasjoner og likevel kunne kontrollere bruken av innholdet? Del I: Felles forståelse...

Til første foil Læring 8. september 1999 Oppstartmøte 3. Relasjoner aktiviteter forskningsagenda n Pedagogisk forskning omkring sluttbrukernes behov innen tema- og prosjektbasert læring n Etablering av innholdstjenester til prosjektet n Teknologi for strukturering, aksess og bruk av innhold n Pedagogiske tjenester for temaorientert læring – utvikling av det digitale læringsrom n Etablering av bredbåndsinfrastruktur n Opplæring, uttesting av tjenester og evaluering n Kommersialisering Del I: Felles forståelse...