Veikart lønn, økonomi og HR-system

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Advertisements

Programvare fra Uni Pluss
BOA-reglementet1 Tilbakemeldinger fra Riksrevisjonen Erfaringer UIT Dokument nr 1 fra Riksrevisjonen 2011 Revisjon UIT 2009 og 2011.
IHR: Ny organisering av Sentraladministrasjonen Høsten 2013.
Organisasjon. Hva er SAP ? Arne Kjetil Nilsen Gruppeleder for Virksomhetssystemer i Allianse solutions AS.
9 prinsipper og 1 regneark:
1 Dokumentservice Utfordringer i 2012 Økende operasjonelle kostnader Svak kontroll på informasjon Ineffektiv distribusjon av informasjon.
Lars Oftedal, IT-direktør
Videreføring av EFV (EFV-V) Ambisjonsnivå EFV-V prosjektet 4.september 2013.
1 Veien videre for Høgskolen i Østfold Hans Blom Rektor HiØ.
Endringer av rutiner knyttet til bilagsbehandling for UiB
Universitetet i Tromsø Bidrags- og oppdragsfinansiert aktivitet økonomistyring Avdeling for økonomi 15. oktober 2009.
AGRESSO – Rapportering ++ Økonomiledersamling - Volda
Felles anskaffelse av LMS
Økonomisjefssamling Drammen 23. – 24. oktober 2008
Agenda 10 min. Bakteppe, Alf Hansen
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Bakgrunn Kunnskapsdepartementet (KD) ba i brev av til universiteter og høyskoler om at det innen utgangen av 2009 var utviklet løsninger for,
Internt handlingsrom (IHR) USIT Hva vil vi med IHR? Øke UiOs interne økonomiske handlingsrom Bruke en større andel av de samlede ressursene.
Internt handlingsrom (IHR) Presentasjon på USITs allmøte 23. juni 2011 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
Organisasjonsutvikling etter USIT 3.0. Liste saker VoIP, midlertidig organisasjonsmessig plassering av dem Plassering av BOT og SAPUiO Windows-kompetanse.
Allmøtet på USIT 17. mars Agenda Informasjon fra IT-direktøren USIT 2.0.
IHR IT plangruppa USIT allmøte Medlemmer Ingar Pettersen, leder Kjetil Johnsen, sekretær Morten Dæhlen, instituttbestyrer, IfI Jan Gunnar Bjålie,
Allmøtet USIT 5. desember 2013.
Allmøtet 2. februar 2012.
SPLO - organisasjon Seksjon med 5 ansatte (fra 1. sep 2012) –2 programmerere –2 prosjektledere –Seksjonssjef Alle jobber med drift og support i tillegg.
Bilagslønn Sverre Didriksen, USIT.
EHP5 Erfaringer fra UiO. Litt om UiOs SAP-miljø Ressurser –IT-siden 2 årsverk på basis-siden 2 årsverk utvikling 3 årsverk forvaltning/funksjonell drift.
EHP5 Erfaringer fra UiO. Litt om UiOs SAP-miljø Ressurser –IT-siden 2 årsverk på basis-siden 2 årsverk utvikling 3 årsverk forvaltning/funksjonell drift.
Internt handlingsrom (IHR) Møte for teknisk- og administrativt tilsatte på Det humanistiske fakultet 30. januar 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa.
”Open Source” som strategisk virkemiddel i kommunen
Mer effektiv og lønnsom med Mamut Business Software
Møte med kontorsjefene Bakgrunn Bestilling fra Universitetsdirektøren tilknyttet IHR: Innen skal det foreligge standard rutiner.
UV`s IHR seminar 12. Januar 2012 Oppsummering av gruppearbeidende.
Internt handlingsrom (IHR) UVs administrasjonsseminar 12. januar 2012 Prosjektleder Ingar Pettersen, IHR.
Dokumentasjon fra gruppeøvelser Oslo, 14. januar 2011 IHR - administrative effektiviseringer, UiO.
Samdrift av windows-klienter i UH- sektoren Hva, hvorfor, hvordan, og hvilke andre muligheter finnes? Anders Vinger | Seksjonssjef | UiO/USIT/IT-Drift-KD.
EFV-V Prosjektøkonomistyring Status på oppfølging av arbeidet i linjen Plangruppemøte 28.mai 2015.
Allmøte USIT 18. oktober Saksliste Internt handlingsrom (IHR) USIT 3.0.
Etablering av Rådgivnings- og sekretariat-funksjon for UiOs Strategiske koordineringsgruppe.
Internt handlingsrom (IHR) Allmøte for Sentraladministrasjonen 26. oktober 2012 Universitetsdirektør Gunn-Elin Aa. Bjørneboe.
IHR: Overordnet kartlegging ULG Vi har gode tall, brutt ned på grunnenheter innenfor følgende områder Økonomi Fakturavolum Fakturamatch Lojalitet.
Digitalt læringsmiljø
Forutsetninger i forbindelse med prosjektetablering
FS i UHAD Anders Lefébure-Henriksen, TD/GAD Windows-forum,
IHR eksternt finansiert virksomhet Resultater av arbeidsgruppe 2 Sluttrapport tilrettelegging økonomistyring EFV-V plangruppen 2.februar 2014.
IT-ledernettverket 18. februar 2015 : Årsrapport for USIT for 2014: – Tiltak og prioriteringer IT-direktør Lars Oftedal.
Anbefalinger fra sekretariatet
Lansering av nytt tilbud! Kartleggingsstøtte til eksisterende bygg Kundeseminar 28. januar 2015 Håvard Solem, Programansvarlig.
Virkemidler for regional FoU og innovasjon VRI – 2007 – 2017 Seminar om kultur/opplevelsesnæringer og FoU 17. april 2007 Tindved Kulturhage, Verdal.
Styremøte IHR – Forslag til vedtak. Roller og ansvar Forslag til vedtak Med bakgrunn i saksutredningen anbefaler universitetsdirektøren følgende.
Allmøte USIT 19. juni Nr 96! Abel på kartet!
Internt HandlingsRom (IHR) En oppdatering på hva som skjer.
UH-AD Active Directory for Universiteter og Høgskoler
v/ Margrete Raaum og Bård H.M. Jakobsen
SUAIT 2012 SUrvey om Administrative IT-systemer Per H. Jacobsen USIT/SUF/VD.
Internt handlingsrom (IHR) NTNU – februar 2012 Prosjektleder Jenny Nornes, IHR.
BOTT Økonomi og HR (ERP)
Adm Etablering av nye fellestjenester
Lederforum Tilstandsrapport FoU
(representanter for eierinstitusjonene)
Data fra fagskoler og DBHs rolle
Min Tid Tekn/adm ansatte
Min Tid Tekn/adm ansatte
Seksjon for integrasjon og elektroniske identiteter (INT)
Porteføljesøknader for Administrativ IT for 2018 runde 2 – vår 2018
Forberedelser til seminar 6. mars UiOs IT-virksomhet
Program for administrativ forbedring og digitalisering
BOTT Økonomi og HR.
Utskrift av presentasjonen:

Veikart lønn, økonomi og HR-system Glad for dette møtet. IHR IT plangruppa 30.01.2012

Lønn, økonomi og HR-system Oracle eBusiness Suite BOT, hovedbok SAP SAPUiO, HR, lønn Andre systemer Basware PM (innkjøp) Basware IP (faktura) Kuben, Buddy Datavarehus (rapporter)

Kostnader BOT: Ca 7 mill SAPUiO: Ca 10 mill Lisenser 1000 Applikasjonsforvaltning 1500 Drift 3000 Utvikling 500 Diverse 900 SAPUiO: Ca 10 mill Applikasjonsforvaltning 3000 Drift 2400 Utvikling 3000 Diverse 600

Utvikling SAPUiO 2012 Prosjekter 2 ÅV utvikling UiO Refusjonsmodul Kredittkort Portal – brukervennlighet Reise Bilagslønn (IHR) SSO Roller (autorisasjoner) IA Sidegjøremål MSS rapporter 2 ÅV utvikling UiO Søknad IS-portefølgemidler

Utvikling BOT Oppgradering R12 Mindre prosjekter Ca 11.000 timer, 40% UiO Mindre prosjekter eFaktura Ny kontoplan

Benchmark Benchmark av kostnader IS-systemer Benchmark IT-kostnader UiO, UiB, NTNU, UiT Lønn og personal, økonomi, andre? Utviklet av ØPA Kostnader drift og funksjonelt Benchmark IT-kostnader Nordiske og noen europeisk universiteter

Samarbeid i sektoren Økonomi HR og lønn Arkiv FS BOT (UiO, UiB, NTNU, UiT vil med) Agresso (resten av UH-sektoren) HR og lønn SAPUiO Paga (UiB, NTNU) SAP DFØ (resten av UH) Arkiv Uninett FAS NTNU, UiT, UMB eget FS UiO, UiB, NTNU, UiT eget Uninett FAS resten

Strategisk samarbeid? Aktører UiO, UiB, NTNU, UiT Felles drift av systemer Lønn, økonomi, HR Arkiv Fordeler Kostander Felles rutiner og prosesser Muliggjør felles service senter Ulemper Mindre fleksibelt Hvordan ta beslutning?

Veikart lønn, økonomi og HR-systemer Felles UiO, UiB, NTNU, UiT Mandat utredning våren 2012 Oversikt mulige systemer Grov kostnadsanalyse Grov tidsplan implementering Aktiviteter BOT møte med Oracle, Agresso og KD Styremøte BOT 17.2, vedta mandat Eksterne konsulenter, hvem er gode?