Webinar – eWorker og eMeetings For Uninett – 1.oktober Katrine Holm Espen Nergaard
Agenda Hvorfor mobile enheter? Introduksjon av eWorker Demo Hva får man i modulen? Demo Introduksjon av eMeetings Konklusjon og oppsummering
Hvorfor mobile enheter? Moderne og enkelt brukergrensesnitt på nettbrett og smarttelefon Bidrar til forankring hos ledere Hjelper sporadiske brukere til å ta i bruk sak- og arkivsystemet Posisjonerer virksomheten som en fremtidsrettet og attraktiv arbeidsplass Fjerner «flaskehalser» i verdikjeden Besparelse i tid og kostnader En mer effektiv hverdag Alltid tilgang til oppdatert dokumentasjon og nyeste versjoner
eWorker – hva får man i modulen? Brukeren laster ned Appen og får tilgang til Public 360 gjennom sin mobile klient Oversikt over informasjon, dokumenter, saker, prosjekter, kontakter og møter, oppgaver, frister Fordeling av dokumenter Arbeidsflyt: gjennomgang, godkjenning Kommentering Papirløse møter for interne deltakere
Papirløse møter i 360° - overordnet konseptskisse Produksjon & Arkiv Møte Sluttbrukere eWorker eMeetings 12:38 Leder Eksterne deltakere Ansatt Preparing the board book through a simple drag-and-drop process (performed by the corporate secretary or designates). Synchronizing the board book and other files to committee members' and board members' laptops and mobile devices (iPad, Android and phone). Supporting the reading and annotation of the files on laptops and mobile devices. Protecting the files on the remote laptops and iPads, using encryption to ensure the files cannot be lost or leaked, and providing the portal manager with the ability to remotely delete all files and data pushed down from the portal. Alternatively partner up with MDM vendors
Demo Helhetlig oversikt over saker, prosjekter, dokumenter, kontakter fra ditt nettbrett eller smarttelefon Fordeling av saker og dokumenter Godkjenning av dokumenter. Sende oppgaver Kommentere pågående saker Møteadministrasjon Søk og gjenfinning
360° Apps tilgjengelig på skrivebordet
Leder skrivebord
Fordele nye dokumenter
Se på detaljer
Se på elektronisk dokument
Se på avdelingens åpne saker
Mine åpne saker
Mine møter
Møtedetaljer
Oversikt over oppgaver sendt til andre
Mine ubesvarte dokumenter
Mine Åpne prosjekter
Søk etter saker, dokumenter kontakter eller prosjekter
eMeetings – hva får man i modulen? Papirløse møter med eksterne deltakere: styrer, råd, utvalg og komiteer Tilgjengeliggjør møtedokumenter via iPad Oversikt over møter og utvalg Muligheter for markering og kommentering
Møteadminstrasjon i 360° - overordnet Forberede Forberede møtedokumentasjon Gjennomgå / godkjenne Gi anbefalinger Sette agenda for møtet Møte Konsumere Vedta Fordele tiltakspunkter for oppfølging Oppfølging Vedtak Overvåke suksess Utføre tiltak eMeetings
Demo Oversikt over møter fra din iPad Markering og kommentering Søk og gjenfinning Offline-tilgang
Apper tilgjengelig
Utvalg bruker har tilgang til
Møtedatoer
Agenda samt dokumenter til møte 20 mars
Åpne et saksdokument og få tilgang til dokumentene
Se på dokumentet
Oversikt over sidene i dokumentet
Merknader/Kommentarer kan påføres.
Merknader og understrekninger vises i filen
Fulltekstsøk støtte Søke i alle publiserte filer og vedlegg, i tillegg til informasjon om utvalg, agendaer, og saker
eWorker - Plattformer Windows 8 iOS Android Smarttelefon Nettbrett Oversikt over informasjon i 360° Fordeling av saker og dokumenter Starte og godkjenne arbeidsflyt Offline tilgang Sjekke filer inn og ut Annoteringsmuligheter
Oppsummering Både eMeeting og eWorker har vært i pilot hos NHH og HiOA Sikkerhet: to-faktor autentisering via FEIDE. Alle brukere må ha Feidebruker. Les mer om funksjonalitet på http://community.software-innovation.com Presentasjon og eWorker videoer vil bli sendt ut i etterkant
Hvordan implementerer man modulene? eWorker eMeetings Lisenskostnad: 29 500 kr inkl. mva Årlig service og vedlikehold 6 195 kr inkl. mva Oppsett: 4 t teknisk installasjon Lisens- og s&v kostnad: Er allerede anskaffet i Uninettavtalen Oppsett: 4 t teknisk installasjon Send en bestilling/epost til Jorunn Næss: jorunn.nass@software-innovation.com eller ring Espen på 95 90 48 96 Dere blir deretter kontaktet for å avtale tidspunkt for implementering