Gavekort, Kampanjekort, Bonussystem, Database

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Nedlasting av apper på Apple
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
HVA ER ?.
Support, nye funksjoner og tjenester fra Uni Pluss
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Automatic Delivery Rewards Hovedtrekk. Automatic Delivery Rewards •Automatic Delivery Rewards (ADR) er et program hvor en distributør eller kunde kan.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Keyforce SMS Mobile Link
BraWeb Bestilling.
ASKER SKIKLUBB VOLLEYBALL Treningsavgift/dugnad våren 2014
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
1 Brukerveiledning for løpssøknad på internett. 2 Hvem skal søke via elektronisk løpssøknadsskjema ? Alle o-grupper som skal arrangere kretsløp, skal.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
eDialog24 Operator Nyheter og endringer i versjon Sentinel eDialog24 AS Ingvald Ystgaards vei 3A 7047 Trondheim Telefon: Faks:
•MXI, Xocai, sunne sjokoladeprodukter •Eier og grunnlegger. Diabetes 2, før og etter sjokoladen…. •Bivirkning: komme i balanse.
Au2Pc med kortleser TPpay. Hurtigbruksanvisning.
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
HOVEDOPPGAVE HIØ Tom Dan Odd-Harald.
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Elektroniske gavekort
Kan samarbeidspartnere til Mercur benytte mobile kuponger/bonuskort til å drive trafikk og skape mersalg? 18. november 2009 Preben Idsøe Telenor GBDR,
Nyheter visma business
10. Presenting Page Elements Presentere sideinformasjon.
1 Valg av system •Hadde et elektronisk ”hjemmelaget system” med en del begrensninger. •Overbevise ledelse om behov for nytt system. •Opprettet en prosjektgruppe.
Side 1 •Enhver forhandler bør ha en oppdatert oversikt over sine bruktbiler på egen hjemmeside. Noen har ikke etablert dette pr dags dato, andre er misfornøyd.
Mobile portalløsninger (Internet Online Platform)
Brukerdokumentasjonen for AutoPay må derfor leses i tillegg.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Intelle SMS Mobile Link
SAMMENLIKNING KLIKKPRIS AVTALE MED RENT-A-PRINTER LEIE AVTALE
POINT OF INTERACTION E-RETAIL 2013, PÅL ANDRÈ FREDRIKSEN.
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Kursopplegg for KlubbenOnline Kursmateriellet er laget av Runar Sveen, Akershus IK November 2000.
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Nytt kursadministrasjonsverktøy. Internettsidene for potensiell deltager.
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Nettsted for bridgetjenester Bjørnar Pettersen Veileder: Sven-Olai Høyland.
Funksjoner og Innstillinger i
© UNIVERSITETETS SENTER FOR INFORMASJONSTEKNOLOGI UNIVERSITETET I OSLO USIT Side 1 Installering av Windows XP med PXE (netboot) Del 1 – forhåndskonfigurering.
Gavekort, Kampanjekort, Database, Bonussystem
Lojalitetssystem, Database
Nettbutikk Nettbutikk Ny nettbutikk med varer! Innen 3 uker kan du få din egen nettbutikk, med din profil. I nettbutikken ser kunden hele.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADR) Den enkle måten å handle produkter på, med levering hver måned. Du har fordelen av en rabatt på 5.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
Misjon Isave skal tilby en “do-it-your-self” løsning til markedsførere for å etablere automatisert dialog mot markedet.
Prai en taxi En kort presentasjon av den nye digitale løsningen.
IGive.no.
Otra Web-Shop - Quick Guide
PRO ISP PRO ISP PRODUKTER Produktveileder Bruker veilederen under for å finne frem til de produktene du behøver. Ta kontakt med.
Med nettbank har du full kontroll! Nettbankkurs. Kundene våre sørger for en digital revolusjon dnb.no Facebook 12 mill på dnb.no pr månedChat – raskest.
TIMELINE v 1.0v 1.1v 1.2v 1.3v 1.4 KUNDEKLUBB. v 1.0 push Logg inn manuelt, eller med Facebook Oversikt over kunder og preferanser Generere push-meldigner.
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Digitale medier 19 januar 2017.
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
Kap. 58 – Collecting Data How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen, Universitetet.
Med en direkteservicekonto får din bedrift en unik webkonto for registrering av service på mobiltelefoner, nettbrett og tilbehør.   DS+ swap gir deg markedets.
? ? 1.
Finn fram på finn.no Søk på finn.no på internett
Enkel brukerveiledning
Verktøy til kundeklubb
Aktivitetsappen Presentasjon :28 1.
Utskrift av presentasjonen:

Gavekort, Kampanjekort, Bonussystem, Database

Produkter 1. Gavekort; Få frem gavekort i butikk  displayer med peg Velg beløp og aktiver gavekortet i kortbutikken på nett 2. Kortbutikk på nett; I. Kjøp gavekort online II. Åpne og betale gavekort som er levert ut i handleposer til kunder før jul, eller levert kunder pr. DM, Kundeavis etc online III. Åpne kampanjekort via kortnummer og mobil 3. Kampanjekort 4. Database 5. Bonusklubb

1. Gavekort Øke salget av gavekort i butikk: Peg-oppheng, kort med eller uten ferdigtrykt verdi Gavekort-Display på disk, gulv eller vegg Gavekortet aktiveres i butikk eller i kortbutikken på nett

2. Gavekort (Kortbutikk på nett) To forskjellige bruksområder for online gavekortkunder: Bestille gavekort online, (levert direkte til kundens postkasse) Åpne og betale gavekort mottatt i handleposen, i DM (eks før jul), eller hentet i en butikk

2. Åpne og betale gavekort fått i butikk, mottatt i kundeavis/DM mm fra kortbutikken Når man har kortbutikken på nett kan man også benytte denne butikken til å aktivere gavekort Dere får en link som dere kan legge inn på deres hjemmeside Kortet åpnes/aktiveres ved at kunden legger inn kortnummer og ønsket beløp på gavekortet Kunden kommer deretter inn i betalingsløsningen hvor han betaler for gavekortet Dette åpner for en helt ny distribusjon av gavekort, gavekort åpnes hjemme hos kundene

2. Bruk av kortbutikken ved bestilling av kampanjekort Kjeden kan bestille kampanjekort med individuell kortdesign i kortbutikken. Nyåpninger, spesielle anledninger hvor en bruker kampanjekortene til å trekke til seg kunder Kjedens butikker kan bestille kampanjekort i nettbutikken (lokale kampanjer) Kjeden/butikkene bestemmer da selv utløpstid på kampanjekortene

3. Kampanjekort-eksempler En kunde velger å kjøpe et produkt av kjeden. Valget av leverandør er helt tilfeldig, kjeden er heldige Kunden får et kampanjekort på 20% av kjøpe-summen, ikke et kontant avslag i kassen Kunden skal senere handle et produkt som kjeden og flere av kjedens konkurrenter kan tilby. De velger denne kjeden fordi de har et kampanjekort med for eksempel 150 kroner i lommeboken,- Ved en vanlig rabatt ville kunden kanskje handlet hos en konkurrent

3. Kampanjekort Kunden får et kampanjekort istedenfor et kontant avslag i kassa Kundene betaler full pris, og rabatten leveres kunden via et kampanjekort Pengene/rabatten overføres kampanjekortkontoen til kjeden Kommer ikke kunden tilbake får de heller ingen rabatt For kunden er summen på kampanjekortet reelle penger hos kjeden, for kjeden er det varekostnaden som er utgiften Det betyr kjeden kan kjøre mye høyere rabatter via kampanjekort enn via kontante avslag i kassa 15% kontant avslag = rundt 45% avslag ved bruk av kampanjekort

3. Kampanjekort, Kontantstrømmen Butikk Kunden innbetaler beløpet (kr. 1.000 )for varen. Eks, 30 % rabatt. Kr. 700,- går inn på butikkens konto Kr. 300,- overføres automatisk til den sentrale kampanjekort-kontoen Kundens kampanjekort fylles opp med kr. 300,- Butikk Når et kampanjekort innløses overføres beløpet automatisk fra den sentrale kampanjekort-kontoen til den aktuelle butikken. Dette skjer daglig.

3. Bruk av kortbutikken til å få informasjon om kunder ved bruk av kampanjekort Kunden aktiverer kortet på kjedens nettsider: ved å legge inn kortnummer og mobilnummer Kjeden får samtykke fra kampanjekortholder til å sende informasjon/reklame direkte til kundenes mobiler, mailadresser, postkasser, Kunden legger selv inn sine produktinteresser som han/henne helst vil ha informasjon om Alt lagrer seg i en kampanjedatabase

3. Kampanjekort Kortet lades i terminal, men kortet er inaktivt. Kunden selv må inn på nettsidene til kjeden og åpne kortet sitt Info om kunden blir automatisk utfylt. Kunden kan fylle inn hva de ønsker gode tilbud på/interesseområder Her henter man også samtykke Dersom målet er å bygge kundekartotek/kundeklubb og få kunder til butikk, så bruker kjeden penger først når disse kriteriene er oppfylt. NO CURE NO PAY

4. Databasen Får eget brukernavn og passord Alle gavekorttransaksjoner oppdateres daglig Alle kampanjekorttransaksjoner oppdateres daglig Alle transaksjoner i bonussystemet oppdateres daglig (innmelding av kundenes debet/og kredittkort)

4. Databasen Gavekort: Alle rapporter kan hentes ut, breakage, når og hvor kort er ladet og brukt Kampanjekort uten databygging, kun trafikk i butikk: Alle rapporter skiller seg ut fra gavekortene. Enkelt for marked å se hvor og når en kunde har vært hos kjeden med et kampanjekort. All gavekorthistorikk lagres Alle kampanjer med kampanjekort lagres Kan følge daglig utvikling på nåværende kampanje

4. Databasen, kampanjekort ved databygging Alle data lagrer seg i databasen Transaksjonsdata, når og hvor kortet er brukt, hentet fra FTP server hos Evry (vanlige gavekortrapport) Alle data som kundene selv har lagt inn i Arks online kortbutikk, Navn, mobil, mail, produktinteresser, samtykke Alle data fra Bisnode (kredittsjekk selskap) Bolig Aldersintervall Familiestruktur Kjønn Inntektsintervall Postnummer Kjøpekraft

4. Databasen, kampanjekort ved databygging Kan segmentere kundene/lage utvalg og sende SMS, mail direkte til kundene Snart kan det også sendes, post, push-meldinger, mobile kampanjekort direkte til segmenterte grupper Kan søke og lage rapporter på alle data Kan lage og lagre grafene i ulike filformater Ulike diagramtyper

4. Databasen (Gavekort og kampanjer) Hente og generere rapporter direkte på nettet, når man selv ønsker

Lojalitetsløsning er et samarbeidsprosjekt EVRY Self Service Lojalitetsløsning er et samarbeidsprosjekt Elektroniske Tjenester AS Løsningsleverandør innenfor forhåndsbetalte kort, tjenesteleverandør Point Norge AS Terminaler, PCI regelverk EVRY Norge AS Lojalitetsløsning, Apps Bisnode Kundedata/analyse

Hovedpunkter lojalitetsløsning EVRY Self Service Hovedpunkter lojalitetsløsning Lojalitet følger betalingsmiddel hos riktig Kjede(r) Kjede styrer verdi av lojalitet i rabatt-% av kjøpsbeløp Lojalitet omregnes til penger og legges inn i en prepaid reskontro Noen hovedpunkter: Kunden registrere seg selv og sine betalingskort i butikk, mobil eller WEB På kundens «MinSide» funksjonalitet på WEB og Mobil gis det oversikt over transaksjoner, saldo og mulighet for å aktivisere elektroniske bonussjekker Kjede kan kunne kommunisere via «MinSide» direkte til kunden, publisere innhold og gode tilbud, også posisjonsstyrt på mobil Enkel innrullering av kunder innsamlet via Kampanjekort eller kunder i eksisterende kundeklubber

Hovedfunksjoner Fase 1/pilot: Videreutvikling: EVRY Self Service Innmelding m/Facebook integrasjon Registrering/innhenting av kundedata og betalingsmiddel Oversikt opptjent bonus Oversikt transaksjoner Oversikt butikker Oversikt tilbud, posisjonsstyrt Deling på sosiale media Aktivere elektroniske bonussjekker Push varslinger Videreutvikling: Generelle forbedringer Integrasjon med kjedens hjemmeside på Facebook Flere varslinger og mer interaktivitet Kvitteringer Rabattkuponger, automatisk bruk Gamification løsninger Sjekk inn/ut løsninger koblet til Beacons, Cisco CMX WiFi eller NFC Andre kundebehov

4. Databasen ved Lojalitetssystemet Kunden registrerer egne kort, debetkort og kredittkort Alle transaksjoner lagrer seg i databasen, hver gang en bonuskunde er i butikk og handler Enkelt å registrere HVA den spesifikke kunden handler, da vanlige kort nå er registrert Kjøpemønsteret til den spesielle kunden kan kartlegges Dette åpner for en mye tettere dialog mellom kjeden og kjedens kunder Kunnskap gir høyere treff% ved markedsføring. Dette vil føre til at kjeden får flere kunder i butikk, mer fornøyde kunder, og at kjeden vil tjene mer penger

4. Bruk av kampanjekort til å bygge lojalitetskunder I tillegg til kortnummer og mobil, registrerer kunden inn egne kort for å få aktivert kjedens kampanjekort kjeden vil bli bedre kjent med kunden sine, og gir bort kampanjekort for å få bygd opp antallet lojalitetskunder Kampanjekort med datalagring bør brukes regelmessig for å oppgradere produktinteressene, for å få nye lojalitetskunder