Vi tilbyr kurs/støtte i matematikk og realfag i alle nivåer.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
NRT-sak 18/08 Oppfølging av NOKUTs evaluering av ingeniørutdanningen.
Advertisements

INFORMASJON OM FAGVALG TIL VG2
Loggekoffert Velkomen til presentasjon av forprosjektet vårt.
Leksjon 5 - mekanikk - s. 121– 142 Konstruksjoner satt sammen av leddforbindelser Kraft og motkraft F y G1 G2 x FR 
Leksjon 5 - mekanikk - s. 121– 142 Konstruksjoner satt sammen av leddforbindelser
Gratis digitale læremidler for videregående skole
Oppstart Hoveddel Avslutning Hver elev taster et 7-sifret tall. Det skal ha fire tall før komma og tre sifre etter komma og det skal ikke inneholde.
Byggevareindustriens høstmøte Shippingklubben, 29. november 2012 Jan Tore Sanner, 1. nestleder i Høyre.
Visma Enterprise introduksjonspresentasjon Hvordan bruke ny meny i Visma Enterprise HELHETLIG LØSNING FOR NORSKE VIRKSOMHETER Moderne og effektiv tjenesteproduksjon.
LØS OPP KONTORMUSKLENE.
Derivasjon Stigningen eller helningen til en kurve i x=x0 er stigningstallet til tangenten i x=x0 og er definert ved y1=f(x0+h) y0=f(x0) h x0+h x0 Dette.
Velkommen til KRL 103 -vårt kurs om Religionenes uttrykksformer.
Velkommen til informasjonsmøte om utveksling neste skoleår i auditoriet onsdag 26. februar kl For elever i Vg1 og foresatte.
Eksempel på oppgaveløsning
5. Organisasjoner, individer og grupper
MATEMATIKK Kunnskapsløftet og matematikkfaget. Gjeldende regler: -Alle må ha matematikk i minimum 2 år -P og T kurs (Praktisk og Teoretisk) -Helt ulike.
Kap 15 Mekaniske bølger.
Vektorfunksjoner og rombevegelse
Parameteriserte kurver
Typer av diff.lign. ODE Ordinære Endringer mht en enkelt variabel
Mekanikk – kap. 16 Bøyning av bjelker
Mekanikk - s.297–353 Bøyning av bjelker
Samarbeid fagskole høgskole
Nasjonsbygging og demokratisering (Del 3)
Ch 4 INTEGRASJON Integrasjon innebærer å finne alle funksjoner F som har f derivert. Disse funksjoner kalles antiderivert av f og formelen for de er det.
1: Fra p til O: O = p / q q = (1 - p) O = p / (p - 1) Hvis p = 0,4 O = 0,4 / (1 - 0,4) O = 0,4 / 0,6 O = 0,6667 SOS3003/JFRYE.
Formelmagi 27-1 Litt matematikk før vi går løs på superposisjon Sum og integrasjon: Når en sum har et stort antall ledd, kan det kan lønne seg å summere.
Visma Scenario/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Point Guard Guard Forward Point Guard 2,3 Guard 4Forward.
Å sammenligne veivalg (og velge det beste) og velge siktepunkt Etter at du har bestemt om det er 1, 2 eller 3 aktuelle veivalg, må du sammenligne dem kvantitativt.
Noen nyttige råd og tips – IK - Akvakultur
Grunner for å innføre skjønnlitteraturen i undervisningsprosessen.
Å sammenligne (finne og velge det beste) veivalg Eksempler fra tre sprintløyper, OCC 2011, Brevik (antatt relevant for sprint NM 2011) og Arendal (gammel.
Michael F. AtiyahIsadore M. Singer Om Atiyah-Singer Indeks-teoremet Professor John Rognes Universitetet i Oslo.
Velkommen til informasjonsmøte om utveksling neste skoleår i auditoriet onsdag 11. februar kl For elever i Vg1 og foresatte.
Maria Tindberg.
1. 2 ØYSTESE GYMNAS KUNNSKAPSLØFTET UTDANNINGSPROGRAM FOR STUDIESPESIALISERING.
Hvilke leger trenger samfunnet i fremtiden, og hva kan det bety for utdanningen av dem?
Miksing i smelte Smelte renner i et rør Uansett om det er laminær eller turbulent strømning er det en grenseflate der strømningshastigheten er nær 0 Ved.
Vakanser i metaller Vakanser i gitteret øker Gibbs fri energi:
Transformasjon N E.
Her følger en liten bildevandring hos BI Ålesund.
Sosialkonstruktivisme
# 49. (Sin T + Cos T)^2 + (Sint - Cos T)^2  (Sin T + Cos T)^2 + (Sint - Cos T)^2  (Sin T + Cos T) (Sin T + Cos T) + (Sint - Cos T) (Sint - Cos T)
Undervisningsopplegg laget av Johan Nygaard for Vitenfabrikken i Sandnes Induksjonsbevis.
Valg av programfag Hvordan gjøre dette i iSkole Foto: Kjell Hansen.
INFORMASJON OM FAGVALG TIL VG2 STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM SKOLE Å RET 2016/2017.
Mobbing Handler om gjentatt fysisk eller psykisk plaging, enten i form av åpne angrep eller utfrysing.
Velkommen til orienteringsmøte om fagvalg – Vg2 ST I kveld skal du få innsyn i ◦ Hvilke fag vi tilbyr ◦ Regler for valg.
Sykkel med firkanta hjul Undervisningsopplegg laget av Johan Nygaard for Vitenfabrikken i Sandnes.
Fysikk 1 eller Biologi 2 Realfaglig matematikk R1 Kjemi 1 Internasjonal engelsk eller historie og filosofi 1.
Tallet e Undervisningsopplegg laget av Lars Sund for Vitenfabrikken i Sandnes.
Ivar aasen. Ivar Andreas Aasen Født 5.august i 1813, i Sunnmøre. Død 23.september 1896 (83 år), i Christiania.
Kapittel 2 Produksjon og produkttilbud
VALGRETNINGER VG3 SKOLEÅRET
ILU 2/17: Inndeling i fagenheter – nivå 4 Prosess
Kasuistikker.
Driverdiagram for [sett inn navn på forbedringsarbeid]
Anbefalt løype klubbrennene 2011
4 forskjellige måter å løse 2-grad likning
Realfagskommune – ideer om nettverk fra Torbjørn Lund
7. kafli í Benson, 6. kafli í Fylgikveri
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
FAGVALG TIL VG2.
Søker logger på med pinkode fra mobil eller kodekort.
Søker logger på med pinkode fra mobil eller kodekort.
Søker logger på med pinkode fra mobil eller kodekort.
Vi sjekker ut oppfatningene våre av kjønnsbaserte valg innen realfag.
 = -2 sin = 0 cos = 1 tan = 0.
Dag G. Aasland Samarbeid om velferdsteknologi Agder 7. mars 2019
Utskrift av presentasjonen:

Vi tilbyr kurs/støtte i matematikk og realfag i alle nivåer.

Oppgave 1 a ) Løsning: y = 1 + t + sin t dy/dt = 1 + t + sin t dy = ( 1 + t + sin t) dt Innfører integrasjon både på venstre side og høyre side ∫ dy = ∫ ( 1 + t + sin t) dt ∫ dy = ∫ 1 dt + ∫ t dt + ∫ sin t dt y = t + t^²/2 + (- cos t ) y = t + t^²/2 - cos t + ct E R b) Løsning: y = e^x + x^3 dy/dx = e^x + x^3 dy = (e^x + x^3 )dx Innfører integrasjon både på venstre side og høyre side ∫ dy = ∫ e^x dx + ∫ x^3 dx y = e^x + x^4 /4 + c x E R c) Løsning: y = 1/x + 2/x² dy/dx = 1/x + 2/x² dy = ( 1/x + 2/x² )dx Innfører integrasjon både på venstre side og høyre side ∫ dy = ∫ ( 1/x + 2/x² )dx ∫ dy = ∫ 1/x dx + ∫ 2/x² dx y = ln |x| + 2∫ x^ -² dx y = ln |x| +( 2./-1) x^ -1 y = ln |x| – 2/x + cx > 0 eller x < 0

LØSNING:d)  ( 8 e^7x + 1/  x ) dx  ( 8 e^7x + 1/  x ) dx = 8  e^7x dx +  1/  x dx = 8  e^7x dx +  1/  x dx = 8 (e^7x)/7 +  x ^ - ½ dx = 8 (e^7x)/7 +  x ^ - ½ dx = 8 (e^7x)/7 + x^ ½/( ½) = 8 (e^7x)/7 + x^ ½/( ½) = 8 (e^7x)/7 + 2 x^½ = 8 (e^7x)/7 + 2 x^½ = 8(e^7x)/7 + 2  x + c = 8(e^7x)/7 + 2  x + c e) e)  cosh (2x) dx  cosh (2x) dx = sinh (2x )/ 2 + c ( Deriverte av kjernen er 2 og deles med 2 ) = sinh (2x )/ 2 + c ( Deriverte av kjernen er 2 og deles med 2 )