© 2010 IRM Markeds- og medieinvesteringer i ”kommunikasjon- og marketing i Norge” Magnus Anshelm, IRM.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fakta om fagblader for bruk i annonsesalg •Utarbeidet for: Medlemmene i Fagpresseforeningen •Utarbeidet av: Synovate Project #:88505.
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Kvamskogen og verdiskapning for Kvam
Samhandlingsreformen Tove Karoline Knutsen 3. februar 2010.
Havreforedling på Bjørke. Havre sin andel av kornarealet i Norge % % % % % % % % 2010.
IKVO-konferanse, Stjørdal
Ditt Nye Shoppingsenter På Internett
Billedkunst og kunsthåndverk Prioriterte arbeidsområder og støtteordninger Kulturrådets ansvar og oppgaver • Kulturrådets hovedoppgave er å gi økonomisk.
Oppg. 1-2 Holiday Hotel, Squash Center –Avskrivinger og ansatte: $ –Flexibelt utstyr avskrivn. $ –Vedlikehold og strøm: $ –Vask: $
Copyright Mercell AS 1 Oslo,13. April 2007 Bergen,13. April 2007 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Energikonferansen Sør Grimstad
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Animasjoner i PowerPoint
LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR
Dyreparken på 300 sekunder.
REGIONRÅDET FOR FJELLREGIONEN FLYTTHIT - prosjektet i Fjellregionen Et regionalt samarbeid.
Futurum Bergen 26 November 2009 MyPack. Land:Antall pakker: NO SE DK Sum: *) *) inkl pakker til norske Posten, eks returer.
Frognmarkas Venner. Ønsker vi en kommune med innbyggere?  Vi mener at reguleringsplanen ikke belyser de samfunnsmessige konsekvenser  Dette gjelder.
11 Om Norsk Finansbarometeret 2011 • Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens.
Senter for overvåking og kontroll av smittsomme sykdommer i Kaliningrad fylke Helseavdelingen i fylkesadministrasjonen Prosjektet «Vaksinering av narkotika-
”Tilgjengelighet for alle”
BIOGASS – GÅRDSANLEGG LITE ELLER STORT ?
Prosjekt Nytt Operahus. 8. juni Foajé 2 Restaurant 3 Lillesal 4 Montasjehall 5 Malersal 6 Lasterampe 7 Lysgård 8.
Landskonferanse IKVO 2010 Bjørn Holden IMDi Analyse og tilskudd
Nordic Choice og Thon tar oss fremover
Frokostseminar Bjørn Ove Klubbenes Fredrikstad kommune
Forbud mot seddelinntak - erfaringer fra det norske spilleautomatmarkedet Marianne Hansen Stipendiat/psykolog SIRUS Stockholm, 25 november 2010 Spelmarknadsansvaret.
Steinkjer, Frosta, Levanger, Verdal, Stjørdal, Malvik og Trondheim, STFK, NTFK Det Digitale Trøndelag –II (DDT-II)
Enkel forklaring av hvordan bygge nettverk i euroSMART!
Kartkontroll: •Godkjente kart i år :10 kart – 74 km2 Årsplan (del 1)
Matendo Kreativ Ungdom (MKU)
Mer grunnleggende matte: Forberedelse til logistisk regresjon
Tildeling av busser for sightseeing. LOG530 Distribusjonsplanlegging 2 2 Busselskapet CityTourist i London har kjøpt 6 nye toetasjers turistbusser med.
Vi håper og tror det kommer 4-5
Statistikk – presentasjon av noen parametere Christen Ness, Oppland fylkeskommune.
Trøndelag som havbruksregion – hvordan utvikle næringen videre Jørund Larsen Regionsjef, FHL Midtnorsk Havbrukslag.
Hvordan utfordrer NoBio regjeringen i arbeidet med statsbudsjettet 2010? Årsmøte i Norsk Fjernvarme, Fredrikstad 28. mai 2009 Kari Asheim, NoBio.
Presentasjon av fjernvarmeprosjekter
ECampus FileSender/CloudStor/StorSend Jan Meijer 22 April 2010 eCampus arbeidsgruppemøte.
1 Kommunal selskapsstatistikk Kilde Brønnøysund, september 2009 Bedriftsstyret Marianne B. Skou.
Leikvang Hallprosjekt Presentasjon av tilbud på Leikvang Hallprosjekt Bergen Kommune, 29.september 2005.
Forbruksindikatorer detaljomsetning og varekonsum jan.00feb.00mar.00apr.00mai.00jun.00jul.00aug.00sep.00okt.00nov.00des.00jan.01feb.01mar.01apr.01mai.01jun.01jul.01aug.01.
Vestlandske bygg- og anleggsdag 2010 Torsdag 4. november 2010 Kjell Senneset, Prognosesenteret Full fart inn i fremtiden!? Går det sånn….. Eller sånn…..???
Rekruttering til Byggenæringen april BNLs måldokument for utdanningspolitikk Rekrutteringsbehovet er; –6600 elever i videregående skoles byggorienterte.
digitalt byggesaksarkiv
RÅVARESITUASJONEN FOR FISKEFÔRPRODUSENTENE – NYE MARINE RÅSTOFFKILDER
RADON BE – dagene 23. – 24. april 2003 Inger Vold Zapffe
Møte for bedriftskontaktene 30. april * Kort status * Veien videre: Finansiering og prioriteringer Agenda.
Sponsoravdelingen: Stig Larsen , Sponsorsjef tlf
Arne Jakobsson. Universitetsbiblioteket i Oslo, Bibliotek for medisin og helsefag Open Access Journals Arne Jakobsson Universitetsbiblioteket i Oslo Bibliotek.
Norsk akvarieforbunds oppdrettskampanje gjennom 25 år - en presentasjon av NAF oppdrettskampanjen gjennom 25 år, og resultater fra 2007.
LR-Akademi Grunnlag markedsføringsplan LR-Akademi LRs forretningsmodell.
LR-Akademi Lederbonus.
Tan a = 750 / 1000 a = 36,870 sin a = 0,6 cos a = 0,8.
Stortinget Regjering Domstoler Storting i andre land
lansert 7. des etter oppstartmøte i september. Samarbeidsprosjekt, Kommune, SJFF, Fjellstyrene.
2+2= 5 Felles markedsføring av sjøtransport Anne Kristin Hjukse, informasjonssjef Oslo Havn.
Kultur og natrubasert turisme ”Reisemål med Olavsarven som plattform”
Alstahaug kommune Statsbudsjettet Økonomi Skatt, rammetilskudd 2009; kr ,- Skatt, rammetilskudd 2009; kr ,- Skatt, rammetilskudd.
Sponsormarkedet 2009/2010 Sponsor- og Eventforeningen Torsdag 11. november 2010.
Trainee- og kontaktstipend i havbruksnæringa Hans Inge Algrøy Regionsjef FHL Havbruk.
1 Ledersamling SIVA 6. og 7. november 2013 Ordfører Bjørn Iversen.
Levanger kommune Rådmannen Presentasjon av foreløpig forslag – møte med FAU-ledere Økonomiplan , supplert noe med forslag til Statsbudsjett.
1 Mobile Marketing. 2 Nordmenn er verdensmestere i mobil Vi har alltid sendt mer SMS enn noen andre land Hver nordmann sendte i fjor 3 SMS hver dag Tenåringer.
Konvergens mellom IT, medier og telekommunikasjon: Konkurranse, eierskap og mediepolitiske utfordringer Fagretninger: Medievitenskap, samfunnsøkonomi Prosjektperiode:
Kontingenter og greenfee Rauma Golfklubb Kontingenter Medlem Senior Familiemedlem
Hønefoss Ringerike Rotary klubb
Hvordan er situasjonen i barnevernet i Sør-Trøndelag ?
28. april 2007 Tillitsmannskonferansen 2007 Utfordringer knyttet til medlemsøkning, inntekter og ”faste kostnader”
1 Nasjonale målsettinger ved bosetting og integrering av flyktninger Tromsø 11. mars 2004 Statssekretær Cathrin Bretzeg.
Utskrift av presentasjonen:

© 2010 IRM Markeds- og medieinvesteringer i ”kommunikasjon- og marketing i Norge” Magnus Anshelm, IRM

© 2010 IRM Dette er IRM Uavhengig og selvfinansiert Kontinuerlig kartlegge reklame- og mediemarkedet Norge og Sverige Etablert i 1984 I Norge siden 2004

© 2010 IRM Sponsormarkedet og de andre markeds-/mediekanalene – hvilken markedsandel har sponsing i den totale markedsmiksen?

© 2010 IRM Marknadskommunikation 2009 i Norge - Utfall: Fördelning av investerade nettopengar (%) miljoner

© 2010 IRM Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%) miljoner

© 2010 IRM For å bli synliggjort som den verdifulle markedskanalen den er – bør ikke også Event inn i den samme statistikken?

© 2010 IRM Spending – Sponsing og Event Marketing i Sverige , Index år 2000=100

© 2010 IRM Marknadskommunikation 2010 i Norge - Prognos: Fördelning av investerade nettopengar (%) ? miljoner

© 2010 IRM Förutom en naturliga plats i marknadsmixen ger detta också mycket PR. Låt oss titta på mediebevakningen när vi började i Sverige

© 2010 IRM janmarmajjulsepnovjanmarmajjulsepnovjanmarmajjulsepnov april 2005: IRM mäter Eventmarknadsföring kvartalsvis Antal artiklar innehållande ordet: Event, Event Marketing eller Eventmarknadsföring 2006: 4000 artiklar 2005: 2700 artiklar 2004: 1400 artiklar Källa: Meltwater News

© 2010 IRM Vi kan gjøre dette sammen!

© 2010 IRM