Brukerkurs Gudbrand Eggen

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Advertisements

Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Ørnulf Wiig Installasjon AS
Hvordan bruke Lions medlemsregister?
Bygg web på Opplæring Presentasjon Idium AS Bygg web på Opplæring.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Keyforce SMS Mobile Link
Endringer Generelt for TQM Enterprise
BraWeb Bestilling.
Endringer Generelt for TQM Enterprise
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
Fremgangsmåte for å oppdatere brikkenavn og antall i T-DOC for operasjonsavdelingene Trondheim, 8. juni 2010.
Hvordan melde seg på skyteaktiviteter 1.For å kunne melde deg på skyteaktiviteter må du være godkjent av avdelingen som aktiv skytter. Før dette må du.
Hvordan lager du en konto?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Bruke Nettverk for miljølære første gang. Hvem - hva - hvor •Deltaker - vanligvis en skole •Område - det geografiske stedet som er undersøkt •Aktivitet.
BRUKERVEILEDNING - AquaLog 05. MARS Brukerveiledning - AquaLog  Denne presentasjonen skal gi brukeren en innføring i bruken av vedlikeholdsprogrammet.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Styrevervregisteret FFF Bodø 26. mai 2010 Linda K. Storjord Formannskapssekretær.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
Forstandere i trossamfunn
Hvilke utfordringer møter kontrollforetak i markedet? Dagfinn Kalheim, adm. direktør.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Åpne prinsippskissen for å se sammenhengen i avviksbehandlingen. Som fellesbruker har du kun mulighet til å registrere (ikke behandle) avviksmeldinger.
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
Klikk Aktiver redigering i meldingsfeltet.
Zebra Use case modell av systemet Et løsningsforslag.
Hvordan oppstår problemer i ePhorte?
Unio Min side Oppdatering av e-post og mobil
Spillemiddelseminar 2011 – fallgruver i søknadene.
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Fra individuell kunnskap til kollektiv kvalitet
Effektivisering av ansettelsesprosessen
Søking Søknadsbehandling/ Veiledning Realkompetansevurdering/ Vurdering Realkompetansevurdering/ Vurdering Opplæringsbehov Tilpasset opplæring Dokumentasjon.
Informasjon til fylkes- og lokallag
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
Side 1 © Senter for statlig økonomistyring© Senter for statlig økonomistyring |Selvbetjening og arbeidsflyt Tillegg for ledere.
Basware Purchase Management
Hvordan kan foreldre bruke de vangligste funksjonene i Itslearning.com
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Problemstyring Problem Management
Microsoft CRM Visma Business
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
SuperOffice CRM UniMicro
Opplæring: Pålogging Prosedyre for logge på og av, låse og åpne PC’er DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore.
Online løpssøknad via ”Klubben Online” For O-sesongen 2006 skal alle orienteringsgrupper søke om sine arrangementer via elektronisk søknadsskjema i ”Klubben.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Registrering i Digipost steg for steg. Kort om Digipost  Digipost ble lansert i2011  Digipost er utviklet av Posten Norge som et sikkert digitalt alternativ.
Rutine: Godkjenning av dokumenter i ephorte To metoder for godkjenning: 1.Send til godkjenning til 1 person – enkel godkjenning 2. Send til godkjenning.
Prekvalifiseringskurs for Installatører Mars/April 2016 BYGGESTRØM.
Vedlegg C-1: Resultatskjema KPI El.medisinsk utstyr
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
IST Barnehage/SFO - Nyheter
Installatør oppretter ny melding!
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Office 356 kurs For både nybegynnere og erfarne. Håper alle finner noe å lære/bli inspirert av. Er beregnet for PC, ikke Mac. Et innføringskurs, dere kan.
Brukerveiledning for timeregistrering med DFØ-appen
Utgiftsrefusjoner Høgskolen i Østfold
Utskrift av presentasjonen:

Brukerkurs 15.10.2014 Gudbrand Eggen FG-kontroll Brukerkurs 15.10.2014 Gudbrand Eggen

Status på systemet I drift siden 6. januar All funksjonalitet på plass 1. september Varsler ble sendt for 1 år tilbake i tid (da Elsmart ble stengt ned) Nye servere i løpet av året = blir raskere Nå tregt når noen typer endringer gjøres Importert data fra Elsmart (Gjensidige) og Eika Si fra hvis dere finner feil

Hva som lagres Aktører Anlegg Dokumenter Relasjoner

Aktører Enhver aktør er enten en person eller et foretak Typer aktører Ansatte deler dokumenter og rettigheter Superbruker i foretaket kan registrere ansatte Person Må samtykke før registrering Kun personer kan logge inn på www.fgkontroll.no Typer aktører Kontrollforetak/kontrollør Kunde/kontaktperson Næringskunde = foretak (finnes i Brønnøysundregistrene) Personkunde = person Forsikringsselskap/ansatt Sertifiseringsorgan

Anlegg Påkrevd med gårds-, bruks- og kommunenummer Kontakt fgkontroll@fno.no for å endre hvis feil Anbefalt med bygningsnummer (unikt for alle bygninger i Norge) Søk på www.seeiendom.no Valgfri presisjon Kan være et anlegg per etasje per bygg på en adresse Kan være et eneste anlegg med beskrivelse a la «alle bygningene på gården» Tilstand Starter på rød Blir gul eller grønn ved kontroll avhengig av om det finnes avvik Blir grønn ved avvikslukking Kontrollintervall 1, 3 eller 5 år Blir rød når kontrollfristen utgår

Dokumenter Kontrollrapporter Avvikslukking Forespørsel om kontroll Må ha vedlegg Avvikslukking Kan ha vedlegg som dokumenterer at avvikene er lukket Forespørsel om kontroll Kan være synlig kun for kontrollforetak(ene) nevnt i dokumentet Kan være synlig for alle sertifiserte kontrollforetak Fliker Gjeldende = siste kontroll/avvikslukking/forespørsel Arkiv = tidligere kontroller Kladd = ikke offentliggjort Utfylt/utført Utfylt av = person som registrerer dokumentet i www.fgkontroll.no Utfylt dato = offentliggjort dato (settes automatisk ved offentliggjøring av dokumentet) Utført dato = da kontrollen ble utført

Relasjoner Varighet Aktør – aktør Aktør – anlegg Aktør – dokument Relasjoner opphører automatisk hvis til-dato er utfylt Aktør – aktør Kunde, kontaktperson, ansatt, superbruker, sertifisert, … Beskrivelse = kundenummer, sertifiseringsnummer Aktør – anlegg Eier, kontrollforetak og forsikringsselskap Beskrivelse = polisenummer Aktørene på et anlegg har like rettigheter til å redigere anlegget Aktør – dokument Kontrollforetak, kontrollør, eier, forsikringsselskap, utfyller av dokumentet Motta e-post ved offentliggjøring

E-postvarsler Varsel om neste kontroll Offentliggjøring av forespørsel 180, 120 og 60 dager før kontrollfrist hvis kontrollintervall er 3 eller 5 år 120 og 60 dager før hvis kontrollintervall er 1 år Sendes til Kontrollforetak (ikke til kontrollør – pass på e-postadresser) Eier (alternativt kontaktperson) hvis denne har e-postadresse Forsikringsansatt som la inn siste forespørsel Eier oppfordres til å logge inn Offentliggjøring av forespørsel Kan sende e-post til kontrollørene hvis forespørselen ikke er synlig for alle Mulighet for utsending av e-post til flere typer aktører kommer

Spørsmål til de fremmøtte Hvor mange har logget inn på www.fgkontroll.no? Hvor mange har fått sine data importert? Hvor mange har funnet feil eller har spørsmål angående importerte data? Hvor mange har registrert en aktør? Hvor mange har registrert et anlegg? Hvor mange har registrert et dokument?

Spørsmål fra de fremmøtte …

Demonstrasjon for kontrollører Bruker den fiktive kontrolløren «Severin Suveren» Opprette kunde med kontaktperson Opprette anlegg Gårds- bruks- og kommunenummer www.seeiendom.no Beskrivelse Flere bygg på anlegget Finne anlegg som andre har registrert Registrere kontroll på flere bygg/anlegg om gangen Superbruker kan registrere ansatte

Demonstrasjon for forsikringsansatte Logge inn som forsikringsansatt Opprette kunde Opprette kontaktperson for kunden Lage forespørsel på alle kundens anlegg Forespørsel som er synlig for alle kontrollører Forespørsel som bare er synlig for utvalgte kontrollører Superbruker kan registrere ansatte