Idrettsungdom Åse Strandbu Idrettshøgskolen
2 1.Endringer? 2. Hvem deltar? 3. Betyr trening noe annet i dag enn før? Seippel, Strandbu og Sletten (2011): Ungdom og trening. Endring over tid og sosiale skillelinjer
Figur 4.2: Medlemskap i idrettslag: 1992, 2002 og 2010 (Ung i Norge, 8.klasse tom 2 vgs)
Figur 4.5: Prosentandel av norsk ungdom som trener i idrettslag etter klassetrinn
Figur 4.8: Prosentandel av norsk ungdom som trener i idrettslag og på treningssenter etter klassetrinn, 1992 og 2010
Figur 5.3: Deltakelse i ulike former for trening etter kjønn og innvandrerbakgrunn.
Figur 4.11: Hvor ofte barn og unge trener «i det hele tatt» i 1992, 2002 og 2010
8 Grunner til å trene (Fra Ung i Oslo 2006)