Hvordan bruke Økonomilappen? Nina Skalleberg og Hilde E. Johansen
Samarbeid mellom Finans Norge og Forbrukerombudet: Mål: Inspirere unge til å skaffe seg kunnskap om personlig økonomi Grunnlag for dialog og opplæring Målgrupper: Ungdom/unge voksne Bankrådgivere Lærere Foreldre Veilederhefte Kunnskapstest Nettportal Facebook
Ta Økonomilappen!
Døråpner for dialog med yngre kunder!
Verktøy for rådgivning
Sparebanken Narvik
Sparebanken Sogn og Fjordane
Betalingsanmerkninger
Russefeiring! 2300 kr for gullparkas!
Samfunnsansvar på Facebook 2300 kr for gullparkas!
Hvem stoler forbrukerne på? 92 % 70 % 47 % Anbefalinger familie/venner Anbefalinger nett/mobil TV-reklame Opp 18% siden 2007 Opp 15% siden 2007 Ned 24% siden 2007 Så, bli delt og anbefalt av familie og venner!
Hvordan nå generasjon Y? Digitale eksperter – følg megatrendene! Alt er mobilt Youtube er størst Innholdspublisering Vær relevant! Budskap og storytelling: Skap ”OMG” og ”Need to know!”-følelse med tips og råd for hvordan leseren kan bli en bedre utgave av seg selv! Introduser nyttige verktøy slik at leseren kan oppnå sine nye mål Vis frem suksesshistoriene! 2300 kr for gullparkas! The Fox – 441 487 276 visninger på Youtube!
Fordelene med publisering i SoMe er mange, …ulempene er i stor grad de samme! Viral markedsføring er nøkkelen til suksess! Takk for oppmerksomheten!