Hvordan bruke Økonomilappen?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvor står vi Hva gjør vi Hvor går vi
Advertisements

Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Samiskopplæring i Nordland
Økonomilappen Rolf Mæhle, fagsjef i Finans Norge.
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Hvem skal bestemme?.
Inkludering i idrettslag Børre Rognlien 2. visepresident
Forbrukerombudets arbeid med markedsføring rettet mot barn og unge
Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
”Psykisk helse i skolen –Noe å snakke om -Noen å snakke med?"
Grafisk design Visuell kommunikasjon
«Er vi på nett? – Trosopplæring ut til konfirmantfamiliene » Stiftelsen Kirkens Familievern1.
12. Oppsummering.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
REKRUTTERING TIL SMIL GRUPPER
Unge & Rus eies og driftes av: KoRus-Nord Kompetansesenter rus, Nord-Norge Unge & Rus er utviklet i et samarbeid mellom KoRus-Nord Høgskolen i Bergen.
Barnets syvende leveår Trinn 9. Tema for trinnet  Lesing og leksevaner  Opplæring til ansvar  Fritid (skolemusikken)  Identitet  Bruk av tolk.
Biblioteket som læringsarena i et eBorgersamfunn
Velkommen DET ER MITT VALG Et utviklingsprogram for arbeid
Folkehøyskolene temabilag 17. februar Fakta En ny skreddersydd utgivelse dedikert de Norske Folkehøyskolene. Aftenposten temautgivelser skriver,
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
INNSTIKK FOLKEHØGSKOLENE
Utekontakten i Bergen kommune /UTE ETTER NYE MULIGHETER/
Unge gjengangere Et samarbeidstiltak mellom Oslo kommune og Oslo politidistrikt Soria Moria 14 oktober 2008 sammen lager vi et trygt Oslo.
Markedsarbeid i ungdomsmottaket
2 Internasjonal mobilitet i norsk høyere utdanning Margrete Søvik UMB,
UNGDOM OG ØKONOMI Finansnæringen dag 27. mars 2012 direktør Jan Digranes, FNO
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Fysisk aktivitet Bra for helsa!.
NULL TULL VÅRRULL UB .
RUS OG UNGDOM Jobbet på av: Sarem,Sander,Joakim,Johannes,
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
Stiftelsen Den Røykfri Generasjon Hva er formålet Hvorfor er dette viktig For hvem er det viktig Hva ønsker vi å gjøre.
NYE MULIGHETER MED ØKONOMILAPPEN Ann Håkonsen og Hilde E. Johansen.
Temakveld Nettvett og spill.
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Eldre med skadelige rusmiddelvaner
Informasjon til skolens ansatte om Skoleprogrammet VIP
Start lysbildefremvisning for å se veilederen
DNB og vårt samfunnsansvar
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
FINANSNÆRINGENS ARBEID MED Å FOREBYGGE ØKONOMISKE PROBLEMER Adm. dir. Idar Kreutzer Finans Norge Penger til Besvær, 30.oktober 2014.
Donald + NetCom Av Mira. Bakgrunn Barn er stadig yngre når de introduseres for teknologi – viktig med gode vaner Eget blad rettet mot barn i barnehage.
NFSP ‘s seminar Hamar Fra et behandlingsperspektiv
Digitale kommunikasjonsarenaer. Digital kommunikasjon Digital informasjon vil si informasjon som er lagret som tallkoder (0 og 1) Digitale medieplattformer.
Digital Historiefortelling Hva ønsker du å fortelle?
Jr.FIRST® LEGO® LEAGUE 2015 PRESENTATØR, DATO. Siden starten i 2000 har FIRST Scandinavia hatt som formål å gi barn og unge god lærings- og mestringsopplevelser.
UNGDOM OG ØKONOMI - ØKONOMILAPPEN Hilde E. Johansen
Høgskolen i Buskerud og Vestfold Studentundersøkelse 1.årsstudenter 2012 Høgskolen i Buskerud.
Johannes Læringssenter  Barnehage  Grunnskole barn/ungdom  Grunnskole voksne  Spesialundervisning  Norskopplæring  Introduksjonsprogram  Undervisning.
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015.
Bli med! Barn.
Velkommen til Åmot ungdomsskole
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Glommastien, Fredrikstad
Finans Norge 17.november Elisabeth Haug, Adm.dir SpareBank 1 Mobilbetaling/mCASH.
Hvilke plattformer bruker dere?
Velg selv er en film  med tilhørende  samtaleopplegg for tweens, aldersgruppen 9-13 år. Vi ønsker at samtaleopplegget skal skape refleksjon rundt rus-
Nord-Troms konferansen
UTKAST Prosjektøkonomistyring Felles for forvaltning av nye rapporter og håndtering av innspill til endringer EFP-prosjektet høsten 2013.
Kommunikasjon i helsetjenesten
Må vi virkelig ha all denne teknologien?
FORELDREKONTROLL Vet du hva dine barn surfer på, spiller eller bruker av app`r? Det er ikke lett å følge tempoet til egne barn og hva de blir utsatt for.
FRA OBSERVASJON TIL MOTIVASJON Hvordan endre foreldres mobilbruk
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan bruke Økonomilappen? Nina Skalleberg og Hilde E. Johansen

Samarbeid mellom Finans Norge og Forbrukerombudet: Mål: Inspirere unge til å skaffe seg kunnskap om personlig økonomi Grunnlag for dialog og opplæring Målgrupper: Ungdom/unge voksne Bankrådgivere Lærere Foreldre Veilederhefte Kunnskapstest Nettportal Facebook

Ta Økonomilappen!

Døråpner for dialog med yngre kunder!

Verktøy for rådgivning

Sparebanken Narvik

Sparebanken Sogn og Fjordane

Betalingsanmerkninger

Russefeiring! 2300 kr for gullparkas!

Samfunnsansvar på Facebook 2300 kr for gullparkas!

Hvem stoler forbrukerne på? 92 % 70 % 47 % Anbefalinger familie/venner Anbefalinger nett/mobil TV-reklame Opp 18% siden 2007 Opp 15% siden 2007 Ned 24% siden 2007 Så, bli delt og anbefalt av familie og venner!

Hvordan nå generasjon Y? Digitale eksperter – følg megatrendene! Alt er mobilt Youtube er størst Innholdspublisering Vær relevant! Budskap og storytelling: Skap ”OMG” og ”Need to know!”-følelse med tips og råd for hvordan leseren kan bli en bedre utgave av seg selv! Introduser nyttige verktøy slik at leseren kan oppnå sine nye mål Vis frem suksesshistoriene! 2300 kr for gullparkas! The Fox – 441 487 276 visninger på Youtube!

Fordelene med publisering i SoMe er mange, …ulempene er i stor grad de samme! Viral markedsføring er nøkkelen til suksess! Takk for oppmerksomheten!