Www.earthhour.org Presentasjon for Framtidens byers nettverkssamling WWF-Norge ved Ina Toften 21. november 2008.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Hva er migrasjon og hva gjør Røde Kors Ungdom?
Fra ord til liv Mars 2011.
Brukerveiledning for gruppeledere
Markedsutviklingen av norsk sjømat
Organ- isasjo- nen Wycliffe Bibeloversettere har som mål at alle folkeslag skal få Guds Ord på sitt eget språk. Bible Translators OBS: Man må trykke to.
Stavanger basket ønsker å inviterer alle klubbene i Region Vest (Sør) til årets All-Star kamp. Kampen spilles på ISS (International School in Stavanger)
Verifisering av utdanningsdokumenter fra Russland og 13 land i det tidligere Sovjetunionen NOKUT seksjon for utenlandsk utdanning høsten 2007 – våren 2008.
Globalisering: Mat, mennesker og sykdommer. Men mest om HIV
1 Vi har ikke et CO2 problem!. 2 Vi har et livsstilsproblem med et CO2 symptom!
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Sted, land Arrangement og dato Du reiser aldri alene Skal fortelle…
Organisasjoner for en grønnere fremtid !
Røde Kors Ungdom Tekst osv.
Student Exchange Programme
Rapport av markedsundersøkelse
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
Velg sjøveien - medieomtale og annonsering Informasjonssjef Anne Kristin Hjukse Oslo Havn KF.
Møre og Romsdal. 2 Ligger det et bedehus eller et kristelig forsamlingshus (ikke kirke) i nærheten av der du bor? (n=502) i prosent.
Fasteaksjonen Fra nord til sør kjemper mennesker mot tørke, flom og ekstreme værforhold. De som har minst rammes mest. Blir du med i kampen mot.
Introduksjon Tormod Fjeldberg Sjefskonsulent innen Service Management
Det du nå vil se er en nyhet som kommer til å få store følger for hele verden...
1 Hvem har plyndret Tanzania for gull, og hvor er det gjemt?
Miljørådgiver, Grønn Hverdag
Velkommen til julekonferanse
Ungdommens Bystyre 21 januar 2011 Erlend Jordal (Høyre)
Rotary Distriktssamling Langesund 29.mars 2008 Niels Jørgen Andersen.
Lys til verden 2009/2010  6 misjonsorganisasjoner sammen om felles prosjekt i Nidaros  I den mørke årstid, la oss tenne lys og være med og gjøre Jesus.
Fremtidens byer - Bergens plass i lavutslippssamfunnet
SARS epidemien Karin Nygård Avdeling for infeksjonsovervåking Divisjon for smittevern 6. mai 2003.
Brasil – Rio de Janeiro ”Rio de Janeiro er en av verdens mest berusende storbyer. Her bader og soler du deg midt i en by med flere millioner innbyggere,
Markedsføring og pressearbeid
IKEA for de mange mennesker
Kommuneplan for Drammen –”Bærekraft skal være et grunnleggende prinsipp når bysamfunnet utvikles. Fortsatt vekst i Drammen møter utfordringer.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Naturvernskolen: Energieffektive og oljefrie kommuner Tema på foredrag: Hvordan jobbe med energi- og klimasaker lokalt Tid: ca. 20 min For mer info om.
Beskrivelse av aktiviteten:
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
Sykehjemmet som flerkulturell arbeidsplass
Naturvern anno 2012 ny lov - nye verktøy - ny giv Velkommen til helgeseminar i Kristiansand mars Naturmangfoldloven – et brukerkurs Kartlegging.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Rotary lys langs kanalen. Hva skal til for å lykkes?
Framtidens byer Virksomhetsmøte Tone Skau Jonassen.
Framtidens byer Status og Handlingsprogrammet For Framtidens byer Formannskapet Tone Skau Jonassen.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
ETABLERING AV LOKALT SN-FORUM/GRUPPE. Tekna – Teknisk-naturvitenskapelig forening Mål for første møte Bli enig om: Å sammen ta initiativ til lokal SN-forum.
Prosessen ved forhandlinger og inngåelse av handelsavtaler
1 Klimaproblemet: Politiske utfordringer Tora Skodvin Presentasjon for FN-sambandet, Sundvollen, 20. november 2006.
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
Andreas Roos, Product Manager Nettby.no Nettby.no 1.Hva er nettby? 2.Hvordan bruke sosiale medier? 3.Case på Nettby.
Bjørn Overland Dialogen betydning i kvalitetsvurdering Nasjonal konferanse for kvalitetsvurdering Hafjell: 15 – 16 januar 2009.
Sars: epidemiologi, definisjon, overvåking Preben Aavitsland og Karin Nygård Avdeling for infeksjonsovervåking Divisjon for smittevern
1 Kirkens Nødhjelps Fasteaksjon Det er ikke rettferdig at over 1 milliard mennesker fortsatt lever i ekstrem fattigdom. Sammen kan vi bekjempe.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
Det du nå vil se er en nyhet som kommer til å få store følger for hele verden...
RETNINGSLINJER FOR PRESENTASJONEN Denne presentasjonen er tenkt brukt for å rekruttere nye medlemmer Hensikten med å lage en standardisert rekrutteringspresentasjon.
Litt informasjon til deg som skal holde foredraget: Dette foredraget holdes beste gjennom også å vise fasteaksjonsfilmen som følger med. Filmen finnes.
Elisabet Molander, prosjektleder Klimaløftet. Kort om Klimaløftet Lavutslippsutvalget Startet mars 2007 Regjeringens klimakampanje Miljøverndepartementet.
Den miste verdensdelen
Politisk påvirkning.
Presentasjon general- forsamling 3. juni 2010 Egil Friestad, CEO Lars Swerre, CFO.
World Climate: Hvordan forhandle fram en ny klimaavtale.
Ettårig grunnstudium Bachelor i miljø og naturressurser
ODD GUNNAR SKAGESTAD ÅRETS HENDELSER I RUSSLANDS UTENRIKSPOLITIKK Skedsmokorset Rotaryklubb 25. januar
ODD GUNNAR SKAGESTAD ÅRETS HENDELSER I RUSSLANDS UTENRIKSPOLITIKK Skedsmokorset Rotaryklubb 25. januar
Velkommen til Stavanger!
Cyber Lions I februar 2013 fikk jeg en mail fra vår generalsekretær der hun spurte om jeg kunne se på å lage ett konsept for “virtuelle klubber”, altså.
Verdier og visjon i nye Stavanger
Klimapraten 2019 Presentere deg selv og klimapraten2019.
Utskrift av presentasjonen:

Presentasjon for Framtidens byers nettverkssamling WWF-Norge ved Ina Toften 21. november 2008

Bli med på verdens største klima- kampanje! Registrer deg/bedriften etc. på Slukk lyset i en time lørdag 28. mars kl – hver lysbryter teller! Gjennom denne symbolske handlingen viser du ditt klimaengasjement

28. mars blir en merkedag i arbeidet mot klima- endringer: Målet er 1 milliard deltakere globalt og 1 million deltakere i Norge blir et skjebneår i kampen mot klimaendringer. Da møtes verdens politikere for å lage en global klima- avtale. Under Earth Hour skal vi vise at de har folket i ryggen: at vi vil ha en ansvarlig klimapolitikk! Hvorfor delta i Earth Hour?

Hvem er med oss så langt? 63 land totalt MD v/Erik Solheim og Klimaløftet Hovedsamarbeidspartner: IKEA Ja-byer så langt: Trondheim, Bergen, Stavanger, Sandnes og Oslo Grønn hverdag Avventer svar fra resten av Fremtidens byer (Porsgrunn og Sarpsborg har sagt nei) Mediepartner Kongefamilien LO (under behandling – svært positive signaler) Statkraft

Veien frem mot 28. mars Internasjonal/nasjonal lansering 10. desember: MD/FBs ja-byer en del av lanseringen Vi jobber med en rekke tiltak parallelt: Kontakt med flere byer og kommuner Store organisasjoner/bedrifter Skoler Kirken Idretten Hotellkjeder og restauranter Vi skal nå alle som kan trykke på en bryter!

En vinn-vinn situasjon Kommunene blir en del av verdens største klimakampanje Stor interesse for Earth Hour i offentligheten – medieeksponeringen i andre land har vært formidabel Muligheter for ordfører/byråd/kommunens talsperson å profilere byens miljø- og klimasatsning Eksponeringsmuligheter på med egen underside for kommunenwww.earthhour.no –Ex:

Hva kan kommunene gjøre? Oppfordre alle i kommunen om å slukke lyset Finn ut hvilke bygg/landemerker som kan være egnet for å slukke lyset, og selv slukke lyset Gjøre EH-planer og utfordringer til innbyggere og næringsliv kjent gjennom lokale medier Sette kampanjebanner i kommunens e-post til innbyggerne og på nettsiden Mobilisere lokale nettverk til å spre budskapet Lage kulturelle arrangementer og events

For mer info om Earth Hour Se wwf.no/earthhour – byer/kommuner kan laste ned informasjon Etter lansering 10. desember, se Ta kontakt med oss! E-post eller mobil

Husk at hver lysbryter teller! © WWF- AUS

… spre Earth Hour-budskapet! Gjør Earth Hour til en influensaepidemi Ola, slukk lyset! Ikke glem å si det til naboen og gutta på sykkellaget…

Australia Belgium Bolivia Brasil Canada Central America (Belize, Guatemala, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama) China Colombia Denmark Fiji Finland Greece The Netherlands Hong Kong SAR Hungary 63 deltakende land i 2009 India Indonesia Israel Kenya Latvia Malaysia Mexico New Zealand Norge Pakistan Papua New Guinea Philippines Poland Rumania Russia Serbia Singapore South Africa Spain Sweden Switzerland Thailand Turkey Ukraine United Arabs Emirate United Kingdom USA Venezuela Vietnam Zambia

39 % av Sydney-deltakerne hevdet at EH bidro til å endre vaner