Segmentering Valg af rette model. Segmentering  En analyse metode der beskriver en målgruppe ud fra værdier.  Disse er afgørende for en målgruppes interesse.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Plan for markedssatsing: <sett inn navn på markedssatsing>
Advertisements

Klubbutvikling NBBF Torunn Ytrehus 2012.
Mappen Hva er det? Hva gjør jeg?. Formelle krav • Ta utgangspunkt i et medievitenskapelig tema. – Kan være knyttet til innhold, produksjon, plattform,
IT-Ledelse , 4.februar Dagens: forts. “Dagens Situasjon” i Y-modellen
Kvart million husbesøk i grasrotvalgkampen Gjennomgang av kartverktøy og hjelpemidler – samt casepresentasjon fra Oslo.
ProduktRoadMap - Ready-for-Sale
Power BI for Office 365 – Selvbetjent BI
Bra mat kurs Lillehammer Bra mat kurs Erfaringer fra Modum kommune.
Figurer og tabeller fra bogen DEN UNDERSØGENDE LEDER - metoder til dataindsamling og dataanvendelse af Jørn Kjølseth Møller og Steen Hvid Samfundslitteratur.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
Ola Grøvdal 2010 Media 1 & Tema 2. Målgruppe 3. Valg av medium 4. Innhold 5. Utforming 6. Distribusjon Ola Grøvdal 2010.
Markedsføring kommunikasjon. Markedsføring  Markedsføring – muligheten og nødvendigheten til muligheten og nødvendigheten til suksess. suksess.
NLF Motorflyseksjonen Fagseminar 9-10 nov 2013 Risikoanalyse
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Harald Throne-Holst Forbruksvarer med CO 2 - merking Synspunkt fra forbruksforskningen Presentasjon for politisk ledelse i BLD, 14. januar 2008.
VELKOMMEN TIL NORDISK UTDANNINGSKONFERANSE – VVS
Min hobby Þorbjörg Arna.
Frokostmøte e2b gruppen
Utforming av felles prosesser og rutiner for digitalt skapt materiale - Ett dykk inn i prossesmodellen og dens rutiner KDRS Samling 11. juni 2013.
Utekontakten i Bergen kommune /UTE ETTER NYE MULIGHETER/
Fagartikkel – øvelse i fagskriving
Undersøkelse foretatt av Respons Analyse
Strategiske Valg Intern Analyse Ekstern analyse VALG AV HOVEDSTRATEGI
Segmentering Kapittel 8.
Godt innhold i avklaring
Gruppe 3 Henning, Andre, Mats, Per A. og Vegard 1/73.
Øystein Pedersen Dahlen
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Masterprofil Økonomisk analyse (ECO)
Bygg en by av pepperkaker.
Definere og velge hovedmål og delmål
SWOT-analyse.
Klassikerne møter det moderne
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
02 - Java datatyper Grundlæggende om datatyper og variable.
Arkitekturens inspirationskilder Lidt om tidlig arkitekturhistorie.
Navn på FIRMa eller produkt HER SNAKKER DERE LITT OM DERE SELV. PKT 1 I LISTEN.
Studieveilederens verktøykasse
Poul H. Munch Digital Signalbehandling
Er målene veldefinerede?
Andengradsfunktioner
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Vest-Agder fylkeskommune en drivkraft for utvikling Folkestyre – kompetanse - samarbeid.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Heltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Brukermedvirkning In 140 Forelesning. Historie Skandinaviske tradisjon Sosio-teknisk metode NJMF-prosjektet( ) –Dataavtalen LO-NAF(i dag NHO) –Arbeidsmiljøloven.
Gruppeundervisning /
En metode med to egenskaper og kontekster Dyktig Ærlig + + ÷ ÷ ? ? Vi trenger data, men hvordan samler vi dem? Unfreeze: Info Change: Aktivitet Refreeze:
MARKEDSANALYSE Målsetninger Segmentering av kunder Konkurrentanalyse
Boligmarkedet i Danmark 8. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Global outsourcing av IT
Segmentering og målgruppetenkning
Forretningsplan Oppbygging - Hensikt
Idèmyldring. Klarer du denne? Forsøk å binde sammen de ni punktene med fire rette streker uten å løfte blyanten fra papiret.
22. Eksempel på strategiplan Djurslands Bank A/S.
M&L2 Kap. 3 - ver.2 Utvidet situasjonsanalyse Oslo, sept 2010.
Teknologi og samfunn 1 Interessenter – hvem er interessenter til et prosjekt? Hvem er prosjekts primære kunde hva er formålet med prosjektet og hvem er.
Хяналт шалгалт, дүн шинжилгээний хэлтэс 2017 он
Prosesskartlegging - Tegne flytskjema
Maslows behovspyramide
SWOT-matrisen.
Boligmarkedet i Danmark
(Selskapsnavn) Markedsplan
Undersøkelsesprosessen
Selge et produkt eller en tjeneste
Oversikt som danner grunnlag for et felles målbilde på kompetansebehov
Boligmarkedet i Danmark
Utskrift av presentasjonen:

Segmentering Valg af rette model

Segmentering  En analyse metode der beskriver en målgruppe ud fra værdier.  Disse er afgørende for en målgruppes interesse mønstre og hermed købsmotiv  Det er således menneskets ”selvsyn” der er styrende for valg af produkter

Gallups kompas

Minerva modellen Fællesskabsorienteret Individorienteret

Conzoom   conzoom ® Klassifikation Danmark beskriver den danske befolkning i 8 grupper og 30 typer. Hvem er du selv?8 grupper og 30 typer   F.eks. A Boligejere med overskud

Andre modeller man kan bruge  SWOT Maslows behovspyramide

International Mosaic  strategies/brochures/Mosaic_Global_factsheet[1].pdf strategies/brochures/Mosaic_Global_factsheet[1].pdf strategies/brochures/Mosaic_Global_factsheet[1].pdf  To akser Velstand (høj / lav) By/ land

International segmentation