“Logisk set” opg. 2.1 Øvelse 2.1 i(dansker,jyde) a(spiller,dansker) Ergo: i(spiller,jyde) Dette er en ugyldig syllogisme i 1. figur. Ugyldigheden fremgår.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan legge til spillere i kamprapporten som ikke er registrert i klubben! - Tips til samarbeidslag i kretsen!
Advertisements

C ognitive A ffective T raining Peter 12 år: Sommersøndag •Forventningsfull til 7 •Denne helga er jeg på Strandbo. I går sa de voksne at vi skulle på stranda.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Pratola en by i Abruzzo mellem Rom og Adriaterhavet.
At arbejde med mapper Se her, sådan gør du Af Molly Larsen.
Norsk Bridgeforbund Grunnleggende info om Ruter Turneringsformer Simultanturnering.
En innføring i spillet: Dobbeltkrig – Grønn
En tilrettelegging av teksten på
Medlemsquiz Utdanningsforbundet Runde nr 4 – 1.Omgang.
Kultur, innovasjon - og humanistisk forskning Dekanus Kathrine Skretting, Det historisk-filosofiske fakultet, NTNU.
Vi ønsker å presentere Excel som verktøy.
Forelesning 5: Aristoteles’ Teoretiske Filosofi
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
”Sammenstød af mønstre”
Læring og utvikling Hvordan ønsker Steindal skole å legge til rette for elevaktivitet i matematikkundervisningen?
Eksempler: Pantemaskinen Airborne-systemet
IBK Fotballskole.  Første gang arrangert i 1995  Fre – søn i mnd.skifte mai – juni  Invitasjon til alle elever i 2. – 7.kl. på Krokstad og Stenseth.
Forelesning 5: Aristoteles’ Teoretiske Filosofi
UiO 2003 Universitetets senter for informasjonsteknologi (USIT) Side 1 Norsk LOM valg av LæringsRessursTyper.
Henriette Lungholt Formidling og metode – uge 41, efterår 08 Kvalitativ metode og interview.
09 – Arv og polymorfi i java
Andengradsfunktioner
Boligselskabsrapportering Afstemningsmodel. Copyright 2007 exacto. All rights reserved. Proprietary and Confidential. AFSTEMNINGSMODEL - MENU Afstemningsmodellen.
Bjørnegård skole Nettplakaten. Bjørnegård skole 1. PASSORD Gi aldri passord til venner eller andre. Det er helt privat og bare ditt. Bruk kodelås på pc,
Indledende Datalogi /kelk 1 Need to know Løkker Klasser, instanser og Objekter Hvorfor objektorientering? Scope – hvor erklæres en variabel? ”Access Modifiers”
Filer 1. Hvad er filer kataloger ? 2. Formål ? 3. Navngivning ? 4. Indre struktur ? 5. Katalogstruktur ? 6. Ydre attributter ? 7. Brug ? xxxxxx Kataloger.
Arrangørmøte Agenda: Arrangørens plikter –Skal følges. Gjennomføring –Oppbygging av en god treningsøkt –Smålagsspill –Unngå kø –Differensiering.
Figur 1: Grunnleggende utsagnstyper i to akser
Introduksjonsforelesning
1 Kontakt på lærestedet 8. 2 Kontakt på lærerstedet.
Student som produsent Jo mer de produserer - jo mer lærer de! – Økt 2
Identitet og meningsskaping i ungdomskulturen Ved førsteamanuensis, dr. polit. Willy Aagre.
Oppstartsoppgave 2 : 0,5 Diskuter med læringspartneren din (Den som sitter ved siden av deg). Hvordan kan du forklare/vise/konkretisere denne oppgaven.
Ny læreplan for grunnskolen Kunnskapsløftet  Bygger på L97  Generell del lik  Læringsplakaten.
Revidert læreplan – revisjon av lærebøker. Revisjon av læreplanen Ny plan HF1: H-16; HF2: H-17 ”For omfattende og kompleks” Statsråd Røe Isaksen: Mer.
Cyklister undtaget signal ved undertavle i T-kryds - En før- og efterundersøgelse af konflikter mellem bløde trafikanter Morten Lind Jensen Kandidatspeciale,
KONGSVINGER KOMMUNE.
Konkurrere i bridge på like vilkår
Kapitel 7 Likvide beholdninger.
Kreativitet Opplæring
Retorikk.
Kontakt på lærerstedet
Prosjekttittel Ditt navn | Lærerens navn | Skolen din
Norsk Bridgeforbund Grunnleggende info om Ruter Turneringsformer Simultanturnering.
Treningen. Ull/Kisa Yngres..
G-14 Hospitering og lån av spillere sesongen 2017
BØK711 Bedriftsøkonomisk analyse
Påmelding gjøres via deltager.no
Trenerforum # Mandag 25. april. Kl Tema:
Technical and Spare Parts Information
Kapittel 10 Atferdsøkonomi
Sammenlign funnet i meteoritten med celler.
PrEsentasjon.
Hvordan bestille? Se baksiden
Velkommen til PowerPoint
DANA CUP 2018 SØNDAG 22. – LØRDAG 28. JULI
Informasjonssikkerhet
En god skole for alle elever
Bevis i matematikk- undervisningen
DANA CUP 2018 SØNDAG 22. – LØRDAG 28. JULI
Handle klær og skiutstyr– å like / ikke like
Har du lyst å spille basket ball?
Serious Privacy Game Workshop
Markedskommunikation © 2009, Academica
Praktisk bridge Spill 14.
Treschowsgate Borettslag Våtromsmodernisering 2016
Eric Jul PSE, Inst. for informatikk
Peter og ulven Sergei Prokofiev (1891 – 1953).
Svømming på Rjukanbadet resten av dagen
Svømming på Rjukanbadet
Utskrift av presentasjonen:

“Logisk set” opg. 2.1 Øvelse 2.1 i(dansker,jyde) a(spiller,dansker) Ergo: i(spiller,jyde) Dette er en ugyldig syllogisme i 1. figur. Ugyldigheden fremgår af følgende Venn-diagram, som gør præmisserne sande, men konklusionen falsk. DJ S

“Logisk set” opg. 2.2 Øvelse 2.2 a(spiller,dansker) a(dansker,skandinav) Ergo: i(skandinav,spiller) Dette er en syllogisme i 4. figur. I oldtiden og i middelalderen blev denne type syllogisme regnet for gyldig. Det er en bramantip. I moderne sammenhæng regnes syllogismen ikke for gyldig. Ugyldighed fremgår af føgende Venn- diagram, som gør præmisserne sande, men konklusionen falsk. Hertil bør bemærkes, at mængden af spillere (Sp) dermed bliver tom, hvilket man ikke ville have accepteret i oldtiden eller i middelalderen. DSk Sp

“Logisk set” opg. 2.3 Øvelse 2.3 a(spiller,dansker) e(dansker, svensker) Ergo: e(svensker,spiller) Dette er en gyldig syllogisme i 4. figur. Det er en camenes! Gyldigheden fremgår af følgende Venn-diagram, som viser det, der skal til for at gøre præmisserne sande. Det ses let, at dermed bliver konklusionen også sand. DSp Sv

“Logisk set” opg. 2.4 Øvelse 2.4 i(spiller,jyde) a(jyde,dansker) Ergo: o(dansker,spiller) Dette er en ugyldig syllogisme i 4. figur. Ugyldigheden fremgår af følgende Venn-diagram, som gør præmisserne sande, men konklusionen falsk. DJ S

“Logisk set” opg. 2.5 Øvelse 2.5 e(spiller,svensker) a(svensker,skandinav) Ergo: i(skandinav,spiller) Dette er en ugyldig syllogisme i 4. figur. Ugyldigheden fremgår af følgende Venn-diagram, som gør præmisserne sande, men konklusionen falsk. SkSp Sv

“Logisk set” opg. 2.6 Øvelse 2.6 e(spiller,svensker) i(svensker,rødhåret) Ergo:o(rødhåret,spiller) Dette er en gyldig syllogisme i 4. figur. Det er en fresison! Gyldigheden fremgår af følgende Venn-diagram, som viser det, der skal til for at gøre præmisserne sande. Det ses let, at dermed bliver konklusionen også sand. RSp Sv -+ -