Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
För demokrati i Norrköping
Advertisements

Vi har kjøpt en liten hytte på fjellet, og lurte på om du ville ta med deg familien eller noen venner og komme en tur i påsken for en liten påskepils med.
Felles vilje for felles mål Mål og krav fra initiativet for Stor-Oslo Nord Presselansering 10. oktober 2012.
Befolkningsundersøkelse – energimerking av boliger Juni 2011.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 26. april – 12. juni 2010
BILKØ TIL EVIG TID? Naturvernforbundet Eddie Westad Statens vegvesen.
Bymiljøavtaler Bård Norheim.
Sparebankforeningens årsmøte 2004 Pressekonferanse Adm. direktør Arne Hyttnes.
Mobilitetsplanlegging/ felteksperiment med Kunnskapsbyen Lillestrøm
Flaskehals eller døråpner ? Trond Helleland 13/1-2009
NÆRINGSAREALER/INFRASTRUKTUR Viktigheten av å se etablering av næringsarealer og planlegging av infrastruktur i sammenheng. Distriktssjef Johan Mjaaland.
Innhold Resultat fra holdningsundersøkelse om bomringen og Oslopakke PROSAM-rapport 120.
KDP E18-korridoren i Asker
Kan de - og vil de? Seniorers forutsetninger for læring Per Erik Solem NOVA Foredrag på seminar om etter- og videreutdanning for seniorer i arbeidslivet,
Kollektivtransportens finansieringsbehov: Er løsningen mer av det samme, eller finnes det mer effektive måter å finansiere kollektivtransporten på? Bård.
Resultatene av Spørreundersøkelsen i Langesund Rotaryklubb.
Vestfolds fortrinn Klima og natur, kulturhistorie Urbant Variert arbeidsmarked Kort vei til Oslo.
Noen valg er viktigere Arbeidslivet etter Stortingsvalget 2013.
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Bilkø til evig tid. Stavanger, 5
Sykkelundersøkelsen Stavanger kommune Formålet med undersøkelsen er å kartlegge holdning, adferd (handlinger, vaner) og intensjoner i forhold til.
Valgkampen RØDGRØNT 2009 Blå byer blir røde Oslo 31. mars 2009.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
Kontaktutvalget for Velforeninger i Oslo
Samferdsel Transportsektoren bidrar til at utslippene øker Veitrafikken står for 1/3 av Norges klimagassutslipp Veiutbygging ødelegger verdifull matjord.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
Innhold Innhold Side 1.
Gjennomgående kollektivfelt i Trondheim
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Trivselsundersøkelse - 08 Trivselsundersøkelse utført 8. desember leverte For alle utsagnene betyr score 1 at personen er totalt uenig og score.
Nasjonal transportplan Vilnius 9. april 2008.
Bærekraftig bompengeregime Erfaringer fra Oslopakke 3 Fylkesordfører Anette Solli.
Strategi for biltrafikkreduserende tiltak i Buskerudbyen
Storbyundersøkelse 2011 Næringslivets utfordringer.
Sentio Research Norge EØS Representativ undersøkelse 1000 respondenter Tatt opp oktober 2012 Oppdragsgivere:
SAMFERDSELSKONFERANSEN 2007 Geir Gjærde Reiselivssjef DESTINASJON GEIRANGERFJORD – TROLLSTIGEN AS.
20 minutter Fremtidens boligutvikling - effektive kollektive knutepunkter – vi må bo tettere og høyre? Petter Eiken 19 mars 2015 Bedre byrom der mennesker.
Nyttekostnadsanalyse: Kollektivtilbudet i storbyer Av Steinar Strøm, Universitetet i Torino.
Oddmund Sylta | 21. juni Bybanereisen – en god opplevelse for brukeren Direktør Oddmund Sylta, Skyss 21. juni 2010.
NTP og RTP – grensesnitt og samspill 8. august 2011 Fylkesordfører Nils Aage Jegstad, Akershus fylkeskommune Oslo kommune Byrådsavdelingene.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
E6 mellom Ulsberg og Melhus har mange trafikkulykker, samt at dårlig og varierende vegstandard gir dårlig trafikkflyt og fremkommelighet.
Ap Arbeiderpartiet mener at vi skal fortsette oljeboringen på en konsekvent måte, de vil ta i bruk ressursene vi har. De mener oljepengene skal gå til.
Klimavennlig areal- og transportutvikling i Buskerudbyen Bård Norheim.
Jernbanen som planinstrument En liten historie om Jærbanen og Vossebanen………… og litt til! Lars Chr Stendal Regional Strategidirektør sør og vest Jernbaneverket.
Kollektivtransport Hallgeir H. Langeland LO Kommune Rogaland 18. oktober 2009.
Våler - Kommunesammenslåing. Om undersøkelsen Undersøkelsen er gjennomført på telefon. Det er intervjuet 2200 personer i Glåmdalsregionen: 300 personer.
© Synovate Ltd. All rights reserved. The concepts and ideas submitted to you herein are the intellectual property of Synovate Ltd. They are strictly.
Administrerende direktør Jon H. Stordrange. NHO Transports holdning:  Aksepterer bompenger som virkemiddel for å finansiere en raskere og mer omfattende.
Økonomiske systemer En markedsøkonomi er en økonomi der bedriftene bestemmer hva de vil produsere, produksjonen selges til forbrukerne, og forbrukerne.
Planstrategier og scenarier for Østfolds utvikling Elin Tangen Skeide fylkesplansjef 1.
Nettkurset i samarbeid og medbestemmelse Dilemma: Ønske om endring av stillingskategori.
Mulig modell for framtidig finansiering av kollektivtrafikken Dialogmøte 29. mars 2012 Harald Horne fylkesrådmann.
Hva driver egentlig det offentlige med? Det offentlige utfører: Viktige fellesoppgaver (som politi og brannvesen) Omfattende regulering av økonomisk virksomhet.
Tilbudskonferanse Rv 23 Linnes - E18. Planområdet Rv. 23 binder sammen E6 i Akershus og E18 i Buskerud Hovedinnfartsåren mot Drammen fra Røyken og Hurum.
Valgadferd Alder: SV og RV overrep. blant unge Kjønn: kvinner til venstre – menn høyre Bosted: SP i distr. – Høyre i sentr. Yrke: offentlig ansatte til.
Undervisningsopplegg Perspektivmeldingen 2013
Nord-Odal kommune - Kommunesammenslåing.
Kongsvinger - Kommunesammenslåing.
Kollektivtrafikk, veiutbygging eller kaos
Presis, ofte og behagelig
Grue - Kommunesammenslåing.
Eidskog - Kommunesammenslåing.
Sør-Odal - Kommunesammenslåing.
Åsnes - Kommunesammenslåing.
Bilkø til evig tid? Debattmøte Naturvernforbundet 5. september 2011
Akershus fylkeskommune
En undersøkelse blant norske studenter Juni 2018
Kapittel 4 oppgave e. Sett inn riktig form av adjektivene.
– samling for sekretariat i bypakker, Hans Kringstad
Utskrift av presentasjonen:

Hvordan mener du fordelingen av pensjonsfondet ideelt sett burde vært?

Nær halvparten mener pensjonsfondet burde investert mer i norske veier og infrastruktur. 1 av 8 er enig i dagens investeringsprofil

Hva er din holdning til ekstra rushtidsavgift for regulering av trafikk?

Halvparten synes det er et dårlig tiltak med rushtidsavgifter for å regulere trafikken.. Flere enn 6 av 10 i aldersgruppen år er negative til rushtidsavgifter.

2 av 3 som stemmer Frp synes at dette er et dårlig tiltak. Bare 1 av 4 synes at det er godt tiltak å regulere trafikken med hjelp av rushtidsavgifter. De som er mest positive til rushtidsavgifter er de som stemmer SV. Med unntak av Venstre er øvrige partiers velgere negative. Hva er din holdning til ekstra rushtidsavgift for regulering av trafikk?

Hva er din holdning til bompengefinansiering av veiutbygging?

7 av 10 synes at staten skulle betalt veiutbygging gjennom inntekter den har fra bilbruk. Mer enn halvparten mener at spørsmålet om lokal bompengefinansiering bør avgjøres av lokale folkeavstemminger

Sør-Norge og Nord-Norge er der flest mener at staten skulle betalt veiutbygging. Oslo er mest positiv til bompenger. Den yngste aldersgruppen er mer positiv til bompenger enn det de eldre aldersgruppene er. De som kjører bil daglig er mer negative til bompengefinansiering enn de som ikke kjører bil. Oslo er den del av landet der flest mener at spørsmålet om bompengefinansiering ikke bør avgjøres av lokale folkeavstemminger Bare 1 av 4 synes at bompenger er en bra måte å finansiere nye veier på. Hva er din holdning til bompengefinansiering av veiutbygging?

4 av 10 mener i liten grad at avgifter fra bilbruk og bomringer bør brukes for å finansiere kollektiv transport. 1 av 3 mener i stor grad at avgifter fra bilbruk og bomringer bør brukes for å finansiere kollektiv transport. Litt færre enn halvparten sier det er mest riktig å bygge felles vei for både buss og bil (kontra skinner) Litt færre enn 4 av 10 mener at utbygging av reserverte traseer for kollektivtrafikk på skinner er den beste løsningen på kollektivtrafikk-problemene. Kollektivutbygging?

Hva syns du er mest riktig å gjøre med jernbanen?

Litt flere enn 4 av 10 mener det er mest riktig å prioritere hastighet, frekvens og tilbud på dagens jernbanenett foran å prioritere ny høyhastighetsbane. De som stemmer RV (83%)og SV (59%) er de største til- hengerne av å heller prioritere dagens jernbanenett.

Hvordan bør en høyhastighetsbane prioriteres i forhold til moderne stamveier og motorveier mellom byene?

Selv gitt at man velger å satse på høyhastighetsbane, mener over halvparten at stamveier og motorveier mellom byene må prioriteres foran høyhastighetsbane

Nesten halvparten mener pensjonsfondet burde investert mer i vei og infrastruktur Over halvparten avviser rushtidsavgifter som trafikkregulering. 7 av 10 synes staten skulle betalt veiutbygging gjennom inntekter den har fra bilbruk, ikke bompenger. Mer enn halvparten bompengefinansiering bør avgjøres av lokale folkeavstemminger. 4 av 10 mener i liten grad at avgifter fra bilbruk og bomringer bør brukes for å finansiere kollektiv transport. For å løse kollektivtrafikkproblemene i de større byene mener nesten halvparten at det er mest riktig å bygge ut felles vei med fremkommelighet både for buss og bil. Færre enn 4 av 10 mener utbygging av reserverte traseer for skinner er den beste løsningen på kollektivtrafikk-problemene. Flere enn 4 av 10 mener vil prioritere hastighet, frekvens og tilbud på dagens jernbanenett foran høyhastighetsbane. Dersom man velger å satse på høyhastighetsbane mener likevel halvparten at stamveier og motorveier mellom byene er viktigere. Hovedfunn oppsummert