Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advertisements

I.
1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
Fra segment til individuell markedsføring Fra multikanal til Omnikanal
Sportsbransjen Sportsbransjen AS NORSPO AS  74 leverandører  Etablert for 20 år siden med mål om å stå sammen overfor en sterkere kjedestruktur.
Det norske øko-markedet
Emballasjedesign og Marinepack MARINEPACK seminar høst 2002 MarinePack - FOU-program for sjømatemballasje Strategisk analyse forts. Nettverksanalyse Forbrukerinformasjon.
Problem Solution Key Metrics Unfair advantage Problem for bruker: • Ting er for dyrt(for meg) • Jager tilbud • Får ikke info om når produkt er på tilbud.
Norge totalt Clean Drop salg i stk Kilde: AC Nielsen scanningtall stk.
Kundens kundelønnsomhet Espen Ellingsen Espen Ellingsen
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Velkommen til Butikkråd. Bakgrunn •Bakgrunnen for at Coop har valgt å opprette Butikkråd er for å bidra til å øke butikkens lokale konkurransekraft og.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
BEDRIFTSANALYSEN DELES I EN INTERN OG EN EKSTERN DEL
- Dette er en heksejakt på ekstremt flinke folk…
Sportsbransjen 2007.
Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
Bruk av SMS og bruk/interesse for Mobilbank Bruk av SMS og mobilbank Interesse for mobilbank 15 Dagligbankundersøkelsen 2011 >
Forretningsidé Vil du være med på den nyeste moten og gjerne før de andre, så er Blend og BlendShe stedet for deg. Her finner du unike og moteriktige.
Sportsbransjen 2007.
Hvert år arrangeres bryllup i Norge.. «Vi har en liste hos Christinania glassmagasin og hele ønskelista på wordpress-bloggen vår. Så gir folk bare.
Presentasjon av RISA Eier Bjarne Risa.
Tjenestepensjonsordningene i privat sektor Status og utviklingstrekk Pensjonsforum 05/09-08 Geir Veland.
Hva betyr Festspillene for Harstad?
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
BU 2000.
Butikken som sosial arena Værnes 30. – 31. august Line Tellemann, prosjektleder.
COOP EXTRA PORSGRUNN - NORGES MEST VOKSENDE DAGLIGVAREKJEDE -
NHD Torbjørn Digernes, Rektor Forskningsbasert nyskaping Torbjørn Digernes, Rektor.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Østlandsforskning - eastern norway research institute - lillehammer - norway Fritidsboligenes betydning for lokaløkonomien Birgitta Ericsson Fylkesdelplan.
Fiskeri- og havbruksnæringens betydning for Norge
Eiertyper/-skifter i norske bedrifter Eskil Le Bruyn Goldeng Senter for verdiskaping 30. mai 2001.
Forretningskonsept og forretningsplaner
1. Sammendrag Hva problemet er Hva ideen til løsning er
Gjøa En mulighet for oss 28. September 2006.
Kapittel 4 oppgave h Bind setningene riktig sammen og med logisk innhold.
Legemidler og helsetjeneste 2007 Legemiddelsalg i Norge de siste årene, 2006-kroner.
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Tall og fakta 2008 Legemidler og helsetjeneste Utarbeidet av Legemiddelindustriforeningen (LMI)
Poliomyelitt Klarer vi å utrydde sykdommen?. Historikk For en generasjon siden drepte eller invalidiserte sykdommen 1000 mennesker om dagen, de fleste.
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
Veien fra offentlig til sivil Roger Jenssen, Skifte Eiendom.
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
Sortimentutvidelse Arbeidskrav 3 HIOA Av Anne-Sophie, Kristine og Birthe ØKO.
Merkeordningen Fairtrade Max Havelaar
Bjørnar Allgot generalsekretær
Konkurransekraft på heimebane
100 høyfrekvente ord Trykk F5 for å starte, deretter klikker du på ønsket hastighet 2 sekunder 1 sekund Blink Randi Orten og Thomas Melby, Stenbråten skole.
Andvord Tybring-Gjedde ASA Jan Mærøe Forretningsutvikler e-Handel
2009 Regnskap og resultater
Moms på TG?? Hva skjer, og hva gjør KANDU og Hyperion med det?
"Verdier fra havet - Norges framtid"
FORNY – status og veien videre Mads A. Skjelstad Rådgiver
Gruppeøving 21.januar Agenda Hva er en FRUST og hva skal vi med den? Hjemmeoppgaver –Finn en FRUST, finn en løsning –Utfør en markedsundersøkelse.
Delårsresultat 1. Kvartal 2003 Onsdag 15.mai 2003 Hotel Continental.
Idèmyldring. Klarer du denne? Forsøk å binde sammen de ni punktene med fire rette streker uten å løfte blyanten fra papiret.
Hva er Fairtrade og hva er etisk handel? Helle Mjøs, Fairtrade Max Havelaar Magne Paulsrud, Initiativ for etisk handel Torsdag 28. august 2008.
COOP OPPDAL Ca medlemmer (eiere) 50 Butikker Ca 440 ansatte Ca 750 mill i brutto omsetning Ca kvm gulv Virksomhet i 9 kommuner/2 fylker.
Allsidige Nord AS fra ide til bedrift.
Kjøpmannens perspektiv på lokale nisjematprodukter
Velkommen til pressekonferanse hos
Sørlandets Maritime Park & Akvarium
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Står kolonialen igjen på perrongen?
Linda Martin Viseadministrerende direktør Salg
Intro: Det finansielle systemet
Linda Martin Viseadministrerende direktør Salg
Opplev Sulis! Introduksjon: Her for å snakket om et prosjekt vi har på reiselivsnæringen her i Fauske kommune – Opplev Sulis., der jeg er prosjektleder.
Utskrift av presentasjonen:

Coop Marked butikkråd - Godt vi har hverandre Alf Grødal ønsker velkommen til Medlemsmøtet i Coop Marked Det er satt av begrenset tid, derfor leses ikke saker opp som er sendt ut på forhånd, kun vedtakene leses. Det er 133 samvirkelag i Coop Marked, alle disse har talerett, forslagsrett og stemmerett, i henhold til de nye reglene som ble etablert i 2005. Opptelling av stemmer, antall til stede, antall fullmakter totalt antall stemmer – se eget ark fra Ove J. Strømstad ved møtestart. - Godt vi har hverandre

VISJON: Norges best likte nærbutikkskjede ! Vi snakket tidligere om Norges Hyggeligste dagligvarekjede. Vi har egentlig ikke endret på dette – men vi har foreslått noe det går an å måle…. Vi sier det samme men bruker andre ord. AC Nielsen Totalpreferanse innen handleavstand AC Nielsen Totalpreferanse innen handleavstand

FORRETNINGSIDÈ Forretningsideen er også den samme som tidligere og jeg kommer fortsatt til å nevne denne på alle møter fremover også. Dette er liksom grunnstenen i Coop Marked – og grunnlaget for videre drift og eksistens: Jeg leser: Handel i Coop Marked skal føles som noe mer enn bare et basis kjøpbehov av dagligvare Handel i Coop Marked skal føles som noe mer enn bare et basis kjøpbehov av dagligvarer

Omsetningsutvikling 2002-2006 I 2006 klarte endelig Coop Marked å klatre over 4 milliarder i omsetning, noe vi er svært godt fornøyd med. For 2007 er det grunn til å forvente at økningen blir enda større, noe jeg kommer tilbake til når jeg snakker litt om Nye Coop Marked

Butikkporteføljen: 385 butikker 10,575 millioner i gjennomsnittsomsetning 148 butikker over 10 millioner kroner i omsetning 237 butikker under 10 millioner kroner i omsetning 101 butikker under 6 millioner kroner i omsetning Dette bildet viser ganske klart at når Coop Marked legger sine strategier – så er det mange faktorer vi må ta hensyn til Nøkkeltallene kommer jeg tilbake til. Det er klart at det er en utfordring å ha over hundre butikker under 6 millioner i omsetning. I den sammenheng er det viktig at Coop ikke skal være et selskap som utøver ”aktiv dødshjelp” – noe som ville gi svært negativ presseomtale for hele Coop som merkenavn. Det ville gå i mot det vi står for og ikke minst grunnideen om at vi er medlemseid. Allikevel er det viktig å påpeke at når styret og kjedeadministrasjonen legger sine strategier må ikke disse butikkene være premissgiverne heller – Coop Marked må også se fremover og ta inn over seg det konkurransebildet som utvikler seg og som i praksis sier at det er færre og færre butikker UTEN reell konkurranse. Dette punktet kommer jeg tilbake under prisstrategi for Coop Marked fremover.