Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Ta med Jordball Isopormåne Liten jordball Solomkrets Solsystemskalafil.
Litt mer om PRIMTALL.
Sparebankforeningens årsmøte 2008 Pressekonferanse 8.oktober Adm. direktør Arne Hyttnes.
Nordlandsbankens forventningsindikator for n æ ringslivet i Nordland 2009 Sp ø rreunders ø kelse gjennomf ø rt i november og desember 2008 blant 100 bedriftsledere.
Omsetning, prognoser og trender for lyd og bilde, multimedia, video, foto, mobiltelefon og PC 2011 Konsentrert versjon Februar
Stiftelsen Elektronikkbransjen. Program Utviklingen i elektronikkbransjen 2013: Adm. direktør Jan A. Røsholm og kommunikasjonssjef Marte Ottemo, Stiftelsen.
Velkommen som spiller i aksjespillet.
Aktiv I Oslo.no Nettstedet for folk i Oslo og Akershus.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. • Store husholdningsapparater øker mest, med hhv 11 prosent vekst i volum og 14 prosent i verdi. • Innbygging utgjør.
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
Prosjekt:Elektronikkbransjen – Julegaver 2013 Prosjektleder: Morten Island Rapport av markedsundersøkelse.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Kvinner og arbeidsliv Kick-off ”Kvinnebygg AS” 10. april 2007
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Evaluering Kurs i utdanningsprogram våren 2013 Karriereenhetene i Oslo 4-5. juni 2013.
Kapittel 14 Simulering.
Foreløpige tall pr Randi Sæther
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
© Synovate Gjennomført av Synovate 21.august 2008 Catibus uke 33 Norsk Fysioterapeutforbund.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Statens vegvesen Statens vegvesen Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Hjemmehjelp Hjemmehjelp Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skatteetaten Skatteetaten Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Politiet Politiet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Dialogkonferanse billettkontroll, samt vektertjenester for nattilbudet
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 3. kvartal 2013.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
Salgsutviklingen av kameramarkedet 2011 samt prognoser 2012 Oslo Plaza, 7. Februar 2012 Bjørn Mangset Styreformann Fotorådet.
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
Boligbyggs markedsleie- statistikk for Oslo - 4. kvartal 2007 Markedsleien i Oslo steg med 4,2 % fra 3. til 4. kvartal 2007 I hele 2007 steg markedsleien.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
Sparing eller forbruksvekst – Ja takk begge deler Lars E Haartveit, sjeføkonom i Virke.
Samdata 2012 Somatikk.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Har egenkapitalkravet hatt en effekt på boligmarkedet i Oslo?
Natur-og miljøbarometeret 2008 En undersøkelse utført av TNS Gallup Dette er det åttende Natur- og Miljøbarometeret Undersøkelsens fremste mål er å kartlegge.
Elektronikkbransjen – Fotorådet
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Hva sier tallene oss?.
Brukerundersøkelse gjennomført for Bergen kommune Foresattes tilfredshet med kommunens barnehager © TNS Gallup – Politikk & samfunn Avdelingsleder.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
Dagligbankundersøkelsen 2014
Næringslivets økonomibarometer Resultater for NHO Vestfold- 4. kvartal 2014.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Norges Turistbarometer Vintersesongen 2015 Prognose for norsk og utenlandsk ferie- og fritidstrafikk i Norge Norges Turistbarometer.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
1 2006: tredje år med høy vekst i norsk økonomi og ledigheten har kommet markert ned Framover –lavere vekst –enda litt lavere ledighet –noe høyere lønns-
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tracking av digitalradio-andel i Norge © TNS Tracking.
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi Ingen endring Totalmarked første halvår.
Prosentregning vol. 2.
Utviklingen av sushimarkedet i Norge 2016
Utskrift av presentasjonen:

Stiftelsen Elektronikkbransjen

I verdi +3,0 % Totalmarked første halvår

I volum -15 % Totalmarked første halvår

Store husholdningsapparater øker, med hhv 4 prosent vekst i volum og 1 prosent i verdi. Innbygging utgjør om lag 70 prosent av gruppen i volum og 81 prosent i verdi (samme periode i fjor var 74 og 72) Varmepumpe tørketrommel selger godt.

Litt motsatt av samme periode i fjor. Kjøkken øker, helseprodukter går ned. Etter nedgang i fjor, så er det nå økning i kaffe. 16 prosent i volum, 14 i verdi. Varme- og klimaprodukter avhengig av været (les temperaturen ute) Hovedtrend: Vi kjøper dyrere produkter

Vi kjøper stadig større TV-er ” er nå den nye folkestørrelsen! 46 prosent av LCD-skjermene er nå 44’’ eller større. 55’’ og større utgjør 16 prosent mot 8,8 i samme periode i 2012 Andelen plasma synker fortsatt. Kun 6 prosent av TV- omsetningen er plasma. Men vi kjøper færre TV-er, ned 21 prosent ifht fjoråret. Likevel – verdien er bare ned 10 prosent. Oled = 0, og 4K er fortsatt forsvinnende lite.

Kompakte systemkamera vokser med 11 prosent. Kompaktakamera ned hele 44 prosent, mens gjennomsnittspris per kamera øker med 11 prosent. Speilrefleks holder seg på høyt nivå, men viser en nedgang på 10 prosent. 51 prosent av de norske husholdninger sier de har et speilreflekskamera, opp frå 41 prosent i Det selges 12 prosent flere objektiver i 1H 2013 ifht samme periode i fjor. Actionkamera?

DAB-salget fortsetter å øke, opp 59%. Enda flere kjøper tilgang til digitale sendinger via internettradio. Salget av DVD-spillere faller kraftig, ned 34 prosent. Salget av BluRay går opp i forhold til fjoråret med 12 prosent. 30 prosent har 3D- støtte. HiFi-systemer øker med 18 prosent så langt i år.

Salget av mobiler fortsatt høyt, opp 9 prosent. 86 prosent av de solgte mobilene er nå smarttelefoner, mot 80 prosent i samme periode i fjor. 46 prosent av barn mellom 3 og 11 år har egen mobil, og 60 prosent av disse har en smarttelefon. (Kilde: TNS Gallup). Nettbrett: økning på 213 prosent ifht samme periode i fjor. Apple ikke med. Estimat på totalsalget av nettbrett (inkl. Apple) i første halvår: prosent av norske barn mellom 3 og 11 år har eget nettbrett, mens 52 prosent har tilgang på ett. (Kilde: TNS Gallup)

Hvitevarer vokser fortsatt Antall solgte TV-er synker, men vi kjøper større, dyrere og mer avanserte apparater Økning i kaffe og kjøkkenutstyr, litt nedgang i personlig pleie. Kompakt systemkamera er populært Fortsatt økning av andelen smarttelefoner Høy omsetning av nettbrett. DAB/Nettradio øker.

Stiftelsen Elektronikkbransjen Se for presentasjoner og tall.