RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal 25.11.2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Fremtidens IKT-løsninger i plan og byggeprosessen en demonstrasjon.
Litt mer om PRIMTALL.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Grafisk design Visuell kommunikasjon
BankID i Vital Forsikring ASA
Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april Ny nettløsning En orientering om hva vi lanserer 3. mai Dokumentasjon til telefonmøte fredag 23. april.
• De første månedene: – lesere • Fra november 2012: fra besøk pr måned.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Det er ikke lenger størrelsen det kommer an på!
Betaling i alle kanaler: kundecase Elkjøp Nordic
Google Confidential and Proprietary 1 1 Hva kan Google fortelle deg om kundene dine? Siri G. Børsum Industry Leader Google Norway Hva kan Google fortelle.
12. Oppsummering.
Trafikk til butikk som handler mer og kommer tilbake …
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
«Åpne din munn for dem som er tause, tal saken for dem som holder på å gå til grunne» Salomos ordspråk 31:8.
IBM Global Services JavaOne 2007 Ole André Scheie IBM GBS.
mai Havneforeningens Lederprogram Barcelona Foto: Joachim S. Müller.
Nye hotell i Nord Norge Thon Hotel Hammerfest Thon Hotel Kirkenes
American Express – Ny medlemsfordel i YS
Smidighet vs ansvarsprosjekt Software 2012 Johannes Brodwall, Sjefsarkitekt Steria
”Tilgjengelighet for alle”
Forretningsideer & Markedsanalyser
Ole Petter Sørensen Trainor as
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Innovate with Office Online Information & creation
BookNorway – adm. dir. Roy Jacobsen, BookNorway
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
Prosjekt 45e - WebConcret
Revisjon Enklere i bruk Bedre redigeringsmuligheter. Tilpassing til egne behov Ståstedsanalysen sammen med resten av verktøyene i Skoleporten utgjør et.
Utdelbart resultat og kapitalvedlikehold *)
Når ble pragmatisk slukt av Smidig ? Joachim Haagen Skeie, Smidig 2011.
Fra strategi til prosjekt – og prosjekt til innovasjon
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
UL stølen og dansebutikken swing it I samarbeid med first hotel marin.
1 Teleøkonomi Infomøte 3.komtek, Harald Øverby, ITEM.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Behov Figur 4 Behov.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
Bergen, 27. Juni 2006 Oslo, 28. Juni 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Åpne en luke hver dag og få en gave
*BEST Coaching Strategi – Organisasjonsutvikling – Executive Search - Coaching 1.
Håndholdte terminaler og utnyttelse av mobil teknologi Nils Petter Johnsen Product Market Manager Telenor Norge.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Heidi Sørensen, statssekretær FNHs årskonferanse 31. mars 2009 Foto: Marianne Gjørv Forsikringsbransjens rolle i klimaarbeidet.
Engelsk mal: Startside The Ageing Society – current situation, challenges and opportunities Steinar Barstad Warszawa 25th November 2014 Specialist Director.
Thon Hotel Backlund, Levanger
Tidsregistrering v/HiST DATAGRUNNLAG: Evaluering av HiST; en spørreskjemaundersøkelse blant Forskerforbundets medlemmer høsten 2009 v/HiST.
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
Telenors satsing på fri programvare Paul Skrede - GoOpen 2009.
HARSTAD KOMMUNE Bergseng Skole 1 Nasjonal Erfaringskonferanse - BMS.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
# Mobilitet Morten Torp Avis Budget Group Norway Sales & Marketing Director Ruters strategi­dokument M2016 tar steget fra kollektiv­trafikkstrategi til.
Thon Hotels Mobil Strategi Thon Hotels  Del av Olav Thon Gruppen  3. største hotellkjede i Norge  Omsetning 2011: NOK 2,1 mld  Nettsider.
Radio listening in Norway
Viktoria Stensrud / Nasjonalparken Næringshage
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Står kolonialen igjen på perrongen?
Når virker 1:1 kommunikasjon? Miriam Gade Nicolaisen
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Slide 2:. Forretningsmodellen forklart på engelsk og norsk
Utskrift av presentasjonen:

RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal

RM - Online 2 Thon Hotels  Norges 3. største hotellkjede  62 hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland  Markedsleder i Oslo (15 hoteller)  Del av Olav Thon Gruppen

RM - Online 3 Hva påvirker gjesters valg av hotell…?

RM - Online 4 ”Social Media have changed how customers plan and purchase travel” ”Mobile Web is expected to surpass the traditional Web within the next 5 years” ”It’s the promise of “immediate, anywhere and anytime” ”The two major non-transactional web sites Kayak.com and TripAdvisor.com have an impact on the conversion rates of shoppers who visit them” Trender…

RM - Online 5 Hotel Bookings by Channel eTRAK benchmark report - > Key point for Hoteliers: Continue to Focus on the Direct Online Channel 1999: Less than 3% of travel reservations in the U.S. were booked online 2009: over 55% of all travel reservations in the U.S. will be online (45% of all hotel reservations)

RM - Online 6 Hensikten med en.no/.com/.be  Søke info  Sammenligne tilbud  Booke  Optimalisere omsetning

RM - Online 7 >>> Booking

RM - Online 8 >>> Hotellinformasjon

RM - Online 9 >>> Prissammenligning

RM - Online 10 Betingelser for pris…

RM - Online 11 Betingelser og pris vs. bolengde…

RM - Online 12 Oppsalg og mersalg  Øke verdien per booking  Fullautomatisk forhåndsbetaling  Bevisstgjøre at vi har mer enn en seng å selge  Gjøre alle produkter bookbare  Benytte web, og mobil

RM - Online 13 Vår målsetting… >>> 50% av Thon Hotels bookinger skal bli gjort på egen hjemmeside innen 2012!

RM - Online 14 Forutsetning  Del av RM strategi > Fokus i hele organisasjonen > Distribusjonsbetingelser > Gjøre offline- om til online kunder > Tilgjengeliggjøre alle produkter > Mobile nettløsninger > SEM og SEO  Vilje til testing av muligheter fortløpende

RM - Online 15 Strategi…  skal være preferert bookingkanal > Laveste pris & beste tilbud på egne nettsider > Rate Parity & Distribution control > Bevisst bruk av ulike betingelser > 3rd Pty sites er komplementerende ikke konkurrerende  All kommunikasjon henviser til nettsidene > Styrke merkevaren Thon Hotels

RM - Online 16 Noen flere virkemidler…  SEO & SEM > Synlighet i søkemotorer kritisk > Står for + 40% av online booking hos TH > Kontinuerlig optimalisering av innhold, tekst & tilbud > Måler ROI på alle kanaler/ annonser – betalt/ ikke betalte Optimalisere omsetningen til Thon Hotels

RM - Online 17 Forretningskritisk for vår målsetting >>> lansere nye hjemmesider

RM - Online 18 OUT OF DATE

RM - Online 19

RM - Online 20 OUT OF DATE

RM - Online 21

RM - Online 22 OUT OF DATE

RM - Online 23

RM - Online 24 Suksessfaktor… >>> Prioritering av det som er viktig og gir ROI

RM - Online 25

Takk for meg!