RM – Online Thon Hotels Director of Revenue Management - Jorunn Svidal
RM - Online 2 Thon Hotels Norges 3. største hotellkjede 62 hoteller i Norge, Sverige, Belgia og Nederland Markedsleder i Oslo (15 hoteller) Del av Olav Thon Gruppen
RM - Online 3 Hva påvirker gjesters valg av hotell…?
RM - Online 4 ”Social Media have changed how customers plan and purchase travel” ”Mobile Web is expected to surpass the traditional Web within the next 5 years” ”It’s the promise of “immediate, anywhere and anytime” ”The two major non-transactional web sites Kayak.com and TripAdvisor.com have an impact on the conversion rates of shoppers who visit them” Trender…
RM - Online 5 Hotel Bookings by Channel eTRAK benchmark report - > Key point for Hoteliers: Continue to Focus on the Direct Online Channel 1999: Less than 3% of travel reservations in the U.S. were booked online 2009: over 55% of all travel reservations in the U.S. will be online (45% of all hotel reservations)
RM - Online 6 Hensikten med en.no/.com/.be Søke info Sammenligne tilbud Booke Optimalisere omsetning
RM - Online 7 >>> Booking
RM - Online 8 >>> Hotellinformasjon
RM - Online 9 >>> Prissammenligning
RM - Online 10 Betingelser for pris…
RM - Online 11 Betingelser og pris vs. bolengde…
RM - Online 12 Oppsalg og mersalg Øke verdien per booking Fullautomatisk forhåndsbetaling Bevisstgjøre at vi har mer enn en seng å selge Gjøre alle produkter bookbare Benytte web, og mobil
RM - Online 13 Vår målsetting… >>> 50% av Thon Hotels bookinger skal bli gjort på egen hjemmeside innen 2012!
RM - Online 14 Forutsetning Del av RM strategi > Fokus i hele organisasjonen > Distribusjonsbetingelser > Gjøre offline- om til online kunder > Tilgjengeliggjøre alle produkter > Mobile nettløsninger > SEM og SEO Vilje til testing av muligheter fortløpende
RM - Online 15 Strategi… skal være preferert bookingkanal > Laveste pris & beste tilbud på egne nettsider > Rate Parity & Distribution control > Bevisst bruk av ulike betingelser > 3rd Pty sites er komplementerende ikke konkurrerende All kommunikasjon henviser til nettsidene > Styrke merkevaren Thon Hotels
RM - Online 16 Noen flere virkemidler… SEO & SEM > Synlighet i søkemotorer kritisk > Står for + 40% av online booking hos TH > Kontinuerlig optimalisering av innhold, tekst & tilbud > Måler ROI på alle kanaler/ annonser – betalt/ ikke betalte Optimalisere omsetningen til Thon Hotels
RM - Online 17 Forretningskritisk for vår målsetting >>> lansere nye hjemmesider
RM - Online 18 OUT OF DATE
RM - Online 19
RM - Online 20 OUT OF DATE
RM - Online 21
RM - Online 22 OUT OF DATE
RM - Online 23
RM - Online 24 Suksessfaktor… >>> Prioritering av det som er viktig og gir ROI
RM - Online 25
Takk for meg!