2A: profilering, ekstern presentasjon, markedføring Anne Lindebjerg, Hildegunn Helness, Edle Burgess, Christian Erbacher og Tone Merete Bruvik 13. September 2007
Kortsiktige mål Oppdatere informasjonen: nyheter, nye prosjekt, nye ansatte: frist høst Ansvar: Anne, Tone Merete, alle. Kartlegge behov for profileringsmatriell.
Langsiktige mål Ny infrastruktur på nettsidene. Man må regne med at infrastruktur må skiftes ut hvert 2 til 3 år (som maskiner). Navneskifte. Ansette egen informasjonsmedarbeider (lette arbeidet for direktøren).
Infrastruktur Må settes av midler til markedføring. Må koordineres med Unifob sentralt.
Profileringsmatriell En brosjyre om Aksis. Nyhetsark om Aksis: vi må ha en kundeliste. Brosjyre om de største prosjektene. Aksis og Lexin har "flagg", nye kan lages. Kjøpe grafiske tjenester av Bendik: logoer,. Alle prosjekt må ha budsjettpost for profilering. Ansvar: Anne.
Markedføringskanaler Forsette å bruke På Høyden Kontakt i BT, lage pressemeldinger, skrive kronikker. BTO, Bergen Næringsråd. Ansvar: ledelsen, prosjektlederne.
Presentasjonsarenaer Konferanser: hvilke? Messer: hvilke? Forskningsdagene og Faglig- dag. "Aksis-dagen"? Fagseminar? Faglig- pedagogisk dag.
Oppsummering Profesjonalisering: egen informasjonsmedarbeider! –Tekstforfatter –Nyheter, årsmelding, pressekontakt, rettleie prosjektlederne.