PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal 2003 21. august 2003.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Prissetting i norske bedrifter. Resultater fra en spørreundersøkelse
Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
1 NTNUs Multimediesenter 1.Integrasjon 2.Produksjon 3.Framtidsvisjon NTNUs Multimediesenter REN Medlemsmøte Trondheim 31. August 2005.
Etterprøving av Norges Banks anslag for 2008 av Bjørn E. Naug Figurer til artikkel i Penger og Kreditt 1/09.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Ti måter å ødelegge en CT-undersøkelse av halsen på
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk August 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Generalforsamling 25. april Året 2004: Generelt Tørrlastmarkedet var volatilt på et rekordhøyt nivå Sterk vekst i Kina Betydelig tilsig av nybygg.
1 REGNSKAP 1. HALVÅR 2000 PRESENTERT AV ADM.DIR. ARE SKINDLO 16. August 2000.
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 3. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
PAGE 1 - Presentasjon 1. halvår august 2002.
Folketrygdfondet Finanskomiteen 6. mars Program  Folketrygdfondets rolle og mandat  Aksjer og eierskap  Renter og obligasjonsmarkedet  Utfordringer.
1 Noen utfordringer for fagbevegelsen – særlig i instituttsektoren Espen Løken, Fafo Innledning for NTL Forskningsinstituttene 24. september 2008.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Resultat Q Pressekonferanse Bergen 5. mai 2004.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Copyright Mercell AS 1 Oslo,24. Oktober 2006 Bergen,25. Oktober 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Kitron ASA Resultatpresentasjon 2. kvartal Hovedpunkter 2. kvartal 2003 Reduserte kostnader styrker forventninger om lønnsomhet i andre halvår 2003.
Nasjonale prøver 5. trinn - utvikling Lesing Mestringsnivå 1 28,025,926,8 Mestringsnivå 2 47,146,746,9 Mestringsnivå 3 24,927,426,2.
Statsbudsjettet 2010 Noen kommentarer om Østfoldkommunenes situasjon Utviklingen i frie inntekter Videre arbeid med inntektssystemet Fordelingen av skjønnsmidlene.
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 4. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Norges Bank 1 Hovedstyremøte 30. juni Norges Bank 2 Anslag for BNP-vekst i 2005 hos Norges handelspartnere. Prosent Kilde: Norges Bank.
Figur 1. Langsiktige renter Prosent
1 Hvitfisk – hva skjer? Kolbjørn Giskeødegård SUROFI 9. mai 2008 Kolbjørn Giskeødegård.
Skriv om slik at setningene betyr omtrent det samme
11 IKT-baserte læremidler Arne Ketil Eidsvik Avd. for lærerutdanning.
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
Hands ASA Delårsrapport - 1. kvartal april, 2004 Arild Lund Adm. dir.
Kvartalsrapport per 3. kvartal 2004
Resultat 3. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 311,0 (+ 18,4 %) –Direktesalg MNOK 101,4 (+ 23,5 %) –Forhandlersalg MNOK 208,7 (+ 17,6.
Resultat 3. kvartal 2007.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 358,3 (+ 43,2 %) –Direktesalg MNOK 114,4 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 241,8 (+ 53,8.
Resultat 1. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 375,4 (+ 23,1 %) –Direktesalg MNOK 124,6 (+ 32,7 %) –Forhandlersalg MNOK 249,6 (+ 18,9.
Resultat 2. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 250 (+ 7,4 %) –Direktesalg MNOK 92,1 (+ 49,6 %) –Forhandlersalg MNOK 157,2 ( - 8,3 %)
Resultat 4. kvartal Høydepunkt fra Q Omsetning MNOK 446,0 (+ 21,7 %) –Direktesalg MNOK 141,2 (+ 41,0 %) –Forhandlersalg MNOK 303,1 (+ 14,5.
Oslo Børs Holding ASA Resultat 1. kvartal 2002 Presentasjon 25. april.
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Oktober 2010
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Juni 2010 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
Eiendomsmeglerbransjens boligprisstatistikk Februar 2011 Norges Eiendomsmeglerforbund og Eiendomsmeglerforetakenes Forening ECON Poyry og FINN.
PAGE 1 - Presentasjon 1. kvartal april 2003.
PAGE 1 - Presentasjon 4.kvartal februar 2002 v/adm.dir. Erik Moe og økonomidir. Gunnar Hjortaas.
Presentasjon 3. kvartal oktober 2002
kvartal Regnskap 1. Kvartal 2003 Presentasjon 28. april 2003.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
Leieprisstatistikk for Oslo Markedsleie og Gjengsleie for hybler og leiligheter i Oslo 2. kvartal 2009 Leieprisstatistikk for Oslo Utarbeidet av.
Bankenes sikringsfond Revisjonskontoret
Samdata 2012 Somatikk.
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Telemarksforsking-Bø Figur 1: Utvikling av folketallet i Innherred. Data fra SSB.
1 Kommuneproposisjonen 2006 – Levanger formannskap Kommuneproposisjonen 2006 Utdrag av departementets presentasjon for fylkesmennene Noen tabeller.
Levanger kommune Rådmannen Budsjett Presentasjon av foreløpig forslag – Rådmann Ola Stene Budsjett 2007 presentasjon av foreløpig.
Presentasjon Regnskap for 4. kvartal 2006 av adm. direktør Olav Line Oslo, 13. februar 2007.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Stiftelsen Elektronikkbransjen. I verdi - 5 % Totalmarked per 1. august.
Virksomhetsrapport August Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Basisgrupper en nær professoren-opplevelse Knut Kaasen Nordisk institutt for sjørett Det juridiske fakultet Knut Kaasen 1.
Q Choice Hotels Scandinavia Sterk forbedring fra foregående år Fra negativ til positiv kontantstrøm De dårlige tidene ligger bak oss Oppgangen.
Resultat 3. kvartal Eiermøte 4. november 2016 Pernille Kring Gulowsen.
Utskrift av presentasjonen:

PAGE 1 - Presentasjon 2. kvartal august 2003

PAGE 2 - Hovedpunkter Driftsinntektene i 2.kvartal ble NOK 101,5 mill(+10,6%) Valutakorrigert utgjorde veksten 17,5% Driftsinntektene i 1.halvår ble NOK 215,5 mill, (+7,2%) Korrigert for valutaeffekter var veksten 15,6% Driftsresultatet i 2. kvartal ble NOK -0,6 mill(0,0 mill) og for 1.halvår NOK 7,4 mill (1,2 mill) Resultat før skatt ble NOK -1,5 mill i 2. kvartal (2,7 mill) og NOK 5,9 mill(1,8 mill) i 1.halvår Rullerende 12 måneders resultat før skatt er NOK 48,2 mill, mot NOK 44,1 mill for hele 2002

PAGE 3 - Salgsutvikling pr. 2 kvartal (Beløp i mill. NOK)

PAGE 4 - Salgsinntekter pr. 2. kvartal (Beløp i mill. NOK)

PAGE 5 - Rullerende årlige salgsinntekter målt pr. kvartal

PAGE 6 - Driftsresultat pr. 2. kvartal (Beløp i mill. NOK)

PAGE 7 - Resultat før skatt pr. 2. kvartal (Beløp i mill. NOK)

PAGE 8 - Resultat før skatt pr. kvartal (Beløp i mill. NOK)

PAGE 9 - Varelagerutvikling pr. kvartal

PAGE 10 - Rentebærende gjeld pr. kvartal

PAGE 11 - Resultatregnskap pr. 2. kvartal 2003

PAGE 12 - Balanse pr

PAGE 13 - Markedsområdene Norden Salgsinntekter i 1.halvår ble NOK 85,3 mill(+22,0%), +23,9% i 2.kvartal Spesielt god utvikling på frittstående vedovner, +39% hittil iår Høye strømpriser, spesielt i Norge og Sverige påvirker markedet positivt Godt fungerende markedskonsept som fortsatt er under utvikling Meget høyt trykk i markedet i forhold til 3.kvartal ifjor Ny peisinnsats og omramminger, samt kleberstensomramminger er under lansering

PAGE 14 - Markedsområdene USA Salgsinntektene i 1.halvår økte med 16,4% i USD, (-4,5% i NOK) til NOK 67,2 mill. Spesielt god vekst på vedovner og gasspeis Sterk vekst i ordreinngang under Early buy programmet Høy ordrebeholdning for levering i 3.kvartal Sterk fokus på produktivitetsforbedringer og kostnadsreduksjoner

PAGE 15 - Markedsområdene Frankrike Salgsinntektene 1.halvår økte med 1% i EUR (+2,5% i NOK) til NOK 18,7 mill Noe bedre salg av store vedpeiser Ny daglig leder ansatt Forventer et fortsatt vanskelig marked fremover

PAGE 16 - England Salgsinntektene 1.halvår økte med 41% i GBP (+ 28,9% i NOK) til NOK 9,8 mill God vekst på nylanserte gassovner Godt vekstpotensiale Øvrige markeder Salgsreduksjon i 1.halvår på 7% til NOK 33,4 mill, +9,5% i 2.kvartal Lagersituasjonen hos importørene er normalisert Vekst i salg fra importør til forhandler Markedsområdene

PAGE 17 - Salgsinntekt pr. markedsområde pr. 2. kvartal 2003

PAGE 18 - Produktområdene Frittstående vedovner Salgsøkning 1.halvår på 11,2% til NOK 105,5 mill., valutajustert vekst på 19,1% 39% vekst i Norden, +11,6% valutakorrigert i USA Vedpeiser Viser vekst på 4% i NOK hittil iår Noe tilbakegang i Europa, mens USA viser vekst Ny peisinnsats m/omramminger lanseres i disse dager Arbeider med en ny produktportefølje primært for Latin- og Øst-Europa for lansering 2004

PAGE 19 - Ny peisinnsats Jøtul I 160

PAGE 20 - Nye moderne peisomramminger i klebersten Jøtul S 160 lav Jøtul S 160 høy

Sidetekst PAGE 21 - Ny klassisk peisomramming i klebersten Jøtul S 120

PAGE 22 - Nye moderne elementpeiser Jøtul S 28 C Jøtul S 28 W med sideelementer

PAGE 23 - Nye moderne elementpeiser Jøtul S cm høy Jøtul S cm høy

PAGE 24 - Produktområdene Frittstående gassovner Salgsreduksjon på 15,8% hittil i år til NOK 25,5 mill, korrigert for valutaeffekter er det en vekst på 1% Sterk vekst i England, svakt ned i USA Ordreinngang i USA på nye gassovner for skipning i 3.kvartal tilsier god vekst på gassovner på årsbasis Gasspeiser Salgsinntektene i 1.halvår ble 29% over fjoråret regnet i USD, omregnet til NOK ble salget 8,2 mill, (+5,1%) Vil lansere gasspeiser i Norge i 3.kvartal Forventer fortsatt høy vekst

PAGE 25 - Salgsinntekter pr. produktgruppe 2. kvartal 2003

PAGE 26 - Produksjon Kråkerøy Produksjonen på støperilinjen har ligget noe over kapasitetsgrensen. Dette har medført høyere uplanlagt stopp og vedlikehold som har forplantet seg til etterfølgende avdelinger Inngått leveringsavtale med støperiunderleverandør. Leveranser er igang Igangsatt utredningsarbeide for utvidelse av støperikapasiteten på Kråkerøy Fokus på redusert bearbeidingstid pr. enhet Fortsatt betydelig forbedringspotensiale

PAGE 27 - Produksjon Portland Verdianalyser gir lavere materialkostnader og redusert timeforbruk i gassproduktene Ny gassbrenner forventes å gi lavere materialkost pr. enhet Fortsatt forbedringspotensiale både på lønn- og materialsiden

PAGE 28 - Bemanningsutvikling Jøtul gruppen

PAGE 29 - Fremtid Salgsinntektene for 3. kvartal forventes å bli betydelig over fjoråret Resultatet for 2.halvår forventes å bli bedre enn ifjor Fortsatt rom for driftsmarginforbedringer Intern målsetting om 15% driftsmargin i 2004 Vil legge større vekt på vekst gjennom fortsatt videreutvikling av markedskonsept basert på merkevaren Jøtul Styret forventer at arbeidet med å finne ny hovedeier til hele eller deler av virksomheten vil være avsluttet i inneværende år

PAGE 30 - Spørsmål?