Jara NetBusiness 7.2 Ny versjon 13. juni 2005. Innhold Denne presentasjonen viser nyheter og endringer i Jara NetBusiness 7.2 som blir lansert 13. juni.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Reisefot På Gir oversikt og sikrer deres rutiner.
Advertisements

Slik bruker du vår nettbutikk!
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Kjøpte produkter - Rabatter - Budsjett 3 moduler som er integrert i SuperOffice Påfølgende bilder vil vise en enkel forklaring og noen skjermdumper om.
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Jara NetBusiness 7.0 Release 14. mars 2005
Antalis-HQ BRUKERVEILEDNING FOR BESTILLINGER. Antalis, Europas ledende distributør av papir, emballasjeløsninger og dekor & display produkter, presenterer.
SuperOffice - Visma Global ERP link - Tilbud/Ordre SuperOffice - Visma Global integrasjonen består av 3 produkter. ERP link SuperOffice - Visma Global.
Hvordan etablere nettbutikk med GoOnline Commerce
GoOnline publisering Hvordan komme i gang med GoOnline. Denne presentasjonen tar deg steg for steg gjennom oppsett av nettsted med bruk av GoOnline Proffesional.
Intelle Synkronisering støtter mange systemer. Denne presentasjonen er et eksempel mellom SuperOffice Visma Business.
BraWeb Bestilling.
Generelt om Jara NetBusiness
Jara NetBusiness Ny release Introduksjon Denne presentasjonen går gjennom endringer i Jara NetBusiness, 28. april Det forutsettes at.
Visma Contracting/SuperOffice kontakt/kunde og prosjekt/anlegg integrasjon Denne presentasjonen vil vise noen skjermdumper og kort info om hvordan integrasjonen.
Rapport Senter ERP – CRM - HRM. Bruker: Hvilken bruker er pålogget. Hvilken tilgangsrettigheter har bruker. Hvilken rapporter har bruker tilgang til.
EVurdering Et webbasert system for elektronisk vurdering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av elektronisk system for vurdering av forskningssøknader.
Fremgangsmåte for å oppdatere brikkenavn og antall i T-DOC for operasjonsavdelingene Trondheim, 8. juni 2010.
Hvordan lager du en konto?
Produktopplæring CRM MBS 10 Merete L. Nylund. Agenda  Kontaktperson.  Nytt rapportvindu.  Endringer i dokumentmodulen.  User Satisfaction.  Timeregistrering.
Intranett: Hvordan komme i gang
Harald Tronstad
Demo Transport Invoice Verification(TIV) TakeCargo v.3.5.
BabelBank barnevern Avstemming i Agresso av personsensitive utbetalinger fra barnevernet/Familia Informasjon og opplæring mandag 16. desember 2013.
Intelle Service Kontrakt
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Service Requests. 2 Service Requests - Henvendelser •I modulen Service Requests kan du registrere henvendelser og følge med på status på eksisterende.
Jara NetBusiness Endringer og nyheter
eFakturaportal Brukerveiledning Logg på eFaktura B2B Tilgang til eFaktura-løsningen finner du på
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Microsoft Dynamics AX Alle versjoner av SuperOffice og AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
Begrenset redigering “Klubbjournalister” For web ansvarlig klubb.
Java Server Faces (JSF) en introduksjon Frode Eika Sandnes.
Gå inn på denne internettadressen:
Arena Helse – Prosjekt St.Olav PC hjelp. 2 Starte Microsoft Outlook første gang Når du starter Outlook første gang får du opp et skjermbilde som vist.
Releasedokumentasjon versjon 6.1 – Vedlegg –Begrenset tilgang til brukere uten sertifikat Hvis følgende innstillinger er satt for leverandøren:
Tittel på presentasjonenSide Portal for leder En leder vil finne sine oppgaver fordelt på 2 mappekort Mappekortet Leder selvbetjening tilsvarer.
Presentasjon av ROS PP Trykk pil for neste bilde.
Boligtorget erfaringer så langt. Ønsker om ny funksjonalitet Rune Synnevåg Utviklingssjef.
1 Brukerveiledning for Klubben onlines medlemsarkiv – en enkel innføring.
Integrasjon Microsoft CRM Microsoft AX ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger denne endringen blir oppdatert” ”opprettes en ny kunde,
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Business Alle versjoner av SuperOffice og Visma Business ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som.
Intelle Synkronisering SuperOffice CRM Visma Global Alle versjoner av SuperOffice og Visma Global ”en endring utføres kun en gang, alle systemer som trenger.
SuperOffice CRM Visma Business
Tilbud/Ordre Et tilbuds system som hjelper deg med salgs prosessen.
Jara NetBusiness 7.1 Ny versjon 29. april Introduksjon Denne presentasjonen viser endringer i Jara NetBusiness 7.1 som blir lansert 29. april 2005.
Endringer i KAPAKS grensesnitt fra 9.nov 2009
Invoices.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
Andre funksjoner. Her kommer en beskrivelse av søkefunksjoner, knapper og annen funksjonalitet. 2.
Assets. 2 Asset modulen in Jara NetBusiness Denne modulen gir deg ―Oversikt over produktportefølje ―Muligheten til å midlertidig endre spesifikasjonen.
Quotes (forespørsler)
Basware Purchase Management
eSøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler. Kort presentasjon av endinger i forbindelse med søknad.
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Microsoft CRM Visma Business
BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell:
Opplæring: Pålogging Prosedyre for logge på og av, låse og åpne PC’er DatoVersjonForfatterGodkjent avEndringer utført André S. MathiesenTore.
1 BasWare PM bestillingssystem - selvstudiemateriell: 1.Opprette anmodning/bestilling (denne presentasjon) 2.Godkjenne bestilling (egen presentasjon) 3.Utføre.
Otra Web-Shop - Quick Guide
1 Veiledning for bestilling av lisenser fra Crayon (Hovedsakelig Adobe og Microsoft programvare) UiBs elektroniske bestillingssystem – BaswarePM Oppdatert.
Registrering av testresultater fra mobiltelefon
Registrering av testresultater Trinnene i prosessen Logg deg inn på Admin-sidene Opprett en ny test Legg til testresultater Registrer.
Otra Web-Shop - Quick Guide
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Veiledning for innsending av Ferdigmelding på Egenmontasje Telelosji
ESøknad - Et webbasert system for elektronisk innlevering av søknader om forskningsmidler Kort presentasjon av systemet beregnet på prosjektledere/forskere.
Opplæring SAP Portalen
Gå til – Klikk på «lag konto».
Brukermanual Min Idrett
Utskrift av presentasjonen:

Jara NetBusiness 7.2 Ny versjon 13. juni 2005

Innhold Denne presentasjonen viser nyheter og endringer i Jara NetBusiness 7.2 som blir lansert 13. juni Ny modul – Assets – viser produktportefølje 2. Digital Aksess – endringer 3. Forenklet brukergrensesnitt 4. Endringer i Service Requests 5. Endringer i Invoice modulen 6. Endringer i Bytt ISP bestillinger 7. Produktbytte 8. Endringer B2B

1. Ny modul - Assets Ny modul for å vise produktportefølje. Dette var tidligere bare tilgjengelig i et skjermbilde i Account modulen. Opprydding i data, den gamle løsningen hadde dårlig datakvalitet. Løsningen viser nå alle Jaraproduktene. Attributter vises for ”Mariusprodukter” som for eksempel xDSL.

Assets modul K un de

Assets modul Asset liste viser hovedprodukter Viser følgende felter  Asset Number  Produkt  Account  Status  Prisavtale  Samlenummer  Bruker 1 informasjon  Bruker 2 informasjon

Assets modul Mulighet til å drille ned og se mer detaljer for den enkelte forekomst K un de

Asset detaljer Visning av Asset attributter Explorer vindu for å se underprodukter Kunde

Asset attributter Følgende attributter vises i Jara NetBusiness  Hastighet  Hastighetsenhet  Grensesnitt bruker 1  Grensesnitt bruker 2  Fremføringsnummer  Tilknytningsprodukt

2. Digital Aksess - endringer fra 13. juni 2005 Nytt produkt introdusert i forrige versjon av Jara NetBusiness Jara NetBusiness 7.2 inneholder utbedring av funksjonalitet for Digital Aksess  Obligatorisk med prisforespørsel før bestilling av Digital Aksess  Støtte for endringsbestillinger og oppsigelse av Digital Aksess

Digital Aksess - obligatorisk med prisforespørsel før bestilling Dette betyr at for å bestille Digital Aksess må man gå gjennom følgende løype:  Lage Quote og tilhørende Quote Line Item for Digital Aksess  Når pristilbud for Digital Aksess er gitt (Quote Line Item satt til Completed), konverter pristilbud til bestilling (”Order Line Item” eller ”Order All Line Items”)  Fullfør bestilling i Orders-modulen og trykk ”Submit” MERK: Det er altså ikke mulig å lage en Digital Aksess bestilling direkte i Orders-modulen, uten å få et pristilbud i Quote-modulen først

Digital Aksess - støtte for alle bestillingstyper I forrige versjon av Jara NetBusiness var det kun mulig med nybestillinger av Digital Aksess I ny versjon støttes følgende ordretyper (Actions) for Digital Aksess:  Nybestilling  Endring  Flytting bruker 1  Oppsigelse Disse bestillingene registreres på samme måte som øvrige Kapasitetsprodukter i Jara NetBusiness

3. Forenklet brukergrensesnitt 1.Nye felt tilgjengelig i Orders Search: Linje etter informasjon og Comments 2.Forbedret søkemuligheter ved å legge til plukklister der dette mangler ved søk i Ordre og Quotes. 3.Sperre ved registrering av nye Line Items på en ordre som er sendt inn. 4.Markert påkrevde søkefelter med stjerne ved kunde- og adressesøk. 5.Endret format på Order # for enkelt å se forskjell på Order # og Line Item #. 6.Tilrettelagt for validering av samlenummer og prisavtaler ved ordreregistrering. 7.Tilrettelagt for validering av Telelosji LU-nummer ved registrering av ethvert OA-produkt

1. Nye felt tilgjengelig i Orders Search: Linje etter informasjon og Comments Feltene Comments og Not ’Linje Etter’ er lagt til Orders Search som vist.

2. Plukklister der dette mangler ved søk i Ordre og Quotes For å gjøre det lettere for brukerne å søke er det lagt til lister som forenkler dette på felter som Product, Line Item Status.

3. Sperre ved registrering av nye Line Items på en ordre som er sendt inn. Modify-knappen vil bli inaktivert når ordren er sendt inn slik at det ikke vil være mulig å registrere nye ordrelinjer etter at ordren er sendt inn.

4. Kunde- og adressesøk: Markert påkrevde søkefelter Alle feltene som er påkrevd ved kunde- og adressesøk er markert med *

5. Endret format på Order # Formatet på Order # er endret til å være numerisk. Dette vil gjøre det lettere å vite om referansen som oppgis er Ordrenummer eller Ordrelinjenummer.

6. Validering av Prisavtaler og Samlenummer Plukklister på Prisavtale og Samlenummer i produktkonfigurator

6. Validering av Prisavtaler og Samlenummer Ved å velge plukkliste kan brukeren søke opp og velge korrekt Prisavtale eller Samlenummer. Alle aktive Prisavtaler og Samlenummer er mulig å velge

7. Validering av Telelosji LU-nummer Plukkliste på LU nr felt på Telelosji i produktkonfigurator

7. Validering av Telelosji LU-nummer Kan søke opp og velge korrekt LU Nr

4. Service Requests - endringer Ny Statusflyt for Service Request. Statusene Customer Closed og Customer Updated er fjernet (erstattes med Closed og Submitted). Nytt felt, ”Answers/Resolution” hvor svar til kunde kan skrives. Eksterne brukere har kun lesemulighet til dette feltet. Egne felt som viser når Service Request’en sist ble sendt inn (Last Submitted Date) og sist ferdig prosessert (Last finished Date)

Status flow/action New Submit Cancel Reopen Statusendringer som bare interne brukere kan gjøre Actions eksterne (og interne) brukere kan gjøre Lage ny Service Request Status: New Submit Service Request for behandling. Status: Submitted Kansellere en Service Request Status: Cancelled Gjenåpne en Service Request Status: New Interne arbeidsstatuser. Hvis statusen er ”New” eller ”Incomplete” i 14 dager, endres status automatisk til ”Cancelled”. Hvis statusen er ”Completed” mer enn 14 dager, endres status automatisk til ”Closed” Close Lukke en Service Request Status: Closed New Submitted In Process CompletedIncomplete Closed Cancelled Reopen Submit Cancel Close Submit Cancel New Cancel Ny Statusflyt for Service Request. Statusene Customer Closed og Customer Updated er fjernet (erstattes med Closed og Submitted)

Nytt felt, ”Answers/Resolution”, hvor svar på Service Requesten legges inn. Eksterne brukere har bare lesemulighet til dette feltet.

Egne felt som viser når Service Request’en sist ble sendt inn (Last Submitted Date) og sist ferdig prosessert (Last finished Date)

5. Invoice - Endringer Forenkling av brukergrensesnittet i Jara NetBusiness for å gi mer informasjon om reskontro-status på fordringer og forenklede skjermbilder. Mer prosesstøtte i løsningen  Implementere støtte for registrering av Service Request basert på faktura Fakturavisning:  Tilgjengeliggjøre bilde av faktura gjennom løsningen Avstemmingsgrunnlag  Tilgjengeliggjøre avstemmingsrapport som letter kundenes arbeide Nedlasting av faktura som flat fil

Forenkling av brukergrensesnitt, Invoice Nytt felt viser fordringsstatus: Rødt: Åpen og forfalt Gult: Delbetalt eller tvistet Grønt: Lukket Ingen: Ikke forfalt

Forenkling av brukergrensesnitt, Invoice To nye statusverdier: -Partly Paid (delvis betalt) -Disputed (tvistet)

Mer prosesstøtte Mulighet for å logge Service Request direkte fra Invoice Modulen

Mer prosesstøtte Når ny Service Request blir laget, blir faktura informasjon forhåndsutfylt.

Mer prosesstøtte Sub-Area, Decription og Contact Name feltene må så fylles ut for å kunne sende inn Service Request.

Mer prosesstøtte Service Requesten kan så submittes og eventuelt jobbes videre med i Service Request modulen For mer informasjon om Service Requests, se opplæringsmateriell for Service Request modulen.

Fakturavisning Fakturabilde kan vises ved å velge ”View Invoice”

Fakturavisning- bilde av faktura Kunde Navn og addresse Ref.

Fakturavisning Kunde Navn og addresse Mulighet for å vise eller laste ned fakturaspesifikasjon Endre visning av forside

Fakturavisning Kunde Navn og addresse Mulighet for å vise Avviksrapport Fritekstsøk i fakturaspesifikasjon

Fakturaspesifikasjon- Visning Ref.

Nedlasting av spesifikasjon til fil Det vil nå være mulig å laste ned fakturaspesifikasjon fra FakturaHotellet. Dette er en flat fil som inneholder all informasjon fra Faktura Mulighet til å behandle data videre i egne, interne systemer (excel, databaser osv)

Avstemmingsgrunnlag Mulig å sammenligne denne faktura med forrige faktura Viser alle beløpsendringer sammenlignet med forrige faktura på samme kundenummer  Nye sambandsnummer (var ikke på forrige faktura)  Oppsagte sambandsnummer (er ikke på denne faktura)  Endring i fakturert beløp på samme sambandsnummer

Avstemmingsgrunnlag Beløp for denne og forrige faktura for nye, endrede og avsluttede samband

Fritekstsøk Kan søke på fritekst informasjon fra fakturaspesifikasjonen, for eksempel: Kundereferanse Sambandsnummer Bruker 1

Fritekstsøk- resultat

Vedlegg i Jara NetBusiness Vedlegg til faktura tiljengelig i Jara NetBusiness

6. Bytt ISP - Endringer Denne presentasjonen viser endringer og nyutvikling for funksjonalitet knyttet til bytte av ISP i Jara NetBusiness 7.2

Bytt ISP Denne ordretypen (Action) er allerede tilgjengelig i Jara NetBusiness. Jara NetBusiness 7.2 inneholder utvidet funksjonalitet for bytte av ISP  Obligatorisk med vedlegg for sluttkundens samtykke på ordren  Godkjenning/avvisning av ordre for avgivende ISP  Valgfri e-postvarsling når ny ordre kommer inn til godkjenning  Bytte av ISP også for SHDSL  AEG produkter tilgjengelig hvis montering i sentral

Bytt ISP Registrere bestilling – legge inn ordre Bytt ISP ordre er på mange måter likt med vanlige nybestillinger, med unntak av noen ekstra elementer:  Action settes til ”Bytt ISP”  Avgivende ISP velges i feltet for ”Previous ISP”  Kapaks resultat må velges spesielt (se egen slide)  Vedlegg med samtykke skal legges ved ordren (se egen slide)

Bytt ISP Registrere bestilling – velge riktig linje Bytt ISP er mulig kun ved bestilling av produkt med samme tilgangstype (full aksess -> full aksess og delt aksess -> delt aksess) Riktig linje må velges fra Kapaks-resultat for at ordren skal bli riktig. Eksisterende sambandsnummer må oppgis av sluttkunde:

Bytt ISP Registrere bestilling - obligatorisk vedlegg Det er nå obligatorisk å legge vedlegg med sluttkundens samtykke inn som en del av ordren: Vedlegget vil være synlig for avgivende operatør

Bytt ISP - Godkjenning/avvisning av ordre Ordre kan godkjennes/avvises av avgivende ISP i et eget skjermbilde (ordre blir automatisk godkjent etter 7 dager)

Bytt ISP - Godkjenning av ordre Ordre kan godkjennes ved å trykke knappen ”Accept”. I enkelte tilfeller vil ikke sambandsnummer være tilgjengelig fra Kapaks, og noen ordre kan derfor mangle dette feltet. Sambandsnummer er da tilgjengelig i vedlegget.

Bytt ISP - A vvisning av ordre Ordre kan avvises ved å trykke knappen ”Reject”. Man må da velge en avvisningsgrunn i en egen plukkliste. Har kunden ombestemt seg, må et nytt samtykke lastes opp på ordren nederst på skjermbildet før ordren kan avvises.

7. Produktbytte Denne presentasjonen går gjennom hvordan ny ordretype ”Produktbytte” benyttes i Jara NetBusiness v7.2 Produktbytte benyttes ved følgende tilfeller:  Bytte Jara ADSL -> Jara SHDSL  Bytte Jara ADSL -> Operatøraksess  Bytte Operatøraksess -> Jara SHDSL  Bytte Operatøraksess –> Jara ADSL  Bytte Jara SHDSL -> Operatøraksess  Bytte Jara SHDSL -> Jara ADSL

7. Produktbytte – registrere bestilling Denne ordretypen (Action) er ny i Jara NetBusiness. Produktbytte gjennomføres ved at man trykker ”Modify” i Line Items skjermbilde: Man fyller så ut følgende informasjon og trykker ”Search”:

7. Produktbytte – registrere bestilling Jara vil da generere to ordrelinjer, en for terminering av gammelt samband, Action ”Oppsigelse”, og en ordrelinje for nytt samband, denne er merket med Action ”Produktbytte”: Ordren må oppdateres med kontaktinformasjon og Requested date, og modifiseres i Product Configuration Kapaks søk må utføres på nytt samband, merk da eksisterende linje i kapaks-resultat for å sikre at denne er validert riktig. Booking følger gjeldene regler som for nybestilling. Ordren kan så sendes inn med Submit på vanlig måte.

8. B2B - endringer Flytting av bruker 1  Flytte eksisterende abonnement til ny adresse Modify Order  Endre produkt Endring mellom produkter innen samme produktfamilie  Endre Hastighet Endre hastighet på et eksisterende abonnement Ikke tilgjengelig for OA produktene