TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Kvinner og politikk Kvinnelig valgmobilisering i Nord-Norge: Glasstak eller etterslep? Marcus Buck.
Trykk på mus eller tastatur for neste bilde…
Helgekurs Spill Bridge 1 på en helg Opplegg utviklet av: Sven-Olai Høyland.
2 Leseferdigheter og lesevaner
Litt mer om PRIMTALL.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Velkommen til Fagforbundet og F E R I E
Grafisk design Visuell kommunikasjon
Teknologi for et bedre samfunn 1 Asbjørn Følstad, SINTEF Det Digitale Trøndelag (DDT) Brukervennlig digitalisering av offentlig sektor.
Lag film. Lag video •Videoteknologien har utviklet seg raskt de siste årene. Digital video er i ferd med å avløse analoge systemer. Med digital video.
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
Erstatter i sin helhet skriv 1 (tidligere publisert på nettet)
PRISLISTEN Budsjettfordeling gjennom døgnet: 11% Plasseres fra 06:00-12:00 16 % Plasseres fra 12:00-18:00 70 % Plasseres fra 18:00-23:30 3 % Plasseres.
Pris PRISLISTEN Daypart: Sesong 1:CPT 136,- CPT 169,- GRP 5.430,- GRP 6.748,- Sesong 2:CPT 172,- CPT 226,- GRP 6.868,-
#Ratecard Prisliste Daypart: Sesong 1:CPT 136,-CPT 169,- GRP 5.484,-GRP 6.814,- Sesong 2:CPT 179,-CPT 235,- GRP 7.217,-GRP.
Navn, Tittel, LEDELSE Workshop. Hva hvis ledelse ikke fantes? Må vi ledes? Hvorfor må vi ledes? Hva er forskjellen med og uten ledelse?
Et menneskeligere internett Susanna Laurin
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Plan- og bygningskontoret Plan- og bygningskontoret Innbyggerundersøkelsen.
BraWeb Bestilling. Bravida tilbyr nå BraWeb Bestilling.Dette er et web-basert system for arbeidsbestilling. Systemet er interaktivt og dynamisk, og gir.
Dokument med bilde, formatere i Word
Test av skjermer på fergene Horten - Moss
Agenda Kraemer Seminar 2007 / 08
Seksjon psykoser, sykehuset Levanger
Markedstilsyn og moduler
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
2. Planter. Del 1 (1–4). Nivå 2. Side 19–24
Resultater Kundesenter
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Økonomisk kriminalitet: mediabildet og klipp fra nyere undersøkelser
Gjenfinningssystemer og verktøy II
NY LOV OM HELSEPERSONELL
Kapittel 14 Simulering.
Hovedtariffavtalens bestemmelser om arbeidstid
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Lagledertreff Jardar fotball april 2008 Velkommen til Lagledertreff Jardar klubbhus Tirsdag 1. april kl
Informasjonsmøte for 10. trinn 10. mars 2009 kl:18.30 – 19.30
R ESULTATER M UNKERUD SKOLE 2012 Nasjonale prøver 5.-8.trinn 2012 Brukerundersøkelsen 2012.
Barnelederkonferanse på Bibelskolen i Grimstad februar 2007 ”Kirken i møte med det lekende, ropende og estetiske barnet” Flere spennende foredrag.
Sesongen 2010 Arrangementsseminar 25/3-10 Ullevaal Stadion.
Oppland Arbeiderblad Kjønn i kildebruk - Utviklingstrekk over en to års periode.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
1 BM-dagen 29.okt BM1 Fysisk miljøplanlegging Studieprogram for Bygg- og miljøteknikk Meny Prosjektoppgaven Arealbruk og befolkning Transport og.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
UL stølen og dansebutikken swing it I samarbeid med first hotel marin.
TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av 16:9 digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire)
2 Daypart: B sesong:CPT 136,- CPT 169,- GRP 5.331,- GRP 6.625,- A sesong:CPT 172,- CPT 226,- GRP 6.742,-GRP 8.859,- A+ sesong:CPT.
26. Juni -2. juli Kroatia - Porec
PRINTER NORGE AS -Tillegg pris per kopi driftsavtale color, mono og multifunksjonsskrivere.
A: Holsetgata 22, 2317 Hamar T: W: ncdchamar.no E:
Virksomhetsrapport Oktober Innhold 1. Oppsummering 2. Hovedmål 3. Pasient 5. Aktivitet 4. Bemanning 6. Økonomi 7. Klinikker 2.
Sannheter og myter om tømmervogntog
Evaluering etter brann ved Tverlandet mottak, avd. Mørkved 17
100 lure ord å lære.
Onsdag 13 Feb. til onsdag 20 Feb BARNE- OG UNGDOMSARBEIDER HELSEFAGARBEIDER.
Akvakultur og ny teknologi Florø 24 og
Elevundersøkelsen ( ) UtvalgGjennomføringInviterteBesvarteSvarprosentPrikketData oppdatert 7. trinnVår , Symbolet (-) betyr.
Hørselvern Always a Safe Step ahead!.
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Sammensatte tekster ?.
Veivalgsanalyse etter Sørlandsmesterskapet i lang (klassisk) distanse 2004.
Presentasjon av data: deskriptiv statistikk
9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.
Faksimile fra Dagens Næringsliv: AGB Sundal Collier kåres til Nordens beste meglerhus ABG Sundal Collier er kåret til Nordens beste meglerhus i en rykende.
Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.
Status TV-kamper – og framtidige muligheter Knut Kristvang, Direktør TV & Media NFF 10. Mars 2007.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Utskrift av presentasjonen:

TEKNISKE SPESIFIKASJONER For innlevering av digitale videobånd med TV-reklameinnslag 1. Innleveringsfrist Alle reklamefilmer skal leveres 4 (fire) dager før første visning. Filmen må være TV 2 AS (Oslo) i hende på virkedager før kl for at den skal regnes som levert den aktuelle dag. Dette betyr at film som er levert TV 2 AS mandag før kl , kommer på påfølgende fredag. Det er svært viktig at innleveringsfristen overholdes dersom reklamefilmen skal komme på til rett tid! 2. Kvalitet Reklameinnslagene på TV 2 skal ha samme kvalitet som de øvrige programmene, og det kreves derfor tilsvarende teknisk kvalitetsstandard. Reklameinnslag som etter TV 2s oppfatning ikke imøtekommer disse krav, kan bli nektet utsendt. Årsakene til avvisning av et reklameinnslag kan blant annet være:  Dårlig lyd og/eller billedkvalitet.  Mangelfull synkronisering mellom lyd og bilde.  Brå avslutning av lyd og/eller bilde.  Vanskelig forståelig tale, vanskelig lest tekst.  Spesifikasjonene ikke er overholdt (f.eks. video- eller lydnivåer). 3. Lengde TV-reklameinnslagene på 10, 15, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55 og 60 sek-under er standard. Andre lengder, samt split-spots, forutsetter aksept fra TV 2. Dersom en film går utover standardlengden (f.eks. 31 sek.), vil den bli fakturert opp mot nærmeste standardlengde (35 sek.). 4. Båndformat Innslagene skal leveres på Digital Betacam på små kassetter. Det er mulig å levere flere innslag på samme kassett. Hvert innslag skal da begynne på neste hele minutt (f.eks. TC 00:03:00:00). 5. Referansesignal Båndet skal innledes med 90 sekunder colourbar 100% hvit, 75% chroma, med tilhørende testtone på 1 kHz, = 0 dBu = -18 dBFS = 6 dB under full utstyring. Utgangsnivået må ikke overstige +6 dBu (-12 dBFS). Hvis dynamikkområdet er vesentlig innskrenket, for eksempel ved bruk av kompressor, må nivået ikke overstige + 3 dBu (-15 dBFS). 6. Oppstartsignal Minimum 10 sekunder svart (uten lyd) gjerne med 7 sekunder klokke og uten tidskodebrudd ved overgang til selve reklamen. De siste 3 sekundene skal være svarte (uten klokke). 7. Lydregistrering Både spor 1/3 og spor 2/4 skal kunne brukes til transmisjon. Ved monolyd skal lyden spilles inn på 1/2 og 3/4 i fase. NB! Stereoinnspillingen skal være monokompatibel. TV 2 vil om mulig kontrollere reklameinnslagenes tekniske kvalitet og underrette annonsøren om eventuelle mangler. Produksjonsselskapet er selv ansvarlig for å rette eventuelle tekniske feil som TV 2 påpeker. TV 2 er ikke ansvarlig dersom eventuelle mangler ikke blir oppdaget i teknisk kvalitetskontroll. 8. Tidskode Tidskodesporene (LTC og VITC) skal forsynes med den samme uavbrutte fortløpende tidskode i henhold til EBU-standard, og skal starte på 00:00:00:00. Reklameinnslaget skal starte på tidskode 00:02:00:00. Etter reklameslutt skal det være 1 minutt svart uten lyd. Lengden skal være eksakt, og det skal være svart og stumt etter den nøyaktig oppgitte slutt- tid. 9. Widescreen Reklameinnslag avvikles som 4:3. Innslag som er produsert som widescreen leveres som 4:3 med letterbox eller centre cut-out. 10. Levering Det skal leveres en Digital Betacam med reklameinnslaget/ene. Alle Betakassetter skal leveres med opptakssperre aktiv. 11. Merking Ved levering av bånd til TV 2 skal det vedlegges en opptaksrapport. Denne skal inneholde alle tekniske spesifikasjoner vedrørende inn-holdet på tapen. Betakassetter og bokser skal være forsynt med en etikett med følgende opplysninger:  Løpenummer som er oppgitt av Nielsen Norge A/S tlf  Reklameinnslagets tittel.  Nettolengde i sekunder og frames.  Tidskode inn.  Tidskode ut.  Navn på produkt/ytelse som det annonseres for.  Navn på kontaktperson dersom det er feil og mangler på reklamefilmen. 12. Nyttige telefonnummer Koordinator, Marked Tlf Teknisk kvalitetskontroll Tlf Driftssjef, Bergen Tlf