Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Insert company logo here. Bergensregionen Insert company logo here Kunnskapsbaserte næringsklynger ENERGI: Olje, gass og fornybar energi MARITIME NÆRINGER:
Advertisements

Snowball Rjukan 26. oktober 2010 Ove Gjesdal og Stein B Olsen.
Markedsmuligheter Russland Presentasjon Skalldyrkonferansen Stavanger 3. november 2009 Svein Ruud, adm. dir Troika Seafood.
…for deg som liker nye og spennende reisemål…
Trysil Erfaringen og utfordringer som Syklist velkommen Destinasjon.
– Løsningen er kunnskap: Verdiskaping – hvem, hva hvor? Et innovativt Nord-Norge Markedsinnovasjon er og merke- varebygging i Nord-Norge; hvordan få det.
12. Oppsummering.
Anne Lene Lie Trollvik Gjestegård.
Forretningsdriften – strategi og muligheter
Bilder fra fagdag i Namsos:
“Think it over...” Klikk på musen og se sidene. I dag har vi høyere bygninger og bredere veier, men kortere lunte og skylapper.
Branding av Nord-Norge - synliggjøring av det unike nord.
Dette er Barneøya 20 og 21 august 2005
Leder Nordland Bondelag Direksjonsmedlem i Norges Vel
Levende Lågen. Levende Lågen Tidsreiser på vannveien...
SPAM Hva er det, hvorfor finnes det og hva kan vi gjøre? Presentasjon for IKT driftsfag ved Ålesund videregående skole ved Hans Fredrik Nordhaug.
Flekkefjord Produkter AS. ETABLERINGEN Etablert våren Kun NKI Få tilbud lokalt. Styrke tilbudet ved bedriften Styrke statusen til bedriften.
Regional merkevarebygging
Læreplanen Historie Vg2.
Oppdrag: FILMKRAFT ROGALAND SKAL UTVIKLE FILM- OG DEN AUDIOVISUELLE BRANSJEN I ROGALAND TIL Å BLI EN BÆREKRAFTIG NÆRING.
© Diakonikurs.com1 Livshistorie Velkommen til kurs.
Fiskeriministeren Fiskeriministeren ønsker
HIT Nord-Norge Nettverksbasert innovasjon Arbeidsgruppa v/prosjektleder Tove Normann
Storskala utbredelse av elektronisk meldingsutveksling i helsetjenesten Prosjekt FUNNKe region nord Hilde Gaard, prosjektleder, Harstad.
MARKEDSUTVIKLING FOR KRABBER Ove Johansen Norges Sjømatråd.
Fra saksfremlegg til kommunestyret: ”Styring av bevilgningene gjennom årlig handlingsprogram og i dialog med Tromsø kommune vil bidra til at man sammen.
Vi får Norge til å gro! Næringsfiske - Fisketurisme Hanen General Hotel, Helgelandsmoen, 22. sept 2012 Finn Erlend Ødegård – seniorrådgiver,
Sist oppdatert november 2013.
Plan for kompetanse og identitet
Kjøreregler Visjoner Strategier Verdier STYRET 2012.
Strategisk utredning om transportinfrastruktur i nordområdene
Stortingsmelding om forvaltning av kongekrabbe
SENTER FOR MÅLTIDSOPPLEVELSER Basert på sjømat Kompetansesenter som kan levere tjenester til andre på oppdragsbasis. Senteret kan binde sammen tradisjon.
Side 1 Hvor er vi… … og hvor vil vi Nytt bibliotek i Krona UKO
Omdømmebygging Hans Antonsen.
Sammen skal vi gjøre Stavanger-regionen åpen, energisk og nyskapende Vi arbeider med strategisk næringsutvikling i en flerkommunal.
Du er en viktig del av ditt barns språkmiljø
Fagopplæring og næringsutvikling i nord Noen synspunkter om nisjer, kompetanse og muligheter NOKORT
Tove Sleipnes Norges Sjømatråd Markedssjef 12. februar 2015
Tilrettelagt av regjeringen (både rødgrønn og blåblå) Mandat gitt av KMD Samarbeids-program for hele bygg og eiendomsnæringen (styrt av næringen) Samarbeids-program.
SIVILØKONOM NHH NORGES LEDENDE HANDELSHØYSKOLE.
"Verdier fra havet - Norges framtid"
EU - nye markeder - Aquacity/Innovasjon Høstkonferansen i Stavanger 12. oktober 2004 Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
Regjeringens havbrukspolitikk Årsmøte i FHL havbruk 14. april 2005, Tromsø Fiskeri- og kystminister Svein Ludvigsen.
Kulturturisten Derfor er Bergen strategisk riktig
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Fjell-Norge og Innlandets muligheter! LOs representantskap, Hafjell, 9. juni 2015 Atle Hovi, administrerende direktør Beitostølen Resort.
Hvordan skaper man merkevaren? © TNS Hvordan skaper man merkevaren?
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
Fra reiseliv til opplevelser Utvikling av opplevelsesnæringen i Nordland Liv Rask Sørensen SMART Bodø Foto: Hans Erik Elmholdt.
Turoperatørenes oppfatning av Innlandet – utfordringer og muligheter Kartlegging av TO - hvem, hva, hvor Trender Utfordringer og muligheter Veien videre.
1 FRA VIKINGEKOST TIL DELIKATESSE ”Utfordringer på veien”
Revidert 2012 Merkevareplattform for Norge som turistdestinasjon.
Bergensregionens innstilling til Hav 21, hotell Neptun 20/2.
REGIONALPARK HALDENKANALEN
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Markedsføring.
Kapittel 19 Operative tiltak.
Kapittel 3: Psykologiske effekter av merkeverdi på kundene
På Propsen er det alltid spennende å være
Kapittel 2: Merkevarehistorie
Småskala produksjon Potetsprit Ferdigvare Besøksmål - Kulturminne/historiske - Drikke- og matkultur - Opplevelser/kultur.
Nord Troms – et bærekraftig reisemål
Sentrumsplan for Arendal sentrum
Samarbeid som løfter alle
Turister til Langesund
Midler til utvikling av arktisk landbruk
MÅLET Finne ut om dette er en skole vi kan få til et samarbeid med, et opplegg lignende det vi har fått til med Forst i Tyskland Forprosjektet: Irene.
Opplev Sulis! Introduksjon: Her for å snakket om et prosjekt vi har på reiselivsnæringen her i Fauske kommune – Opplev Sulis., der jeg er prosjektleder.
Utskrift av presentasjonen:

Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark

2

3 Finnmark et Fiskerifylke Fiskeri og Finnmark - Historisk - 2 sider av samme sak

4 Fra frosset metervare i bulk til – Ultrafersk og markedsorientert Markedskompetansen trekkes til Finnmark og vi overlater ikke lengre salget til Vestlendingene Vi finner de som betaler godt for den beste kvaliteten – de er der, og de gir også rom for den som ikke bare tenker volum - Organisk laksefilet til USA - Levende kongekrabbe til Russland - Varangerlam og Nordlysmat

5 Mat som opplevelse og kultur Hva skjer når: Vi forteller den unike historien om Finnmark gjennom de produktene vi selger/serverer? Hvilken merverdi kan vi gi turistene våre når de besøker Finnmark?

6 Vi er gode på å sende maten ut av Finnmark!

7

8

9 Regional Merkevarebygging En spennende prosess startet – En paraplybrand er målet Finnmark som merkevare - En fellesnevner på tvers av næringene Finnmark - Norges svar på Riocha?

10

11

12

13

14 Reindeer products from Finnmark

15 Finnmark The region for energy