Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark
2
3 Finnmark et Fiskerifylke Fiskeri og Finnmark - Historisk - 2 sider av samme sak
4 Fra frosset metervare i bulk til – Ultrafersk og markedsorientert Markedskompetansen trekkes til Finnmark og vi overlater ikke lengre salget til Vestlendingene Vi finner de som betaler godt for den beste kvaliteten – de er der, og de gir også rom for den som ikke bare tenker volum - Organisk laksefilet til USA - Levende kongekrabbe til Russland - Varangerlam og Nordlysmat
5 Mat som opplevelse og kultur Hva skjer når: Vi forteller den unike historien om Finnmark gjennom de produktene vi selger/serverer? Hvilken merverdi kan vi gi turistene våre når de besøker Finnmark?
6 Vi er gode på å sende maten ut av Finnmark!
7
8
9 Regional Merkevarebygging En spennende prosess startet – En paraplybrand er målet Finnmark som merkevare - En fellesnevner på tvers av næringene Finnmark - Norges svar på Riocha?
10
11
12
13
14 Reindeer products from Finnmark
15 Finnmark The region for energy