”Bygg en by i 2.klasse” Dette er et prosjekt som skal gå over 1 uke.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kombinatorikk for lærerstudenter
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Fra geometriske former til abstrakt design.
Tegneserier.
Månedsevaluering november 2011
Geometrioppgave for 4.klasse
Fra geometriske former til abstrakt design
Ved Jan og Synne Platander Elverum 29/10
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
Cabri II Lukas Radziej - Hans Martin Faane Tom K. Markeng.
Stoler du på hva øyet forteller deg?
René Descartes (1596–1650) Innførte koordinatsystemet
Naturens former – og formler
Aktivitetsskolen Ammerud periodeplan oktober-desember 2012
Nye websider for Sørli skole
Kompetansemål Mål for opplæringen er at elevene skal kunne - bruke ulike materialer og redskaper i arbeid med bilder ut fra egne interesser - samtale.
DIDAKTISK OPPLEGG I GEOMETRI FOR 2.KLASSE
Geometriske figurer… Beregnet på småskoletrinnet, 1. eller 2. klasse
Oppmåling, målestokk og geometri,
Læreplaner i matematikk
Ny rammeplan for barnehagen
Forside/oversikt Fag / tema Matematikk Trinn 1. – 2. klasse
FORARBEID PÅ SKOLEN LEGO ROBOTER MATEMATIKK MELLOMTRINNET
Morgenaktiviteter Gul avdeling Barna har blitt kjent med ulike rytmeinstrumeneter på noen av morgenaktiviteter. Målsettingene ved dette er at barna skal:
Bygg en ”Påskeby” Av Kristin & Silje.
Bygg en by av pepperkaker.
Boligprosjektet-case for 10`ende klasse
Bygg en by. Tverrfaglig 4 ukers oppgave i matematikk og kunst og håndverk beregnet for 8. Klasse.
Hvordan hjelper vi barna våre med matematikk?
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Vurdering for læring Oppstart januar 2015.
Lekseplan for 5.trinn uke 4 Mandag 19. januar – fredag 23. januar.
En stor utfordring i en skole for alle! Svein H. Torkildsen, NSMO
Norane skule Tirsdag Fellesøkt med utgangspunkt i kopihefte Aldersblanding klasse 2 skuletimar Måndag Gruppesamtalar – ein skuletime.
Toddlergeometri Hva er det ?.
Matematikk 1. trinn Læreverk: Multi, Gyldendal forlag
VELKOMMEN TIL MADLAMARK SF
Geometri Areal, omkrets, volum, overflate
Måling, areal og volum.
Matematikk/literacy LUB uke 36 Elise Klaveness Høgskolen i Vestfold
Geometri Former og figurer.
Matematikk i samisk kultur
Oppgave:  Regn ut = ? Gå i gruppe på 3. Forklar hva du har gjort, hvordan du har tenkt, hvorfor blir det riktig? Har dere ulike strategier?
Foreldremøte for foreldre som har 5-åringer i barnehagen
GEOMETRIGEOMETRI fjerde kveld med familiematematikk.
Foreldremøte trinn. MATEMATIKK På skolenLeksebok.
Hvordan kan vi hjelpe barna våre med matematikk?.
Plan for 1.klasse Uke mai Verdiord for mai: Hensynsfull.
MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1 EngelskKunst & håndverk Vi går på tur. Øve i gymsal Felles- samling 2 Øve i gymsal Matte Felles- øving 3 ØveNorsk/
Toddlergeometri Hva er det ?. Og hva er egentlig geometri ? En del av matematikken En del av matematikken som vi fra fødselen av bruker for å kunne tolke.
Former – mer enn bare navn Todimensjonale former i barnehagen Line I. Rønning Føsker F2C 21.januar 2009.
GeoGebra “En gratis dynamisk matematisk programvare til bruk i skoler”
Opplæring i VIP-makkerskap
«Foreldreskole» kl EliRy august-2017.
Van Hiele-modellen.
Det er mange måter å gjøre det på
Geometri 3.
MATEMATIKK 1. trinn.
Hvordan finne høyder i hht plan- og bygningsloven
UKEPLAN FOR KLASSE 1C UKE 50-51
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
GEOMETRI Måling og utregning.
Sosial kompetanse og psykisk helse.
Geometri Figurer: egenskaper, Areal og omkrets
Base 1 sine kurs på Aks Uke
Velkommen!.
13. – 17. mai Bursdager MAN TIRS ONS TORS FRE UKE 20
Psykisk helse ”..en tilstand av velbefinnende, hvor den enkelte kan få bruke sine evner, kan håndtere utfordringer i hverdagen, kan arbeide godt og klarer.
Dybdelæring - GeoGebra B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

”Bygg en by i 2.klasse” Dette er et prosjekt som skal gå over 1 uke. Klassen vil bli delt i 4 grupper som sammen skal lage hvert sitt miljø med bygninger. Elevene får utdelt en del papp og papir samt noe ferdig materiell som f.eks melkekartonger, tomme tørkeruller og lignende.

Mål i L-97 I opplæringen skal elevene undersøke forskjellige former,figurer og mønstre slik vi møter dem i omgivelsene, f.eks i bygninger og ulike hustyper, i møbler, redskaper og tekstiler gjøre seg nærmere kjent med sirkler og mangekanter, spesielt firkanter, trekanter, terninger og andre rette prismer, sylindrer og kuler- samtale om egenskaper Bruke mål til å sammenlikne forskjellige lengder og arealer og uttrykke størrelsene med enheter som de gjerne selv kan være med på å bestemme.

Geometriske figurer trekant kvadrat sirkel rektangel

Ut på tur! Etter en liten innledning mandag morgen med konkretiseringsmateriell, tar vi med klassen ut til et nærliggende område. Her ser vi på ulike bygninger konsentrert om de gitte geometriske figurene. Vi vil også gjøre elevene kjent med reelle lengder og størrelser.

Arbeidsmåter Idémyldring Elevene bestemmer seg for ulike byggverk gruppen vil konsentrere seg om. Klippe og lime Måle med linjal(nøyaktighet) Presentasjon: elevene forteller og viser hverandre hva de har gjort og hvilke geometriske figurer de har blitt kjent med.