Medarbeiderundersøkelsen 2012 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. KF ene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre varighet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Tautdanning.no Publikumsundersøkelse Våren Metode og gjennomføring • Undersøkelsen er gjennomført med personlige intervju av besøkende ved ulike.
Advertisements

Hvordan undervise om psykososialt arbeidsmiljø?
7. Fysisk arbeidsmiljø Jeg er fornøyd med den ergonomiske utformingen av arbeidsplassen min Jeg er fornøyd med inneklimaet på arbeidsplassen.
POLITIETS MEDARBEIDER- UNDERSØKELSE 2011 HOVEDRAPPORT.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Tollvesenet Tollvesenet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Fra forelesningene om involveringspedagogikk Et utviklingsarbeid Philip Dammen Manuset er under arbeid.
Samling for tillitsvalgte i Grimstad Onsdag 13.april 2011.
Bruker- og medarbeiderundersøkelser 2012 – Tilnærming, hovedkonklusjoner og resultater KONGSVINGER KOMMUNE.
Rådmannen Bruker- og medarbeiderundersøkelser Resultater 2007.
GLIS Glimrende Læringsutbytte I Skolen
Brukerundersøkelser i helse- og omsorgstjenesten
Brukerundersøkelsen 2011 NAV Årstad. NAV, Side 2 Hovedkommentarer til resultatene for Hordaland  Brukerundersøkelsen 2011 viser at brukerne.
Elevundersøkelsen 2013 – 7. trinn 7. trinn (12-13) 7. trinn (13-14) 1. Motivasjon og mestring 1.1 Motivasjon 4,064, Mestring 3,884, Faglig.
Drammen kommunale barnehager
Drammen kommune, 7. trinn Opplevd mobbing Ikke i det heletatt2-3 ggr/mnd eller mer Er du blitt mobbet på skolen de siste månedene? Elever% % Drammen 7.
Kapittel 14 Simulering.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport – hjemmesykepleie fra kommunal.
- Den gode utviklingssamtale
Presentasjon av NTL NAV
Medarbeiderundersøkelsen 2011 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. foretakene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre.
Budsjettdrøfting i bystyrekomite for oppvekst og utdanning 12. oktober.
SFO I hvor stor grad er du fornøyd med : trivselen til barnet ditt? 4,8 tryggheten til barnet ditt? 4,7 4,64,7 personalets omsorg.
Prosjektet: ”Drammenskolen, Norges beste skole” Formannskapet 1
Drammen Kjøkken KF 2010 Eiermøte 1. november 2011 Status og situasjonen framover.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Fastlege Fastlege Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Skolefritidsordning Skolefritidsordning Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Den norske kirke Den norske kirke Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehjem Sykehjem Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Universitet Universitet Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Høgskole Høgskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Sykehus Sykehus Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Legevakt Legevakt Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Videregående skole Videregående skole Innbyggerundersøkelsen.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Lånekassen Lånekassen Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Grunnskole Grunnskole Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Omsorgsbolig Omsorgsbolig Innbyggerundersøkelsen 2013.
Kulturundersøkelsen i Sandnes Sandnes kommune 2004.
Byutvikling nov Medarbeidertilfredshets- undersøkelse 2007 zArbeidsgiverpolitiske mål : - Være en serviceinnstilt og effektiv organisasjon som tilbyr.
Oslo kommune Sykehjemsetaten Zevs, København 06.mai 2013 ZEVS – København ”Fra funn til handling” 06.mai 2013 Mona Dreyer.
Signe Louise Berthelsen
Bakgrunn Det er tredje gangen MMI har gjennomført undersøkelsen i Hamar kommune. Undersøkelsen er nå noe forkortet. I hovedsak lik tidligere års. MMI.
L UNNER KOMMUNE: FRA SYKEFRAVÆR TIL NÆRVÆR Lederkonferansen 22. april 2009/OLL.
Budsjettmøte 4. februar Agenda 09: :10 Velkomst og intro 09: :30 Dialogmøte 2005 v/Tibor 09: :45 Budsjettarbeid 2005 v/Leif. 09:45.
”Jeg reiser smart”-kampanjen 16. september – 30. oktober 2010.
BRUK av bedriftshelsetjenester 2014 Status 2013 Hva kan LAMU anbefale ledelsen å bestille av tjenester i 2014? LAMUmøte 23. sept Cecil T. Grosch,
Arbeidsmiljøundersøkelse 2011
Refleksjoner over funn i ARK
Agenda: Kort gjennomgang av ARK, innhold og teori Gruppearbeid
© Bergen kommune Bydelsvise sommermøter Styringskort skole – aggregert nivå.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Barnehage Barnehage Innbyggerundersøkelsen 2013 Brukerdel.
Foreldre- undersøkelse 2011 BARNEHAGE. Det var 52% som svarte på undersøkelsen! Grafen under viser snittet på hvert spørsmål, i en skala fra 1-6 hvor:
Aust-Agder fylkeskommune Tannhelsetjenesten Bergen april 2008 ”Den gode tannklinikken” Tanker om organisering av tannhelse- tjenesten, i dag og.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Folkebibliotek Folkebibliotek Innbyggerundersøkelsen 2013.
Arbeidsmiljøundersøkelsen 2008 Arbeidsmiljøundersøkelsen 2008 Sentrale oppfølgingtiltak Wenche H. Nilsen HR direktør.
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Lokale forhandlinger 2012 Utdanningsforbundet Bergen.
Medarbeiderundersøkelsen 2015
Omsorgsboliger med heldøgns tjenester Torstadtunet Oppsjø Asker bo og omsorgssenter.
5.1 Innledning I arbeidsretten ser vi på ulike regler som regulerer ansettelsesforhold. Vi skiller mellom individuell og kollektiv arbeidsrett. I den.
Kapittel 14: Ansette medarbeidere – del 2 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli Intervjue søkere Stille riktige spørsmål Kroppsspråk.
Seminar om fagopplæringsportalen Kristiansand, 27. oktober 2016.
Medarbeiderundersøkelsen 2009
Medarbeidertilfredshet i kommunene
Multifunksjonshall Lokaliseringsalternativ Foreløpig oversikt JD/
HMS SH Transport A/S.
Brukerundersøkelser - resultat
Bruker- og pårørendeundersøkelsen 2018
Drammen kommune har de siste fire årene hatt stabilt gode resultater i medarbeiderundersøkelsen og høy svarprosent. Vi ligger på de fleste indikatorene.
Utskrift av presentasjonen:

Medarbeiderundersøkelsen 2012 Gjennomført for hele Drammen kommune, inkl. KF ene og § 27 samarbeidene Fast ansatte og vikarer med kontrakt av lengre varighet ble invitert til å delta 50 standardspørsmål og 7 egne tilleggsspørsmål Kan sammenligne oss med andre kommune som bruker samme undersøkelse

Svarprosent Drammen kommune ,5 %79,1 %79 % 2 Utviklingssamtalen ,3 %88,8 %89 %88,2 %

3 Drammen 2009Drammen 2010Drammen 2011Drammen 2012 Snitt land 2012 Svarprosent 82,5 %79,1 %79,0 % 78,6% 65 % Organisering av arbeidet 4,5 4,6 4,7 4,5 Innhold i jobben 5555,1 5 Fysiske arbeidsforhold 4,2 4,3 4,2 Samarbeid og trivsel med kollegene 5555,1 5 Mobbing, diskriminering og varsling 4,8 55,1 5 Nærmeste leder 4,6 4,74,8 4,6 Medarbeider samtale 4,7 4,6 4,74,8 Overordnet ledelse 4,3 4,4 3,9 Faglig og personlig utvikling 4,5 4,7 4,3 Systemer for lønns- og arbeidstidsord-ninger 3,9 4,1 4 Stolthet over egen arbeidsplass 4,7 4,84,9 4,7 Helhetsvurdering 4,6 4,7 4,5 Snitt totalt4,54,6 4,7 4,5 Tilleggsspørsmål nærmeste leder 4,64,74,8 4,7 Tilleggsspørsmål virksomhetsleder/ daglig leder KF 4,54,64,7 4,8

Spørsmål med mest positive score: I hvilken grad: er du kjent med målene for din arbeidsplass 5,2(5) bidrar du selv aktivt til at arbeidsplassen når sine mål 5,1 (5) har du mulighet til å jobbe selvstendig 5,2 (5,1) mestrer du jobben din ut fra forventningene som stilles til deg 5,1 (5) trives du sammen med dine kolleger 5,3 (5,2) er din arbeidsplass integrerende når det gjelder kjønn, etnisk tilhørighet, religion osv. 5,3 (5)

Spørsmål med mest positive score forts. I hvilken grad Har du nok utfordringer i jobben 5,2 (5) Er arbeidsmiljøet på din arbeidsplass uten mobbing 5,2 (5,1) Alt i alt, hvor fornøyd er du med samarbeidet med dine kolleger på arbeidsplassen 5,1 (5) I hvilken grad din leder tar spørsmål om etikk alvorlig på arbeidsplassen 5,0 (4,9) Anbefale andre å søke seg til arb.plassen 5,0 (4,9)

Spørsmål med svakeste score: I hvilken grad Har du nok tid til å gjøre jobben din 4,0 (3,9) Er du fornøyd med inneklima 3,8 (3,7) Alt i alt, i hvilken grad er du fornøyd med lønns- og arbeidstidsordningene i jobben din 4,0 (3,8) Er du fornøyd med standarden på arb.lokalene dine 4,0 (4,0)

Virksomheter som skiller seg positivt ut VirksomhetSnitt score totalt Strømsø bhg område5,1 (4,9) Drammen Eiendom KF 5,1 (4,9) Åssiden skole5,0 (5,0) Kjøsterud skole 5,0 (5,0) Drammen kjøkken KF 5,0 (4,9) Helsetjenesten 4,9 (4,8)

Virksomheter som skiller seg positivt ut VirksomhetSnitt score totalt Skoger skole4,9 (5,2) Bragernes skole4,9 (4,9) Aronsløkka skole4,9 (4,9) Brandengen skole4,9 (4,5) Gulskogen/Rødskog skole4,9 (4,8) Bragernes bhg.område4,9 (4,7)

Virksomheter med størst framgang fra 2011 Konnerud skole4,6 (4,2) Brandengen skole4,9 (4,5) Betzy krisesenter3,9 (3,5)

Virksomheter med svake score DrammensbadetKF4,4 (4,5) D-IKT4,3 (4,6) Drammen parkering KF 4,2 (4,3) Betzy krisesenter3,9 (3,5)*